Gå til innhold

Drittlei overvekten og mislykka forsøk. Nutrilett/Allevo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode erfaringer med nutrilett eller allevo?

Ser at et par av "barene" deres tester bra:

nutrilett premium dark chocolate

allevo blueberry og red berries

Er 170 høy og veier nå 85 kg. Sliter med kostholdet. Trener en god del, men ødelegger for meg selv med et kosthold som vingler mellom bra og ikke så bra.

Går opp og ned et par kg, men mister fokus fordi det ikke går fort nok.

Noen som har god erfaring med å bruke nutrilett eller allevo som erstatter for (feks) frokost, lønsj og snack til kvelds? Vanlig middag og mye vann i tillegg.

Tusen takk :)

Anonymous poster hash: 1b04a...809
Skrevet

Jeg bruker noen ganger nutrilettbar som lettvint frokost eller lunsj. Men det funker jo ikke om resten av måltidene er for kaloririke. Det er uansett det totale kaloriinntaket som er avgjørende.

Skrevet

Du bør faktisk tenke gjennom hvilket kosthold du vil ha. For det hjelper lite at du går på slank å når du er ferdigslanket så hiver du i deg ALT det du har savnet av mat å drikke å vips så veier du hakket mer enn det du gjorde FØR du begynte å slanke deg.

Både allevo og Nurtrilett har et veldig lavt kaloriinnhold, shakene er så som så. Men over tid blir du veldig lei.

Om du er glad i fett, kjøtt, grønnsaker osv så er kanskje lavkarbo noe for deg ?

Om du er opptatt av at det skal vanlig hverdagsmiddag som hele familien skal kunne spise er kanskje Grethe Rode noe for deg ? Å gå på kurs kan kanskje være løsningen for der treffer du likesinnede, du veies å måles å du har noen å prate med og ikke minst søke råd hos.

Poenget mitt er at du må gjøre det på en måte som fungere for deg. Om naboen gikk ned 30 kg på lavkarbo, så er det ikke sikkert at lavkarbo er noe for deg :)

Skrevet

Jeg hadde blitt gal av å leve på sjokolade/karamellbars. Ville heller gått for grove knekkebrød med skinke eller  letter ost til frokost. To "hjemmebakte" Rema-knekkebrød med lett nøkkelost gir omtrent det samme i både energimengde og sammensetning som de barene  :)

Skrevet

Barene er gode, men shaken til nutrilett smaker høgg. Da hadde jeg heller valgt noka shake om du skal drikke shake også og nutrilett barer siden de er nesten halv pris.

Om du gjør det skikkelig og følger bruksanvisningen og følger hele opplegget så kan det gå bra. Viktig dette med hvordan du introduserer 'vanlig' mat igjen.

Men tror det er like lett å finne en varig livsstilsendring som du kan leve med :)

Skrevet

Jeg anbefaler lavkarbo! :)

Skrevet

Jeg anbefaler lavkarbo! :)

Jeg og. Men det var ikke det hun spurte om så skrev ikke det.

Fungerer veldig bra for meg :)

Skrevet

Begynn å trene utholdenhet.

Løping, sykling er bra.

Vil du ikke trene bli sliten vil det bli tyngre å gå ned i vekt.

Du sier du blir utålmodig?

Hvor lenge holder du ut av gangen?

Regner at du må ned ca 15 kg. Det er ikke gjort på 14 dager.

Årsaken til at du sprekker er fordi du har startet for hardt.

Min anbefaling. Sett av et år på å nå målet.

Start pent med å gjøre endringer i kosten. Begynn å trene men ikke for tøft. Etabler gode rutiner og få med hodet.

Du skal gjøre en livsstilsendring ikke bare slanke deg.

Anonymous poster hash: 3eaed...e6f

Skrevet

Jeg er på nutrilett quick weightloss kuren akuratt nå jeg, drikker utelukkende vann og disse shakene. Er på dag 13 av 21 i dag. Gått ned 9 kr på disse dagene. Med små gåturer bare.

Det som er utrolig viktig etter en slik pulverkur er jo å veldig sakte begynne å spise igjen. For å øke forbrenningsanlegg i takt med inntaket av mat igjen. Slik at man ikke går i samme felle som de fleste andre. Jeg skal fremdeles ned mellom 15 og 20 kg etter endt kur. Så for meg blir det slik :

Uke 1 - nutrilett Shaker alle dager og hvert måltid bortsett fra 2 SMÅ Middager

Uke 2 - nutrilett Shaker alle dager og hvert måltid bortsett fra 3 SMÅ middager

Osv osv, frem til jeg øker til å spise kun middag hver dag. Holder meg på dette ( etter at jeg kommer til 7 middag pr uke ) frem til jeg har oppnådd vekten jeg ønsker. Etter dette kommer jeg til å fortsette med barer, og shakene for å kontrollere vekten.

Selvsagt kommer jeg også til å lær aktivitetsnivået samtidig som jeg øker inntaket av mat igjen.

Anonymous poster hash: 9f61a...1f4

Skrevet

Jeg er på nutrilett quick weightloss kuren akuratt nå jeg, drikker utelukkende vann og disse shakene. Er på dag 13 av 21 i dag. Gått ned 9 kr på disse dagene. Med små gåturer bare.

Det som er utrolig viktig etter en slik pulverkur er jo å veldig sakte begynne å spise igjen. For å øke forbrenningsanlegg i takt med inntaket av mat igjen. Slik at man ikke går i samme felle som de fleste andre. Jeg skal fremdeles ned mellom 15 og 20 kg etter endt kur. Så for meg blir det slik :

Uke 1 - nutrilett Shaker alle dager og hvert måltid bortsett fra 2 SMÅ Middager

Uke 2 - nutrilett Shaker alle dager og hvert måltid bortsett fra 3 SMÅ middager

Osv osv, frem til jeg øker til å spise kun middag hver dag. Holder meg på dette ( etter at jeg kommer til 7 middag pr uke ) frem til jeg har oppnådd vekten jeg ønsker. Etter dette kommer jeg til å fortsette med barer, og shakene for å kontrollere vekten.

Selvsagt kommer jeg også til å lær aktivitetsnivået samtidig som jeg øker inntaket av mat igjen.

* øke aktivitetsnivået

* ikke spise bare middag ( men Shaker 4 ganger og middag 1 gang hver dag, 7 Dager i uken ) :)

Skrevet

Sitat HI: Går opp og ned et par kg, men mister fokus fordi det ikke går fort nok.......

Her er problemet. "det går ikke fort nok"...... Hva er vel 3 år av resten av ditt liv, om det er det du må bruke for og gå ned med en gradvis livsstilsendring? Det var det jeg brukte på ca 20 kilo ned. Litt etter litt, en mer aktiv og litt sunnere livsstil.. Og litt etter litt gikk jeg ned kilo etter kilo.... Og jeg har holdt vekta i 8år nå, så de tre årene var virkelig verdt og bruke. Og jeg slanket meg ikke en dag, og trente aldri "for mye", eller gav  opp treninga eller prøvde "den beste treninga for og gå ned i vekt".. Jeg trente det jeg LIKER og trene.. Og det som jeg følte mest for den dagen jeg skulle trene..:. Da jeg begynte med to økter i uka i starten.. Nå trener jeg nesten hver dag, men det er 4 dager i uka jeg MÅ trene,- for og si det sånn. Resten kommer av seg selv, fordi jeg elsker det .)

Og ja, jeg inngikk også en avtale om at vekta skulle jeg drite i, nå skulle jeg komme meg i form, få energi, ikke bli så ofte syk (av alle viruser og bakterier man får på høst, vinter, vår) og bare passe på meg selv :)

Anonymous poster hash: 1276e...588
Skrevet

Jeg har ikke hel fortsatt mening med disse barene... Det er jo 200-250 kcal i dem? Hva er det for en frokosterstatter liksom? Er jo ikke så himla lite kalorier til å være en frokost det. 

Shakene til allevo har bare 100 kcal. samme med suppene.  Alevvo sin smaker godt også

Skrevet

Tusen takk for mange gode innspill og tips. Helt enig med de av dere som nevner livsstilsendring. Det er fokuset mitt. Jeg kjenner bare at jeg trenger et løft, i form av å få av noen kg, for å komme i gang. Det høres kanskje dumt ut, men slik opplever jeg det.

Jobber med å kutte ned på sjokolade og med å erstatte annen drikke med vann. I tillegg går jeg raske gåturer (60 - 90 min) så ofte som mulig, minst tre ganger per uke.

Tar det babysteps, slik at jeg ikke tar tak i alt på en gang.

På den positive siden røyker jeg ikke, jeg har god helse og ingen tegn til diabetes. Vil gjerne beholde den gode helsa og slippe å få diabetes også i framtiden :)

HI

Anonymous poster hash: 1b04a...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...