Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #1 Skrevet 4. juni 2014 Jeg innser at nå må jeg ha avføringsmiddel for å få magen i gang, har prøv alt. Har googlet litt og ser at avføringsmiddel finnes i mange former, bla. tabletter, stikkpiller og klyster. Jeg trenger noe som virker fort og har da forstått at stikkpiller eller klyster er best. Men hvilke av de? Noen som kan dele litt erfaringer? Anonymous poster hash: c6588...7e2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #2 Skrevet 4. juni 2014 Jeg synes klyster er effektivt, men vet at ikke alle har like god effekt. Enkelt og greit, men hjelper jo ikke på fordøyelsen. Microlax er en enkel og grei variant. Laxoberal dråper har også fungert på meg, men de hjelper ikke umiddelbart. Anonymous poster hash: 6e8e4...b58
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #3 Skrevet 4. juni 2014 Får dra ned på apoteket og røske med meg litt av alt. hvor fort virker klyster? Anonymous poster hash: c6588...7e2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #4 Skrevet 4. juni 2014 Klyster virker omgående. Du bør ta lactulose hver dag da dette ikke har en avførende effekt, men trekker mer væske ut i tarmen Husk masse drikke i varmen. Anonymous poster hash: c951f...a0d
Zalosalutt Skrevet 4. juni 2014 #5 Skrevet 4. juni 2014 Ta lactulose hver dag, evt movicol. Drikk masse vann! Og unngå avføringsmidler som påvirker tarmperistaltikken, det kan gjøre vondt verre.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #6 Skrevet 4. juni 2014 Hva er tarmperistaltikken? Anonymous poster hash: c6588...7e2
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #7 Skrevet 4. juni 2014 PicoPrep! <3 Anonymous poster hash: 37f81...e2e
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #8 Skrevet 4. juni 2014 Drikk sterk kaffi eller en pose med lakrisbåter Anonymous poster hash: fa971...024
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #9 Skrevet 4. juni 2014 Orker ikke skrive lang forklaring for er ikke på pc. Foreslår derfor du går på apoteket og spør, for da får du svar på alt du lurer på :-) Anonymous poster hash: b2a25...355
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. juni 2014 #10 Skrevet 4. juni 2014 Hvis du er veldig for stoppet nå kjører du på med en ordentlig klyx; en ganske stor kolbe med avførende væske som løser opp nederste del av tarmen slik at avføringen der kommer ut. Men ditt problem starter mye lenger oppe i fordøyelseskanalaen, kan jeg tenke meg. derfor må du jobbe forebyggende. Jeg har vært forstoppet i lange perioder og har prøvd mye. det som har virket utrolig bra for meg er linfrø. Jeg baker mine egne brød; kjøper en ferdig pakke med melblanding ala kornbrød, og så tilsetter jeg masse linfrø, prøv med 300 gram per melpose pluss en dl vann ekstra. Dette er det som virker aller best for meg, linfrø virker! I perioder hvor jeg ikke orker bake brød eller går tom, tar jeg en - to ss linefrø bløtlagt over natten eller noen timer to ganger per dag. dette virker nesten like godt. Men bare nesten. Linfrø virker best i bakverk er min erfaring Ps har prøvd alt av apotekprodukter, men mange års erfaring sier meg at linfrø på en eller annen måte er best.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #11 Skrevet 4. juni 2014 Kjøp microlax du. Enkelt og best effekt. Ikke minst raskest effekt. Anonymous poster hash: 780f1...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå