Gå til innhold

Tryna så det sang etter...

Anbefalte innlegg

Var på vei for å hente noe mellom sofaen og salongbordet og idet jeg rundet hjørnet fikk jeg ikke med meg den ene foten da den satt fast i noe.

Prøvde å ta meg inn flere ganger, men forsto raskt at her var jeg på vei ned og jeg prøvde å ta meg for uten å treffe magen.

Det endte med at jeg dreiste rett inn i spisebordet og kanten på tripp-trappen med hodet med stor kraft. Skulderen traff siden av tripp-trappen og låret/hofta fikk seg en fin smell på 40 cm siden jeg traff salongbordet hele veien ned.

I tillegg har både ankel og håndleddet på "smell-siden" fått seg en støkk.

Jeg var kjemperedd mens jeg falt og etter, for smertene var store og jeg var redd for store skader.

Magen gikk fri fra fallet og mini er like aktiv som før.

Jeg er veldig øm og hoven, men har ikke blitt blå. Selv ikke i ansiktet som fikk den største trøkken. Der er jeg ikke hoven engang.

Nakken har begynt å bli ganske vond nå og jeg tror jeg fikk en hjernerystelse.

Legevakt er håpløst og da vi har en ettåring som ikke kan sitte oppe på en legevakt i timesvis og bare sambo kan kjøre meg så ser vi det ann.

Så lenge baby er aktiv og ikke fikk seg en smell er jeg ganske rolig. Hadde jeg detti på magen hadde vi dratt umiddelbart.

Skal heldigvis til lege i morgen på kontroll.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget.., var bare så skummelt da det hendte.

Anonymous poster hash: 5731b...d36

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146550-tryna-s%C3%A5-det-sang-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen å spørre, men skal til legen i morgen uansett.

Hadde nok hjulpet mye med smertestillende, men det vil jeg ikke ta med baby i magen.

Akkurat nå er nakken vondest (bare jeg ikke tar på de andre stedene) og jeg tenker en varm dusj vil hjelpe betraktelig.

Mini sparker og jeg føler meg i fin form, men forslott. Begynt å bli blå nå og hevelsene har begynt å gå ned. Dette gikk nok ganske bra, men greit å få legen til å titte over i morgen.

Hehe off. Er så glad magen slapp unna :)

Fått vært hos legen nå og fått sjekket meg.

Jeg var forslått og han tror jeg har skadet armen/skulder, men pga graviditet ville han ikke sende meg til rønken.

Jeg skal være forsiktig, bruke varme på området og får ikke bruke armen.

Dersom den ikke blir bedre eller den blir værre så måtte han vurdere rønken.

Nakken er stiv og den trodde han bare var forslått, men samme gjaldt den som skulder.

Så vi får håpe på at det går over av seg selv for rønken er ikke ideelt for gravide. Går til Fysioterapaut for noe annet og jeg kan be henne om litt råd og hjelp når jeg skal dit til uka.

Baby har det bra og jeg fikk skryt for at jeg beskyttet magen :)

Hi

Godt å høre at du har vært hos legen og at alt sto bra til på tross av at du er forslått og sikkert har kjempe vondt :( flink var du til å passe på at baby i magen også har det bra :) god mamma du :) håper smertene gir seg og at du får hjelp av mann :) klem

Annonse

Da er det bare å følge doktorens ordre, og ta godt vare på deg selv :)

Er rart hvordan vi klarer å tenke så mye på de sekundene det tar fra vi begynner, og miste balansen til vi faller.

Jeg ramlet ned en drøss med trappetrinn i mitt 2.svangerskap, og jeg klarte også unngå at magen tok støyten. Ble krafftig forslått, og det gjorde ikke akuratt bekkenet mitt bedre. Men baby klarte seg. Vi var på sykehuset da siden det var mange trapper, og jeg fikk smerter i magen pga engstelsen satte seg i magen etterpå...

Ja det er rart hvor fort morsimnstinktet slår inn og vi reagerer.

Samme med når jeg hadde falt og sto i knestående og vridd inne i tripp-trappen, hadde store smerter og trengte hjelp for å bevege meg. Min første reaksjon var å be sambo som kom løpende om å heller ta mini som så det hele og var kjempe redd. "Trøst henne først!" Var den strenge beskjeden mens jeg konsentrerte meg om å ikke gråte slik at hun fikk roet seg.

Da hun var rolig kom han og løftet meg opp mens mini trøstet meg, klappet på meg og blåste på auen min.

Så søt og omsorgsfull bare 1 1/2 år gammel.

Ååå så søtt :)

Har også barn som er veldig beskyttende ovenfor meg, og ikke minst nå også lille i magen. Mamma du får ikke bære den f eks, eller styrter ut i bilen og legger gravidselen etter om jeg er sjåfør eller passasjer utrolig søtt <3 :)

Endret av Lykkebaby♡

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...