Gå til innhold

Hunden min vil ikke spise:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spist senest igår og imorges vil han ikke spise og ikke spist enda.:(

Hører magen hans bråker. Hva skal jeg gjøre? Han bare sover.

Anonymous poster hash: 600b6...f0f

Skrevet

Om magen bråker er det et godt tegn, da er det ikke noe som sitter fast, mest sannsynlig.

Ring dyrlege du.

Anonymous poster hash: 95064...583
Skrevet

Se om han vil ha gress!

Skrevet

Hunder kan gå mange dager uten å spise. Nå når det har gått såpass lang tid er det ikke fare for magedreining. Har den fått i seg bein/skarpe gjenstander? Se etter blod i avføringen. Det viktigste er at den får i seg væske. Ris og kokte gulrøtter er supert for irritert mage.

Anonymous poster hash: f0595...686
Skrevet

Hunder kan gå mange dager uten å spise. Nå når det har gått såpass lang tid er det ikke fare for magedreining. Har den fått i seg bein/skarpe gjenstander? Se etter blod i avføringen. Det viktigste er at den får i seg væske. Ris og kokte gulrøtter er supert for irritert mage. Anonymous poster hash: f0595...686

Han spiser kun sin egen mat. Ingen bein eller skarpe gjenstander. Han har drukket vann senest igår, og ingenting idag. Det er vel vanlig at hunder ikke har matlyst hver dag?

Skrevet

Hunder kan være sånn innimellom, hatt hund i 11 år og vært gjennom det der flust av ganger. Sjekk om han vil ha gress ;)

Skrevet

Hunder kan gå mange dager uten å spise. Nå når det har gått såpass lang tid er det ikke fare for magedreining. Har den fått i seg bein/skarpe gjenstander? Se etter blod i avføringen. Det viktigste er at den får i seg væske. Ris og kokte gulrøtter er supert for irritert mage. Anonymous poster hash: f0595...686

Han spiser kun sin egen mat. Ingen bein eller skarpe gjenstander. Han har drukket vann senest igår, og ingenting idag. Det er vel vanlig at hunder ikke har matlyst hver dag?

Vel, det kommer litt an på hunden. Har du en labrador, så er det uvanlig ;) Den har sikkert vondt i magen og dermed ikke matlyst. Hvordan er formen ellers? Vil den være med ut på tur/ løpe? Hva slags rase er det?

Anonymous poster hash: f0595...686

Skrevet

Han spiser kun sin egen mat. Ingen bein eller skarpe gjenstander. Han har drukket vann senest igår, og ingenting idag. Det er vel vanlig at hunder ikke har matlyst hver dag?Anonymous poster hash: 600b6...f0f

Vel, det kommer litt an på hunden. Har du en labrador, så er det uvanlig ;) Den har sikkert vondt i magen og dermed ikke matlyst. Hvordan er formen ellers? Vil den være med ut på tur/ løpe? Hva slags rase er det? Anonymous poster hash: f0595...686

Det regner her og han nekter å gå tur i regnværet, sånn har han vært siden jeg fikk ham.

Han er i fin form, vært ute å tisset, men vil ikke spise bare sover på sofaen.

Det er en pomeranian.

Skrevet

Ikke la det gå for lang tid før du tar ham med til dyrlege. Det kan være mange grunner til dårlig matlyst, at han plutselig er lei foret sitt, sliten i varmen, fremmedlegeme i magen som gir forstoppelse, tannproblemer.

Vi måtte dessverre avlive vår bestevenn forrige fredag pga akutt nyresvikt, og han hadde hatt nedsatt apetitt en liten stund. Vi tok kontakt med dyrlege, og først ble vi bare anbefalt å skifte for, og at det kunne være varmen (Siberian Husky), etter en liten stund ble han kjempemye dårligere over natten og da hadde nyrene sviktet... :(

Det trenger absolutt ikke være derfor din ikke spiser, det er mange totalt ufarlige grunner til at det kan skje, bare ikke la ham gå for lenge uten sjekk. :)

Skrevet

Ikke la det gå for lang tid før du tar ham med til dyrlege. Det kan være mange grunner til dårlig matlyst, at han plutselig er lei foret sitt, sliten i varmen, fremmedlegeme i magen som gir forstoppelse, tannproblemer.

Vi måtte dessverre avlive vår bestevenn forrige fredag pga akutt nyresvikt, og han hadde hatt nedsatt apetitt en liten stund. Vi tok kontakt med dyrlege, og først ble vi bare anbefalt å skifte for, og at det kunne være varmen (Siberian Husky), etter en liten stund ble han kjempemye dårligere over natten og da hadde nyrene sviktet... :(

Det trenger absolutt ikke være derfor din ikke spiser, det er mange totalt ufarlige grunner til at det kan skje, bare ikke la ham gå for lenge uten sjekk. :)

Uff, så leit:( Kondolerer!

Hvor lenge syns du jeg burde vente? Han er veldig glad i hvit ost, og jeg vet at hvis jeg gir ham det, så vil han spise det, men jeg nekter, for da vil han ikke spise sin egen mat.

Skrevet

Uff, så leit:( Kondolerer!

Hvor lenge syns du jeg burde vente? Han er veldig glad i hvit ost, og jeg vet at hvis jeg gir ham det, så vil han spise det, men jeg nekter, for da vil han ikke spise sin egen mat.

desperate times take desperate messures - eller hva de sier på engelsk :P ville heller fått han til å spise ost, hvis han ikke vil ta osten, DA er det noe skikkelig galt :P ikke sant? kanskje prøve å koke ris og gulrøtter og legge ost under/sammen med maten?

Ellers så kan du jo kjøpe en tube med zolac og se om det hjelper... fås kjøpt hos dyrlegen (reseptfritt) det er melkesyrebakterier til hunder ;) 

hvis han ikke liker regnvær, så kan du jo kanskje prøve å ta han med på tur i dyrebutikken eller noe sånn? (en av de store som ligger alene ;) )

Anonymous poster hash: 67ab2...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...