Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er vel strengt talt mer et dillemma enn et problem, men jeg og gubben er bittelitt uenige på navn. Vi har leeeenge igjen før vi trenger å bestemme oss, men jeg ville bare høre hvordan andre har løst dette. Vi har i grunn blitt enige om seks navn vi begge liker, men vi har begge vær vår favoritt. Jeg tenker som så at siden jeg uansett liker navnene er det ikke noe problem om han får bestemme, men likevel er det en liten følelse inni meg som sier at det blir feil...

Noen som har en god løsning på dette?

Navnene er forresten:
Jamie

Samuel

Milo

Saga

Olivia

Lilli 

Skriv også gjerne hvilken jentenavn og hvilket guttenavn du liker best ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146652-hvordan-l%C3%B8se-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sitter også med navn , å det blir mange navn. Men vi har noen favoritter  å har vært ganske enige  om hvilke vi liker og føler passer oss på en måte. Høres kanskje litt rart ut, men man får jo en følelse av hvilke navn man liker best.

Av deres navn likte jeg best Samuel og  Olivia .  :)

Har vært innom Samuel selv, da min farfar het det.

Vi ser nå på Teodor og Casper  +   Gabriella og Thea Cecilie .

Endret av lykkeliiten

Jeg stemmer på Lilli og Jamie.

Vi hadde også tre navn klar da vi fikk den første, og vi stoppet diskusjonen der fordi min mann mente vi skulle vente til vi hadde vores baby før vi bestemte oss endelig. Da hun så kom var vi strålende enige. Det var bare ett av navnene som passet til henne. :)

Vi hadde også tre navn klar da vi fikk den første, og vi stoppet diskusjonen der fordi min mann mente vi skulle vente til vi hadde vores baby før vi bestemte oss endelig. Da hun så kom var vi strålende enige. Det var bare ett av navnene som passet til henne. :)

Så det er sant at man bare vet det når barnet kommer til verden? :) Som sagt liker jeg alle navnene, men akkurat nå kjenner jeg også mest for Lilli og Jamie.

Annonse

Samuel er fint, elsker Olivia og Lilli er nydelig:) De andre liker jeg ikke i det hele tatt.. Men det er bare min smak!

Det er jo bare tre navn til hvert kjønn, ikke dårlig å ha kommet ned til det:) Ville nok latt de tre (seks) stå, og være litt åpne for andre navn også. Kanskje kommer dere en dag over et navn dere begge elsker? Eller kanskje det blir enklere når (hvis) dere vet kjønn?

Man skal jo ikke ha følelsen av at det blir feil, da. Men det er jo sånn at noen navn liker man bedre enn andre, og så kan man av ulike grunner ikke alltid bruke favoritten. Når barnet først har fått et navn, så vil det nok uansett føles perfekt til barnet. Men det er viktig å velge et navn dere begge er fornøyde med:)

Anonymous poster hash: 32045...a8f

Samuel er fint, elsker Olivia og Lilli er nydelig:) De andre liker jeg ikke i det hele tatt.. Men det er bare min smak!

Det er jo bare tre navn til hvert kjønn, ikke dårlig å ha kommet ned til det:) Ville nok latt de tre (seks) stå, og være litt åpne for andre navn også. Kanskje kommer dere en dag over et navn dere begge elsker? Eller kanskje det blir enklere når (hvis) dere vet kjønn?

Man skal jo ikke ha følelsen av at det blir feil, da. Men det er jo sånn at noen navn liker man bedre enn andre, og så kan man av ulike grunner ikke alltid bruke favoritten. Når barnet først har fått et navn, så vil det nok uansett føles perfekt til barnet. Men det er viktig å velge et navn dere begge er fornøyde med:)

Anonymous poster hash: 32045...a8f

Takk for et godt svar! Det er kanskje lurt å holde øynene litt åpne for andre navn også ;) Vi kommer nok til å ha lyst til å få vite kjønn når den tid kommer, har egentlig ingen grunn for hvorfor, men det føles mest riktig. 

Har liksom bare tenkt at så lenge det er et navn vi begge liker er det ikke så farlig om det er begges favoritt, likevel er det bare en liten følelse om strider i mot, men vi kan jo strengt talt bare la det ligge litt også heller se hva vi synes nærmere termin (evt ved fødsel). 

Samuel eller Saga, men de passer ikke sammen synes jeg :) Olivia og Milo er også fine. 

Jamie hadde jeg styrt langt unna. Djæimi, Dschæimi og whatnot. Altfor mange nordmenn klarer ikke å uttale Jamie korrekt, og det blir ikke bra når det uttales på norsk-engelsk.

Så det er sant at man bare vet det når barnet kommer til verden? :) Som sagt liker jeg alle navnene, men akkurat nå kjenner jeg også mest for Lilli og Jamie.

Jeg tror det varierer litt. Jeg kjenner folk som bestemte navn i god tid og aldri tenkte tanken om at det kunne være feil i forhold til babyen. Jeg kjenner også noen som hadde bestemt seg helt sikkert, så kom babyen og på stedet var enige om at det forutbestemte navn ikke passet til henne i det hele tatt. Og så er det de som stadig er veldig usikre på navn etter at babyen er flere uker gammel. I blant kan man få en veldig bestemt følelse av at et navn passer perfekt eller slett ikke passer. Uansett, så har dere god tid. Det er ingen regel at babyen må ha navn fra første minutt.:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...