Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Hva synes dere? Hadde vært så deilig å hatt en uke eller langhelg med bare mannen. Ikke flid det er så deilig med barnefri, men tid for bare oss. Barna vil da være 1,5 år, 4 år og 7 år. Skal sies at vi aldri har tatt ferie uten de før. Lengste de eldste har vært uten mamma og pappa samtidig er 3 netter, da vi flyttet og pakket ut i det nye hjemmet, mens de koste seg i sommerhuset til bestemor. Dette blir såfall en "one in a lifetime" mens ungene bor hjemme Jeg vet ikke om jeg greier det/føler det er riktig prioritering når vi har små barn. Anonymous poster hash: b368e...09c
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Dette er kanskje som å banne i kjerka, men jeg ville valgt uten barn. Det kommer MANGE år med ferie sammen med barna. Bryllupsreisen er, forhåpentligvis, bare 1 gang og den ville jeg hatt bare med mannen Anonymous poster hash: 3926a...e42
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Jeg hadde tatt en langhelg uten ungene til en storby eller 2 uker ferie i barneparadis med ungene. Dersom du skal reise bort uten barn ville jeg nok begrenset antall overnattinger til 3-4 netter siden den minste kun en 1,5 år. Tror egentlig jeg ville valgt langhelg uten barn om jeg skal være helt ærlig, og tror det vil gå HELT fint. Gratulerer med giftermål Anonymous poster hash: 95d66...5ed
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Vi stod mellom langhelg uten barn eller lenger ferie med barn og valgte en skikkelig ferie med barna rett etter bryllupet, og så en langhelg i storby bare oss to en annen gang. Vi giftet oss på sommeren og det ble naturlig at bryllupsreisen var årets sommerferie. Har dog vært på ferie uten barn så er ikke noe motstander av det:) Anonymous poster hash: fa4f4...2e7
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Takk for tips, det høres lurt ut Minste er jo litt liten enda (dette blir neste sommer). De to eldste vil jo gjerne på ferie alene til bestemor;) Jeg ønsker å reise til et eksotisk sted ala seychellene eller Maldivene, og tenker det blir litt langt for barna å reise? Kanskje vi skal utsette det til minsten er 3 år tidligst. Neste sommer blir det hvertfall familieferie i Danmark uansett Anonymous poster hash: b368e...09c
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Bryllupsreise ville jeg tatt uten barn! Uten dårlig samvittighet og uten å tenke over det!
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 Se på det som en investering for familien at dere drar alene Jeg ville sørget for at minste var et sted med minst ett søsken. Da blir det tryggere. Anonymous poster hash: 400d0...16f
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Takk for synspunkter, da skal vi planlegge litt:) Anonymous poster hash: b368e...09c
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Vi reiste på firmatur med jobben til mannen 1 uke etter at vi giftet oss. Uten barna. Det er bare selvstendige entreprenører så felles var bussene til messa og middag da så det var masse tid til kos og avslapping. Den originale bryllupsreisen som var planlagt før den turen datt i hodet på oss var med barna. Vi tok 5 ukers ferie til Kroatia. Ville ikke reist 1 uke uten barna, men en langhelg eller sånn som det ble for oss gikk fint Det er jo opp til dere hva dere ønsker
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Jeg syns det er galskap å ta med ungene på bryllupsreise! Ikke rart at det er mange par som går fra hverandre når man ikke en gang kan dra alene på bryllupsreise..
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Jeg ønsker jo på ett vis en uke alene med mannen, det kommer jo til å bli unntaket hos oss å reise "så lenge" uten barn mens de enda bor hjemme:p vi fikk barn ganske tidlig, han har en krevende jobb med mye dager hjemmefra. Vi elsker å være med barna, har sjelden barnevakt, og savner de fort. MEN, tror det hadde vært sunt for oss som par med fokus på kun hverandre. Og bryllupsreisen er jo spesielt. Er absolutt ikke imot ferie uten barn, Men samtidige får jeg dårlig samvittighet, barna er jo små, og der koster med ferie, om vi heller burde tatt de med, eller utsatt hele greia. Likte ideen om langhelg da, Og likte det som ble nevnt over her, en parferie er en investering for forholdet og familien. Litt for ubesluttsom:/ HI Anonymous poster hash: b368e...09c
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. juni 2014 #12 Skrevet 4. juni 2014 Jeg syns det er galskap å ta med ungene på bryllupsreise! Ikke rart at det er mange par som går fra hverandre når man ikke en gang kan dra alene på bryllupsreise.. Signerer. Bryllupsreise eller hvetebrødsdagene er jo for brudeparet. For at de skal kunne pleie sin kjærlighet til hverandre, slappe av og feire det at de har blitt offisielt par. Barn har ingenting på bryllupsreise å gjøre, da er det en familieferie.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #13 Skrevet 4. juni 2014 Jeg syns det er galskap å ta med ungene på bryllupsreise! Ikke rart at det er mange par som går fra hverandre når man ikke en gang kan dra alene på bryllupsreise.. Dersom det er så viktig med bryllupsreise uten barn, så kan det jo være en idé å gifte seg FØR man får barn? Signerer. Bryllupsreise eller hvetebrødsdagene er jo for brudeparet. For at de skal kunne pleie sin kjærlighet til hverandre, slappe av og feire det at de har blitt offisielt par. Barn har ingenting på bryllupsreise å gjøre, da er det en familieferie. Anonymous poster hash: ad902...f27
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. juni 2014 #14 Skrevet 4. juni 2014 Jeg syns det er galskap å ta med ungene på bryllupsreise! Ikke rart at det er mange par som går fra hverandre når man ikke en gang kan dra alene på bryllupsreise.. Dersom det er så viktig med bryllupsreise uten barn, så kan det jo være en idé å gifte seg FØR man får barn? Signerer. Bryllupsreise eller hvetebrødsdagene er jo for brudeparet. For at de skal kunne pleie sin kjærlighet til hverandre, slappe av og feire det at de har blitt offisielt par. Barn har ingenting på bryllupsreise å gjøre, da er det en familieferie. Anonymous poster hash: ad902...f27 Haha, du er morsom. Når man gifter seg med noen og har barn fra før så er det litt vanskelig akkurat det du foreslår. Men mener du virkelig at man aldri kan reise noen plass uten barn? Eller sende barn noen dager til besteforeldre på besøk? Må man følge barna 24/7 til de flytter hjemmefra?
*Miss Marple* Skrevet 4. juni 2014 #15 Skrevet 4. juni 2014 En uke uten barna er for meg for lenge samme hva man kaller det, men en langweekend går fint.
**snuskeluska** Skrevet 4. juni 2014 #16 Skrevet 4. juni 2014 Mine barn er 2 og 7. Jeg og mannen har vært på langweekend (3 netter) borte fra dem, og det var helt greit. Noe mer er ikke aktuelt for vår del. Alle ferier har vi sammen med barna og sånn blir det nok ganske mange år ennå. Eldste var med besteforeldrene på tur 1 kort uke i fjor, og det skal vesla også få lov til når hun blir litt eldre.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2014 #17 Skrevet 8. juni 2014 Jeg tror jeg tenker det samme. 3-4 dager går greit. Men en uke blir for lenge. Jeg vil heller ta de med på en familieferie, så får jeg og mannen ta en natt eller to på hotell eller noe slikt. Hi Anonymous poster hash: b368e...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå