Gå til innhold

Trenger råd! 13 mnd og feber.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 13 mnd og hadde forrige natt litt forhøyet temp. Ikke noe voldsomme greier, bare 37,7, men han virket utilpass og var veldig urolig og det så ut som han hadde vondt, men han klarer jo ikke si hvor. :( På morgenen i dag var han akkurat som før, aktiv, god matlyst og ingen temp. Etter henting i barnehagen har han vært veldig stille og sliten. Målte temp til 39,1. Han hadde ikke problemer med å sovne, men har våknet flere ganger og ligget urolig og ynket seg og grått litt. Han har fått paracet og har sovnet igjen nå. Men hva gjør jeg videre? Er dette noe jeg bør gå til legen med? Hvis han er feberfri og pigg i morgen tidlig, kan han gå i barnehagen?

Anonymous poster hash: 50c38...db0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han hadde så høy feber i kveld ville jeg holdt han hjemme i morgen og sett an formen. Det er ikke nødvendig med lege før det har gått 3 dager (sammenhengende) med feber dersom formen er grei. Ville også målt feberen igjen 1-1,5 time etter han fikk paracet for å se at den har gått ned før du legger deg. 

Anonymous poster hash: d3769...ad1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold hjemme i morra, sjekk at feberen går ned å kle av (f.eks body fremfor nattdrakt). Min har hatt lignende mønster på starten eller slutten av virusinfeksjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feberen har gått ned, og det er vanskelig å bedømme allmenntilstand såpass sent på natten, han er jo naturlig nok slapp og sliten nå. Men han får være hjemme i morra og hente seg inn igjen. Men hvordan kan jeg finne ut om han har vondt og i så fall hvor han har vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har sikkert muskelsmerter.

Vi har en runde her nå, hele familien. 3 åringen er ferdig. Hun på 6 mnd hadde 39,2 i feber i går kveld. Og jeg hadde 38,5 :(

Skikkelig vondt i kroppen- influensa! Jeg har vondt for å puste (ingen luftveissymptomer) vondt i rygg, nakke, armer... Paracet gjør susen!

Det går over av seg selv!

Så lenge barnet har god allmenntilstand tross alt, våte bleier og matlyst, er det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han spiser bra, helt full tissebleie og er i god form når han er våken. Snakket med barnehagen, og der har de en regel på 1 feberfri dag før han kan komme tilbake. Så han har litt feber i dag også, så da blir han vel hjemme i morra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...