Gå til innhold

1000 kr i utdrikningslag-dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var i utdrikningslag, der hver person betalte 700.

1000 er ganske vanlig, hvis man skal ha aktiviteter :)

Anonymous poster hash: 34b15...572
Skrevet

Jeg hadde ikke kunne betalt det. Det må være noe veldig spesielt som skjer.

Jeg har vært i et par utdrikningslag og da har vi betalt ca 200-300kr. Vi har gått ut og spist og betalt selv for det man vil spise og drikke, og dratt hjem til en av deltakerne og hadd det kjempe gøy der, tatt med egen drikke. Før middagen har vi funnet på noen rampestreker med bruden (ikke noe ille) og pengene vi har betalt har gått til det + mat og drikke til bruden.

Hadde jeg vært bruden hadde jeg vært fornøyd med et slik utdrikningslag. Spa, fallskjermhopping, strikkhopping og andre dyre ting hadde jeg ikke forventet at mine venner skulle betale dyre ting for meg. Målet er å ha det artig amen med sine venninner!

Så ja 1000kr var dyrt syns jeg. Uansett om jeg hadde bedre økonomi.

Anonymous poster hash: 49eb8...2b7

Skrevet

Vet det er vanlig, men synes det er for mye. Ville ikke betalt det med mindre det var til en av mine beste venner - selv om jeg har over 30000 i netto månedslønn.

Anonymous poster hash: 9445d...e33

Skrevet

God venninne av bruden hører jeg, muligens helt greit du meldte avbud tenker jeg.!

Til Hi: i alle jeg har vært i har det kostet rundt 2000kr, og da har det vært opplegg for alle samt noe ekstra for bruden, som bare skulle mangle. :) Synes ikke 1000kr var dyrt, vil tro det er heelt vanlig.

Det jeg skulle i kom på mer enn det, så jeg måtte takke nei. Har ikke råd til å kaste 1400kr ut av vinduet for at bruden skulle få seg en natt på hotell.

Anonymous poster hash: f7145...781

Anonymous poster hash: 36773...c02

Jeg tjener 16 000 i mnd, så jeg har rett og slett ikke råd til å bruke 1400 på noe som helst. Kall meg dårlig venninne alt du vil, men prøv å tenke at det som regel er en grunn til at folk takker nei. Jeg ville jo helst gått. 

Signerer. Man velger ikke en dum oppfinnelse som utdrikningslag fremfor mat til barna og betaling av regninger. Jeg hadde ikke utsatt strømregningen eller levd på first price i flere dager for å få råd til å se min venninne drite seg ut og drikke alkohol.

Anonymous poster hash: 84c2c...346

Skrevet

Morsomme ting for bruden og gjengen trenger forresten ikke å koste penger. Så man MÅ ikke ha masse fancy og kjedelige ting som spa, shopping osv. I min vennekrets ble brudene for eksempel oppfordret til å vaske bilene på bensinstasjon i bikini, selge kondomer og gjøre mange andre gøyale ting. Å bestille fallskjermhopp, 4-retters middag på en stiv restaurant og lignende er bare snobbete.

Skrevet

Nå har faktisk jeg aldri vært i utdrikningslag, men hva er det egentlig alle disse pengene går til,da? Hvilke aktiviteter koster 19 000?

Anonymous poster hash: ff451...042

Den tusenlappen pr pers skal gjerne dekke transport, mat, drikke, aktiviteter som spa, hoppe i strikk, båttur, t-skjorter med trykk, go-cart, stripper eller hva det nå er for aktiviteter forloveren har funnet på. Har man flere slike aktiviteter er det ikke mye man får for 1000 kr egentlig..

Jeg personlig synes det er mye penger da, men vi lever på ganske stramt budsjett.

Anonymous poster hash: 97ade...ff6

Skrevet

Nå har faktisk jeg aldri vært i utdrikningslag, men hva er det egentlig alle disse pengene går til,da? Hvilke aktiviteter koster 19 000?

Anonymous poster hash: ff451...042

Den tusenlappen pr pers skal gjerne dekke transport, mat, drikke, aktiviteter som spa, hoppe i strikk, båttur, t-skjorter med trykk, go-cart, stripper eller hva det nå er for aktiviteter forloveren har funnet på. Har man flere slike aktiviteter er det ikke mye man får for 1000 kr egentlig..

Jeg personlig synes det er mye penger da, men vi lever på ganske stramt budsjett.

Anonymous poster hash: 97ade...ff6

Men hvorfor må det være så dyre ting som strikkhopp, spa og annet, som så å si kun bruden får vært med på? Mens andre står rundt og ser på for 1000 kroner? Når man arrangerer utdrikningslag i denne prisklassen så MÅ man regne med at noen ikke kommer fordi de ikke har råd. Da blir det ufint å klage på at disse er dårlige venninner. På samme måte som når man stikker til utlandet for å gifte seg kan man ikke forvente at folk bruker alle feriepengene sine på å feire bryllupet ditt, og regne med stort forfall.

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall spurt forloveren om hva pengene skulle gå til. Såpass har du rett til å vite.

Og så tatt valget deretter.

Jeg var invitert til et lag der forlovere skulle ha 1500kr av hver når jeg spurte hva som skulle skje var det klart at forloveren hadde tenkt a ha en kosedag med sin venninne på alle oss andre sin regning.

Hun hadde nemlig lagt inn slikt som spa for seg selv og bruden (ville jo bli kjedelig for bruden å sitte der alene) og ventet at vi andre ikke bare skulle sponse prisen for behandling for begge to.

Det var flere slike type aktiviteter hvor vi andre skulle sitte å vente et annet sted mens de to gjorde noe som kostet bra med penger.

Hun hadde invitert 30 stykker så jeg og en del andre var ikke akkurat nære venner. Og hadde altså ønsket å få inn 45 tusen til å bruke på denne ene dagen.

Maten (ikke alkohol) var inkludert i summen men planen for den sto langt fra i stil med summen vi betalte inn for å si det slik.

Endte med at jeg og mange andre valgte bort den kvelden og heller var hjemme og den stakkars bruden var lei seg for nesten ingen kom og utrolig flau når hun i ettertid fant ut hvorfor.

Stakkars var ikke hennes feil hun hadde jo ingen anelse om at forloveren hadde tatt helt av

Jeg har egentlig trodd at det i det hele tatt skulle handle om å være sammen og feire at venninnen skal gifte seg og da ser jeg ikke hvorfor man må gjøre det så dyrt.

En venninne gjeng skal da kunne ha det morsomt sammen en dag uten å bruke enorme summer?

Jeg ville nå helst hatt mest mulig av vennene mine der en at de skulle måtte takke nei pga økonomi

Anonymous poster hash: 14ad8...8db
Skrevet

syns det er nesten perverst hvordan man kan tillate seg å bruke opp i mot 30,000 på et utdrikkingslag, det er jo nesten budsjettet for enkelte bryllup! 

jeg betaler MAX 500, jeg er ikke interessert i å sponse spadag, fallskjermhopp etc, samtidig som jeg kun står på sidelinjen og ser på bruden utføre disse aktivitetene. Hva skjedde med lunsj i parken og grillings hos forloveren? Det går an å lage aktiviteter som koster nesten 0,- kroner, kviss eksempelvis eller rebus eller ølsmaking hvor alle tar med seg 1 flaske hver?

For å være helt ærlig, de utdrikkingslagene jeg har vært i hvor man fullstapper dagen med aktiviteter og raser fra sted til sted har stor sett ikke vært gøye, man får jo ikke tid til å prate og bli kjent med de andre vennene og slektningene til bruden. Jeg stemmer for mer low key og billige løsninger :)

Anonymous poster hash: b3201...442
Skrevet

1000 kr er vel en vanlig pris på en slik dag, men jeg syns da at forloveren skal passe på at alle får "valuta for pengene" og at alle koser seg.

Syns og det er kjekt at hele gruppen kan bli enige om en ca. pris i motsetning til at forloveren bestemmer og mange av gjestene egentlig ikke har råd til å bli med. Skal i et utdrikkingslag nå i sommer hvor vi har en event på facebook, der spurte forloveren tidlig om hvor mye man ønsket å bruke på en slik dag. Vi er ikke så mange som skal men vi ble fort enige om er pris som alle kunne leve med.

Skrevet

Jeg var i et der vi betalte 800 kr hver, totalt var det da 30 000 kroner pga mange påmeldte. For pengene ble det leid inn en buss som transporterte til et sted hvor bruden fikk hoppe i fallskjerm. Gjestene grillet. Drikken måtte man som gjest betale selv under hele utdrikningslaget.

På ettermiddagen var bruden på en spa behandling, før hun møtte resten hjemme hos søsteren, hvor det ble servert tapas fra en restaurant.

Skjønner ikke hvordan dette kunne koste 30 000 kroner, men gjorde vel det da....

Anonymous poster hash: 7b319...6b5

Hørtes ut som forloveren her muligens har puttet en del penger i egen lomme... tapasen kan umulig ha kostet mer enn 5000 kr, falskjermhoppingen kostet vel kanskej et par tusen, å bussen kanskje 5000 kr.

He,he !!

Anonymous poster hash: 200ab...7e8

Skrevet

Jeg var i et der vi betalte 800 kr hver, totalt var det da 30 000 kroner pga mange påmeldte. For pengene ble det leid inn en buss som transporterte til et sted hvor bruden fikk hoppe i fallskjerm. Gjestene grillet. Drikken måtte man som gjest betale selv under hele utdrikningslaget.

På ettermiddagen var bruden på en spa behandling, før hun møtte resten hjemme hos søsteren, hvor det ble servert tapas fra en restaurant.

Skjønner ikke hvordan dette kunne koste 30 000 kroner, men gjorde vel det da....

Anonymous poster hash: 7b319...6b5

Det er veldig kostbart å leie buss så er nok der mye av pengene har gått. Utrolig kjipt for alle dere andre som ikke fikk være med på noe! 

Skrevet

Morsomme ting for bruden og gjengen trenger forresten ikke å koste penger. Så man MÅ ikke ha masse fancy og kjedelige ting som spa, shopping osv. I min vennekrets ble brudene for eksempel oppfordret til å vaske bilene på bensinstasjon i bikini, selge kondomer og gjøre mange andre gøyale ting. Å bestille fallskjermhopp, 4-retters middag på en stiv restaurant og lignende er bare snobbete.

Vaske biler på bensinstasjon i bikini og andre gøyale ting... *Grøss*

Hadde jeg vært brud, så hadde jeg faktisk gått min vei

Anonymous poster hash: f686f...024

Skrevet

Når jeg skulle gifte meg sa jeg til forloveren at hun måtte prøve å holde prisen til 500 max fordi jeg selv syns det er så dyrt at jeg ikke kan gå til alle som jeg hadde ønsket.

Jeg fikk en perfekt dag med gode venner og oppleverser for alle som va rmed. Men det var ikke akkurat et byrå som sto for aktivitetene. Forlover med hjelpere hadde laget alt til selv. Og mitt utdrikningslag blir ennå snakket om som en utrolig gøy dag av de som var med ;)

Anonymous poster hash: 01faf...3f8

Skrevet

Vel, hvis du er en av de som forlanger dronningbehandling på spa mens alle andre sitter på gangen og venter, så hadde JEG som venninne gått min vei. Noe så kjedelig. Den bilvasking på bensinstasjon var "avklart" ved hint med bruden på forhånd, hun synes det var gøy selv. Vi hadde aldri tvunget noen til å gjøre ting de synes var flaue som de ikke var komfortable med. Denne bruden jobbet i noen år som undertøysmodell og var stolt av kroppen sin.

Skrevet

Vel, hvis du er en av de som forlanger dronningbehandling på spa mens alle andre sitter på gangen og venter, så hadde JEG som venninne gått min vei. Noe så kjedelig. Den bilvasking på bensinstasjon var "avklart" ved hint med bruden på forhånd, hun synes det var gøy selv. Vi hadde aldri tvunget noen til å gjøre ting de synes var flaue som de ikke var komfortable med. Denne bruden jobbet i noen år som undertøysmodell og var stolt av kroppen sin.

Nei, noen spadag har ikke jeg behov for. Ja, takk til champange-lunsj i en park og grilling i fjæra på kvelden :) Men spar meg for kostymer, salg av kyss og utdriting ;)

Skrevet

Betalte 1600 for et utdrikningslag en gang. Måtte da ha med egen drikke i tillegg. Det var dyrt!

Da jeg var forlover, ønsket jeg 500 fra alle. Og det som ble til overs, ga vi som gave til brudeparet fra hele gjengen :)

Skrevet

Alle utdrikningslagene jeg har vært med på har minimum kostet 1000 per snute. De som ble med i mannen min sitt betalte 4000 per person, men da var det inkludert mat, reise, overnatting, drikke og aktiviteter.

Anonymous poster hash: f3b6d...e9c

Skrevet

God venninne av bruden hører jeg, muligens helt greit du meldte avbud tenker jeg.!

Til Hi: i alle jeg har vært i har det kostet rundt 2000kr, og da har det vært opplegg for alle samt noe ekstra for bruden, som bare skulle mangle. :) Synes ikke 1000kr var dyrt, vil tro det er heelt vanlig.

Det jeg skulle i kom på mer enn det, så jeg måtte takke nei. Har ikke råd til å kaste 1400kr ut av vinduet for at bruden skulle få seg en natt på hotell.

Anonymous poster hash: 36773...c02

Jeg tjener 16 000 i mnd, så jeg har rett og slett ikke råd til å bruke 1400 på noe som helst. Kall meg dårlig venninne alt du vil, men prøv å tenke at det som regel er en grunn til at folk takker nei. Jeg ville jo helst gått.

Signerer. Man velger ikke en dum oppfinnelse som utdrikningslag fremfor mat til barna og betaling av regninger. Jeg hadde ikke utsatt strømregningen eller levd på first price i flere dager for å få råd til å se min venninne drite seg ut og drikke alkohol.

Jeg arrangerte utdrikningslag og det kostet 1000 kr. Da var det en aktivitet alle var med på. Reke og champagnefrokost. Lunsj brus vann og noe snacks. Bildetagning av bruden. Grilling og makeupkurs all drikke i løpet av hele dagen men ikke noe etter middagen.

Anonymous poster hash: b9465...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...