Gå til innhold

Har oppdaget Naproxen og fått ett nytt liv!

Anbefalte innlegg

Så lenge det varer? Er plaget med hodepine i perioder. Ødelegger livskvaliteten en god del. Blir sur, sliter meg gjennom dagene med jobb hus og hjem. Har gnafset en del paracet og Ibux med heller lite hell.I går var jeg desperat, tom for paracet og Ibux. Stakk bort til svigers som var bortreist, låste meg inn og fant nada. Bortsett fra Naproxen som svigerinnen min kjøpte mot messer en gang men ikke tålte. Det var jo smertestillende og i desperasjonen tok jeg en. 30 min etterpå var hodepinen borte. Kom ikke tilbake før litt utpå dagen i dag og jeg tok en til, og hodepinen borte. Skal selvsagt snakke med legen min ang bruken, men akkurat nå er jeg i himmelrik som er uten faenskapet. Såååå glad jeg ikke fant noe annet i går ☺

Anonymous poster hash: 282aa...640

Fortsetter under...

I følge felleskatalogen kan det brukes mot migrene, kan det være migrene du har? Det er uansett ikke fornuftig å bruke ibux og paracet jevnlig heller, så du burde uansett finne ut hva det er som gir deg hodepinen og forsøke å bli kvitt problemet og ikke bare symptomet (som hodepine oftest er).

Anonymous poster hash: b6dfa...082

Naproxen er fantastisk mot mens og ulije betennelser i kroppen.

Men veldig hard mot magen . Obs blødning. Bør bruke nexium eller zantac samtidig for å unngå magesår. Anonymous poster hash: 411e8...2c6

Hard for magen? Kan du forklare litt mer?

Anonymous poster hash: 47c83...bf4

Annonse

Naproxen skal vel ikke brukes som fast legemiddel, vel?

Anonymous poster hash: 392c4...548

Jeg bruker det hver mnd for menssmerter.

Med fast mener jeg daglig.

Anonymous poster hash: 392c4...548

Naproxen er fantastisk mot mens og ulije betennelser i kroppen.

Men veldig hard mot magen . Obs blødning. Bør bruke nexium eller zantac samtidig for å unngå magesår. Anonymous poster hash: 411e8...2c6

Hard for magen? Kan du forklare litt mer?

Medikamentet tærer på mageslimhinnen og kan gi blødning i mage/tarm.

Les dette

http://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-naproxen-naproxen-e-mylan-561771

Anonymous poster hash: 411e8...2c6

Reseptfri naproxen selges mot mensplager, men med resept er det visst plutselig smertestillende som hjelper mot migrene, ble jeg fortalt av en ansatt på et apotek. Merkelig greier, men det funker :)

Selges i svakere styrke mit menssmerter.

500 mg fås på resept. Det er greit å bruke det under kontrollerte forhold.

Jada, vet alt det. Er og skal videre i dialog med lege. Skal ikke leve på dette resten av livet. Er bare så utrolig glad for at det er noe som hjelper her og nå :)

Tror det er bedre med 2 Naproxen om dagen i perioder enn opptil til sammen 6 paracet/Ibux. :)

Jada, vet alt det. Er og skal videre i dialog med lege. Skal ikke leve på dette resten av livet. Er bare så utrolig glad for at det er noe som hjelper her og nå :)

Tror det er bedre med 2 Naproxen om dagen i perioder enn opptil til sammen 6 paracet/Ibux. :)

Ja. Det virker fantastisk. Bruker det selv mot betennelser i hofter og skuldre. Brukes en liten periode av gangen, men tar Zantac i tillegg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...