Gå til innhold

1000 kr i utdrikningslag-dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i utdrikningslag. Vi må betale 1000 kr hver, og må i tillegg ha med mat til frokosten. Er det dyrt? Er mange som skal dit, forloveren får jo 19000 inn på konto får det.

Anonymous poster hash: 813ab...2a4

Skrevet

Niks, vil si det er vanlig. Det går masse penger til utdrikninglag. Da jeg var forlover kostet opplegget rundt 1000,- pr person, det samme kostet det visst til mitt utdrikninglag! Det kommer an på hvor mange som melder seg på!

Anonymous poster hash: d6376...e04

Skrevet

Ja, dyrt. Ville betalt Max 500 kr. Hvis mat og drikke innkludert er 1000 ok

Anonymous poster hash: fea58...3d9

Skrevet

Det synes jeg er dyrt. Jeg var nettopp i utdrikningslag og betalte 500kr. Da var all mat, alkoholfri drikke og champagne inkludert. Ville vi drikke noe annet, tok vi det med selv.

Det kommer jo selvfølgelig an på hvilke aktiviteter og antall som er med, men synes uansett 1000kr er dyrt.

Anonymous poster hash: b406f...286

Skrevet

Normalt for de jeg har vært i.

Skrevet

Har aldri betalt mindre enn 1000 kr i de jeg har vært i..  men ja, enig i at det er mye penger. 

Skrevet

Ja, jeg synes det. Max 500kr er jeg villig til å betale for utdrikningslag. Koster det mer enn det, stiller jeg ikke.

Anonymous poster hash: 500fe...364

Skrevet

Dyrt men vanlig. Håper du også får noe ut av det da. At ikke bare bruden som skal sponsede mens de andre ser på...

Skrevet

Det jeg skulle i kom på mer enn det, så jeg måtte takke nei. Har ikke råd til å kaste 1400kr ut av vinduet for at bruden skulle få seg en natt på hotell.

Anonymous poster hash: f7145...781
Skrevet

Spørst hva dere sitter igjenn med.

Er det et kjekt opplegg der hele følget får en kjempekveld er det ikke dyrt, får man null utav det som gjest er det dyrt.

Anonymous poster hash: 3ba05...628

Skrevet

God venninne av bruden hører jeg, muligens helt greit du meldte avbud tenker jeg.!

Til Hi: i alle jeg har vært i har det kostet rundt 2000kr, og da har det vært opplegg for alle samt noe ekstra for bruden, som bare skulle mangle. :) Synes ikke 1000kr var dyrt, vil tro det er heelt vanlig.

Det jeg skulle i kom på mer enn det, så jeg måtte takke nei. Har ikke råd til å kaste 1400kr ut av vinduet for at bruden skulle få seg en natt på hotell.

Anonymous poster hash: 36773...c02

Skrevet

Syns ikke det er dyrt om det er en god venninne! Hadde gledelig betalt det for både utdrikningslag og babyshower om det var en av mine gode venninner, håper også de ville tenkt sånn om meg 😊

Anonymous poster hash: e63e3...857

Skrevet

Gjestene koser seg ofte mer når det ikke koster skjorta!

Anonymous poster hash: 68817...3b6

Skrevet

nei det synes jeg er en helt normal sum. 1000 kroner er jo mye oenger såklart, ikke misforstå. Men det går jo til hele festen, inkl deg selv. 

Var i et utdrikningslag for noen mnd siden der vi kun betalte 400..... dagen ble deretter også. Det var gøy, men det skjedde ikke så mye. Jeg synes det er koselig å gjøre noe helt utenom det vanlige for en god venn som skal gifte seg. Men det er klart det blir litt penger når jeg betalte 1000, mannen betalte 1000, også kom bryllupsoresangen. Men men , :)

Skrevet

Var nettopp invitert i ett til 1200kr. Helt uaktuelt for meg, det er MYE penger for vår familie. Kunne betalt 500kr, det er maks!

Anonymous poster hash: 51aeb...1a5
Skrevet

Blir dumt når det skal koste mer en hva nyetablerte har råd til og mange av gjestene er jo ofte nyetablerte. Ofte kommer disse festene i bulker på sommeren og da kan det bli trangt når en i utgangspunktet har trang økonomi. Vi har spart leeenge for å klare en enkel ferie i norge. Ikke gøy når nesten halve feriebudsjettet til familien skal gå til slike ting. Klart det er greit for de som har romslig økonomi, men må ikke glemme at det er det ikke alle som har.

Anonymous poster hash: 51424...cf0
Skrevet

Det kommer an på hva man får igjen for det og hvor god venninne det er. Jeg synes det er dyrt og for dyrt om det ikke er overnatting og at alle som vil være med er enige om hva de har råd til.

Har svart det hver gang jeg svarer på slike spørsmål og jeg svarer det igjen.

Når jeg skulle drikkes ut var jeg mest opptatt av at prisen var god for alle og at vi koste oss sammen, ikke hvor masse gøy jeg fikk gjøre.

Det er ikke alle som har råd til slikt og man har ofte nære venner som kanskje er verd det, men hva med de som er hakket lenger ut. Er det ikke viktig om de kommer fordi man bør ta seg råd til 1-2000kr om det er en god venninne.

Jeg synes det er tull at det må være så dyrt. Moro må ikke være dyrt.

Skrevet

Synes det var for dyrt, spesielt da det virker ut som dette er bare til bruden, ikke mat og drikke til alle.

Har bare vært i utdrikningslag til under 500 kr, har da fått funnet på en del for det. Er de 15 pers, så blir jo det 7500 kr, burde vel få til litt for de pengene. Bruden må jo og gjerne selge ting, synge eller lignende for å samle inn penger og.

Skrevet

Synes dette var veldig dyrt, hva er det som er inkludert i dette da om det blir en dag på 20 000kr???

Og så forventer gjerne bruden gave til bryllupet og...

Anonymous poster hash: ff451...042

Skrevet

Det er normal pris. Men det forutsetter at alle i utdrikningslaget er med på aktivitetene, og ikke bare bruden synes jeg. 

De jeg har vært i har kostet 1000 kr. Og da har faktisk ikke maten vært inkludert (vi har som regel spist ute på restaurant), men alle deltakerne har vært med på alle aktiviteter. 

Ja, det er dyrt. Men man kommer faktisk ikke så langt om man betaler 500 kr hver. Det kan kanskje dekke mat og drikke om man sitter hjemme, men får ikke mange organiserte aktiviteter for det. 

Skrevet

Nå har faktisk jeg aldri vært i utdrikningslag, men hva er det egentlig alle disse pengene går til,da? Hvilke aktiviteter koster 19 000?

Anonymous poster hash: ff451...042

Skrevet

God venninne av bruden hører jeg, muligens helt greit du meldte avbud tenker jeg.!

Til Hi: i alle jeg har vært i har det kostet rundt 2000kr, og da har det vært opplegg for alle samt noe ekstra for bruden, som bare skulle mangle. :) Synes ikke 1000kr var dyrt, vil tro det er heelt vanlig.

Anonymous poster hash: 36773...c02

Jeg tjener 16 000 i mnd, så jeg har rett og slett ikke råd til å bruke 1400 på noe som helst. Kall meg dårlig venninne alt du vil, men prøv å tenke at det som regel er en grunn til at folk takker nei. Jeg ville jo helst gått. 

Skrevet

Jeg var i et der vi betalte 800 kr hver, totalt var det da 30 000 kroner pga mange påmeldte. For pengene ble det leid inn en buss som transporterte til et sted hvor bruden fikk hoppe i fallskjerm. Gjestene grillet. Drikken måtte man som gjest betale selv under hele utdrikningslaget.

På ettermiddagen var bruden på en spa behandling, før hun møtte resten hjemme hos søsteren, hvor det ble servert tapas fra en restaurant.

Skjønner ikke hvordan dette kunne koste 30 000 kroner, men gjorde vel det da....

Anonymous poster hash: 7b319...6b5
Skrevet

Noen er mer materialistiske en andre og da måles ofte lykke i penger.

Anonymous poster hash: 51424...cf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...