Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Del Skrevet 4. juni 2014 Vi har en gutt som er to uker i dag, og som tydelig viser tegn til ubehag i magen. Trykker og presser stadig vekk. Han gråter ikke så mye, men lager tydelige lyder på at det er noe som ikke er godt. E litt bekymret for at det kan være kolikk på gang. Dere som har hatt kolikkbarn: hva er tidlige tegn på kolikk? Finnes det tidlige tegn i det hele tatt? Anonymous poster hash: 90747...68a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Del Skrevet 4. juni 2014 Når det gjelder kolikk er det ofte ved 2-3 ukers alder det starter og det er skriking. Mye skriking! 3 timers sammenhengende skriking minst 3 dager i uken og i over 3 uker er definisjon på kolikk, men i praksis skriker kolikkbarn hver eneste dag i timesvis. Pressing kan jo være et tegn, men kan barnet være forstoppet? Får baby mm eller mme? Anonymous poster hash: 1eb5a...097 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma78 Skrevet 4. juni 2014 #3 Del Skrevet 4. juni 2014 Jeg har ikke kolikkbarn, men begge mine har vært slik du beskriver. Tarmsystemet er umodent og det er vanlig å plages med litt luftsmerter. Her er det værst på kveldstid, med første gav vi minifom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #4 Del Skrevet 5. juni 2014 Kan man begynne med minifom når babyen bare er noen uker gammel? Anonymous poster hash: 21e4b...5d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma78 Skrevet 5. juni 2014 #5 Del Skrevet 5. juni 2014 Ja, jeg spurte på apoteket nylig (kjøpte i tilfelle lillesøster skulle trenge), og de bekreftet at man kan bruke det til spebarn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2014 #6 Del Skrevet 5. juni 2014 Ja, det kan du:) hvis du kjenner noen som bor i England eller skal dit snart på ferie, så har de noe der som heter infacol. Det brukte jeg på sønnen min med god effekt og det virker på en annen måte enn minifom (syntes ikke minifom fungerte så godt). I tillegg er det mye enklere å gi:) bare et tips! Husk også at det er verdt å ta et besøk til en kiropraktor eller lignende for å sjekke om dette kan være en årsak til kolikken. Er veldig ofte barna ikke har kolikk, men andre årsaker til at de gråter. Å få løst opp spenninger i rygg og nakke etter en fødsel kan gjøre det enkelere for babyene å få ut luften:) Anonymous poster hash: 984c3...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå