Miniminymo Skrevet 3. juni 2014 #1 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg har strevd leeenge nå med å få sove om natta og trenger noen seriøse tips til å finne ro og hvile om natten og jeg føler ikke at det er noen spesiell grunn til at jeg er våken, heller en miks av det meste. Har 6 av 7 netter i uka med bare 4 timer søvn i døgnet . saken blir ikke akkurat lettere av at jeg har en sønn på 11 måneder som er høyt og lavt nå, som jeg er hjemmeværende med. han har lakenskrekk og tydeligvis bestemt seg for å ikke sove på dagtid og i tillegg står opp ved 6 tiden om morgenen, da har jeg ligget våken siden kl 3.00 og dette er en tøff måte å starte dagen på. klarer ikke legge meg før, da sovner jeg ikke, og hvis jeg får mulighet til å hvile på dagtid så får jeg ikke sove da heller. Er det noen flere som meg? jeg henger snart ikke sammen lenger og trenger sårt noen tips. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146302-jeg-sover-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anekdote Skrevet 3. juni 2014 #2 Del Skrevet 3. juni 2014 Kanskje et litt rart tips -men prøv å slutt med å anstrenge deg med å sovne. Anstrengelser og forsøk på å sovne vil ofte skape mer stress og dermed gjøre deg mer våken. Når jeg sliter med å sovne bruker jeg å heller fokusere på å slappe av. Jeg tenker 'det gjør ingen ting om jeg ikke sovner. Nå skal jeg ligge her og forsøke å hvile.' Så prøver jeg å puste rolig, jevnt og dypt. Eventuelle bekymringer som dukker opp legger jeg merke til, men sier til meg selv at jeg kan utsette å tenke på til i morgen. Ellers er det viktig å ikke bruke mobil og ipad etc like før leggetid. Lyset ligner sånn på dagslys at det påvirker hormonproduksjon som gjør oss mer våken enn søvnig. Til slutt, jeg føler virkelig med deg i situasjonen. Det høres tøft ut å ha det sånn! Lykke til, håper det ordner seg for deg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146302-jeg-sover-ikke/#findComment-146417718 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsMilla Skrevet 3. juni 2014 #3 Del Skrevet 3. juni 2014 Hyr inn en barnevakt slik at du kan sove litt eller iallefall hvile. Fikk ikke med meg om du er alene med barna, men isåfall er det på tide å få inn nettverket og ta imot litt hjelp til pass slik at du får litt ro i noen timer. Om du har en partner må dere se på muligheten for at man kan finne noen gode timer til deg, eksempelvis kan du ta deg en skikkelig lang lur før eller etter jobben hans. Om han ikke starter grytidlig, bør han kunne være oppe med barnet mens du sover til han må dra. Er vel bare å holde ut med disse midlertidige løsningene, ikke lenge igjen til barnehageoppstart - tipper dere har plass fra august - og da blir det mye lettere - og fint for storebror som får spennende leker og venner på dagtid pluss opplagt personale. vinn-vinn-situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146302-jeg-sover-ikke/#findComment-146417737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå