Gå til innhold

Andre som blir oppringt av telefonummer med maaaange siffer ? ( svindel telefoner)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å klikke.

Siden fredag er jeg blitt oppringt av svindeltelefoner med laaange telefon nummer.

Jeg tok den første gang iom at det var midt på natten , og jeg var litt i " svime".

Na ringer det to ganger pr natt og to ganger i løpet av dagen og alltid fra forskjellige nummer....

Siden det er forskjellige nummer hver gang, har det ingen hensikt å sperre de på telefonen min.

Verken Talkmore eller Telenor som de leier nett av, kan/ vil gjøre noe.

Utrolig irriterende...,Andre som har opplevd dette, og hva gjorde dere for å få slutt på det?

Anonymous poster hash: c9734...324

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Max uflaks jeg har hatt

Skrevet

Opplevde det en gang, men det var til syvende og sist ikke svindel. Alle oppringningene kom fra samme land, siden de hadde samme +-kode, men jeg gadd ikke å sjekke hvilket land før vedkommende hadde ringt ørten ganger på et par uker. Fant ut at det var en jeg møtte da jeg var i Afrika. Hun bodde i det landet jeg besøkte, og jeg var en del med henne. Blant annet på jobben hennes, hjem til henne, til foreldrene og rundtom i byen siden hun ville vise "alle" at hun hadde besøk heeelt fra Norge. Hun var litt spesiell. Eller, jeg tror heller hun oppførte seg normalt for å være der, men de er mye mer åpne og "aggressive" enn skye nordmenn :P 

To og et halv år(!) etter at jeg hadde vært hos henne begynte hun å ringe meg. Jeg hadde byttet både adresse og telefonnummer i mellomtiden, så hun har sikkert lekt veldig detektiv for å få tak i meg. Tvilte veldig på om jeg skulle ta telefonen, men valgte å gjøre det til slutt. Ble møtt med et "Hallo, I'ts Grace!! Finally I can speak to you". Hun ble overlykkelig, og fortalte at hun hadde prøvd å ringe meg både hjemmefra, fra jobben, fra familien osv, for hun skjønte ikke hvorfor hun ikke fikk tak i meg. 

Det var litt spooky, og jeg ville absolutt ikke turt å ta telefonen om de ikke hadde ringt fra et land jeg hadde besøkt. Vær obs! Finner du ut hvilket land det ringes fra? 

Anonymous poster hash: 8e9ac...be0
Skrevet

Fikk en sånn forrige natta. Var ingen i andre enden. Ringer de igjen blir jeg inderlig forbanna, nattlige telefoner mottas kun fra ungene, fra familie (og da er det krise), og fra venninner (krise, gledeshyl eller syndenes tillatelse). Og jeg HATER å bli vekket om det ikke er nødvendig (se over). Og av div årsaker må jeg ha på lyden på natta.

Skrevet

Det er slik at det brukes landskoder fra hele verden, til og med et som begynner på +47.

De jeg har sjekket, så skal oppringningen komme dra Usa, Indonesia, Irak, Hellas, Norge,Ghana.

Det erinfen i andre enden, bare opptatt signal.

Gar lest litt om det, ogdet de vil , er at jeg skal ringe opp igjen, og da tappes jeg for penger ( de fungerer som teletorgnummer)

Skrevet

Har blitt oppringt av sånne laaaange nummer noen ganger, men aldri om natta... Uansett, så tar jeg aldri telefonen når ett ukjent nr. ringer.

Anonymous poster hash: a2129...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...