Gå til innhold

Babyen min er steinhard i magen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er 7 mnd og får mme. Vi bruker hipp som hun blir minst hard i magen av. Prøvd alle.

Hun bæsjer hver dag, men det er kun bittesmå haaaarde klumper og jeg ser hun sliter med pressing.

Hun får malt og sviskedrikk/mos hver dag.

Er det noe annen mat jeg kan gi henne som "løsner opp" bæsjen litt? :-P

(Innimellom, en sjelden gang kommer det en skikkelig bæsjebleie, så hun er ikke konstant hard, men likevell)

Spurt HS men hun sier bare sviske og malt som jeg allerede har prøvd... :(

Anonymous poster hash: b44ba...a78

Skrevet

Har hun fått banan? Det gav min hard mage...

Skrevet

Melkeallergi er det første som slår meg eller allergi mot gluten/hvete.

Er forstoppelse og det er ikke normalt!

Har hun altid hvert sånn?

Anonymous poster hash: 48ff8...481

Skrevet

Ta henne med til legen, hun må muligens få melkefri mme. 

Det jeg sier nå, må gjøres i samråd med lege:

-Først en halv dose med Microlax, før halve spissen inn i rompen. Fortsett kontinuerlig med Laktulose, trapp gradvis ned til ingenting. 

Dette rådet fikk jeg av legen til min baby. Apoteket er nøye på at barn under to år kun skal få Laktulose i samråd med lege, med mindre noe har forandret seg de siste 10 årene.

Anonymous poster hash: 1b109...b2c
Skrevet

Takk for tips :) Nei, dette startet da den faste føden kom. Jeg fullammet i 3 mnd, men måtte begynne med mme da hun aldri ble mett av min melk. Det gikk helt fin intill faste føden.

Hva annet enn banan er kjent for og gi hard mage hos baby? :) gjerne kom med en "liste" så jeg vet hva jeg skal kutte ut. Hjelper ikke det, blir det lege. :)

Skrevet

Godt moden pære kan løsne på ting ev pæremos. Mye vann/væske hjelper. Det finnes en Hipp fruktmos i tube som inneholde plomme og pære. Den har hjulpet hos vårt barn. 

Eple og eplejuice kan gi hard mage, samme med mat med mye stivelse (potet, ris, pasta).

Anonymous poster hash: 48097...284
Skrevet

Godt moden pære kan løsne på ting ev pæremos. Mye vann/væske hjelper. Det finnes en Hipp fruktmos i tube som inneholde plomme og pære. Den har hjulpet hos vårt barn.

Eple og eplejuice kan gi hard mage, samme med mat med mye stivelse (potet, ris, pasta).

Anonymous poster hash: 48097...284

Uff, og jeg som har gitt henne både eple og ris idag :(

Da blir det pære istedenfor i morgen, hun er desverre ikke så glad i vann enda (prøver litt hver dag).

Får bare prøve og håpe på det beste :-)

Skrevet

Her får babyen diare av banan så vi måtte kutte banan helt ut. Kanskje dere kan prøve å kutte ut banan? Er det jeg har hørt oftest at gir hard mage.

Lager du hjemmelaget sviskemos? På min unge er det mye mer effektivt enn Nestle sin. Prøvd andre mme'er? Som Collette eller Sinlac?

Drikker hun mye mme? Spiser mye fast føde? Om hun får mye mme så kanskje dere kan bytte ut noen måltider med grøt, brødskiver eller frukt.

Anonymous poster hash: aa62a...8f0

Skrevet

Min ble gald i vann når han fikk drikke av en sånn Aventkopp med sugerør, matbutikker har de.

Anonymous poster hash: aa62a...8f0

Skrevet

Du MÅ prøve å få tømt henne skikkelig hvis hun har vært så forstoppet noen dager. Gi en halv mikrolax som tipset om over her, og forebygg forebygg forebygg etterpå. Jeg er 3. gangsmor, og har begge de to tidligere har også slitt med hard mage, så jeg kan alle tipsene i boka. Denne gangen er jeg supernøye, og følger med på bæsjen for å forebygge. Gir hjemmelaget (!!) sviske -eller aprikosmos (Tøm i kasserolle, ha vann som dekker, kok i 10 minutt, mos med stavmikser, tilsett mer vann ved behov til passe konsistens) etter HVERT måltid. Aprikos er mest effektivt) Malt i grøten (synes det ofte er grøten som gjør han hard). Legg linfrø i vann og ha i grøten. Unngår banan, men gir eple. Er han hard i magen stimulerer jeg forsiktig med en q-tips med olje for å få ut proppa (de bæsjer da). 

1. mann brukte en del duphalac (greit og bruke) i perioder, men jeg var nok ikke flink nok til å løse problemet med en gang da. 

Man blir veldig opptatt av bæsj som mor ;) Men vondt å være forstoppa, og det blir en ond sirkel du må hjelpe henne og løse!

Anonymous poster hash: 7baf9...3c2
Skrevet

Laktulose var  eneste som fungerte her, i samråd med riksen.

Anonymous poster hash: 10300...eb8
Skrevet

Laktulose var  eneste som fungerte her, i samråd med riksen.

Anonymous poster hash: 10300...eb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...