Gå til innhold

Hva har dere i hvilepuls?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du i hvilepuls og hvilken uke er du i?

(Måles deres puls på kontrollene?)

Anonymous poster hash: 02b65...d14

Fortsetter under...

Skrevet

Måler ikke hvilepuls vanligvis, men har gjort det et par ganger. Sist gang lå den på 86 - uke 29. Har hatt høy hvilepuls så og si hele tiden.

Er i uke 35 nå, men har ikke målt på noen uker, men kan jo ta dette selv ved å ta pulsen i 20 sekunder og gange med fire. (Eller noe sånt?) Og nå kom jeg til 96 ;)

Skrevet

Hva har du i hvilepuls og hvilken uke er du i?

(Måles deres puls på kontrollene?)

Omtrentlig 125/75 - så helt grei. Uke 36+2. Har hatt samme hele veien på mine kontroller sånn omtrentlig.

Får lavere hvilepuls og blodtrykk om man trener, og jeg har fram til nå fått til å trent et par ganger i uken, med puls på 150 - 170, stort sett mest 165 i gjennomsnitt på ellipsemaskin.

Rett kosthold holder også pulsen min ned ser jeg, blir helt hval av sjokolade, så det holder jeg meg helt unna.

Skrevet

Jeg hadde 88 sist kontroll, men ligger på rundt 100 i hvilepuls. Det blir ikke målt hvilepuls på mine kontroller hvis jeg ikke nevner på det. 

Skrevet

Så rundt 100 i hvilepuls nå i uke 36 er ganske normalt og ufarlig?

-hi

Skrevet

Jeg målte den igjen nå hjemme og fikk 99..... kjenner jeg ikke helt klarer å slappe av med tanken på så høy puls....

Kan ikke enda flere måle sin hvilepuls?

-hi

Annonse

Skrevet

Har ligget på rundt 130 i nesten hele svangerskapet. Har vært delvis sykemeldt pga dette store fra begynnelsen av 2. trimester.

Anonymous poster hash: 61cd0...b4a

Skrevet

Har målt jevnlig en god stund, alltid rundt 100. Spurte jordmor og hun sa det er helt ufarlig, skyldes sannsynligvis større blodmengde i kroppen.

Skrevet

Så rundt 100 i hvilepuls nå i uke 36 er ganske normalt og ufarlig?

-hi

Ifølge lege og jordmor så er det normalt fordi kroppen jobber mer på høygir :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...