Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #1 Skrevet 3. juni 2014 Ved siden av hverandre i hylla på Rimi står det to forskjellige bokser med hakkede tomater, den ene koster 20 kr og den andre 5 kr (billigmerke). Er det virkelig så stor forskjell på smaken? Om jeg skal lage tomatsaus til karbonadedeig og spagetti, vil jeg merke forskjell på smaken? Anonymous poster hash: 8ab7f...807
Vaffelstrikk Skrevet 3. juni 2014 #2 Skrevet 3. juni 2014 nei tomat er tomat! Hvertfall i den sammenhengen, bokstomat til kjøttsaus. Mer kresen på de ferske
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #3 Skrevet 3. juni 2014 Meh.. bortsett fra at de billige noen ganger kan være litt sure i smaken på feil måte. Men det kan jo bare justeres. Jeg er også mye mer kresen på ferske tomater Anonymous poster hash: 801f6...b35
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #4 Skrevet 3. juni 2014 Hakkede tomater liker jeg best når de er pakket i papp. De som er i boks er litt for flytende. Anonymous poster hash: 6ae3b...5ac
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #5 Skrevet 3. juni 2014 Tusen takk for svar. Må innrømme at jeg har vært en ganske dårlig husmor med stor avhengighet til Toro, ferdige glass med spagettisaus o.l. så jeg er ganske fersk på dette Det er jo veldig stor forskjell på smaken av ferske tomater, men jeg tenkte som dere at hermetikk er hermetikk liksom.. Skal jeg kjøpe dyreste sort blir det ihvertfall ikke billig å lage maten fra bunnen. Jeg lagde stor porsjon med spagettisaus i dag da, og siden jeg ikke ante noe om forskjellen kjøpte jeg en dyr og en billig og hadde begge to i sausen. Smakte jo til og den ble veldig god, men lurer jo på om den hadde blitt like god med to billige bokser.... HI Anonymous poster hash: 8ab7f...807
Jippipippi Skrevet 3. juni 2014 #6 Skrevet 3. juni 2014 Se på prosent tomater i boksene. Det er store forskjeller
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #7 Skrevet 3. juni 2014 Se på prosent tomater i boksene. Det er store forskjeller Aha, lurt svar Neste gang skal jeg lese på innholdsfortegnelsen... Husker det sto hakkede tomater i juice på den dyre og bare hakkede tomater på den billige. Da var det kanskje tomatjuice i den ene mens det bare var vann i den andre? Dette må jeg sjekke... HI Anonymous poster hash: 8ab7f...807
eelis Skrevet 3. juni 2014 #8 Skrevet 3. juni 2014 Jeg bruker å kjøpe billige tomater på boks og billig tomatpuré. Koster 10 kr til sammen. Blir det for surt har du i litt sukker.
Hønemor30 Skrevet 3. juni 2014 #9 Skrevet 3. juni 2014 Jeg bruker en fra rema,papp boks. Eller mutti. Ene koster 8 den ,mutti litt mer. Remas eget merke smaker ikke tomat men surt vann. Sa ja,jeg syns det er stor forskjell på smaken
Gjest ronja røverdatter Skrevet 3. juni 2014 #10 Skrevet 3. juni 2014 Ja, det er STOR forskjell på smaken. Det betyr kanskje ikke så fryktelig mye om du skal ha det i kjøttsaus for da er det så mye annet som dominerer. Det trenger ikke nødvendigvis ha med prisen å gjøre, men de veldig billige er sjelden gode, synes jeg.
☆☆☆ Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Synes det er stor forskjell på boksane, men det er ikkje slik at dei dyre nødvendigvis er bra og dei billige dårlige. Vi brukar oftast eldorado frå kiwi, likar dei godt.
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #12 Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes det er enorm forskjell på smaken. Noen av de billige er rett og slett uspiselige. Her foretrekker vi forskjellige tomater til forskjellige ting. Polpa til pizza, passata til tomatsuppe osv Men en jeg synes er pålitelig god er "I <3 eco" fra ICA på tetrapack. (Er dessuten økologisk og selges ofte i 4 for 3 dealer som gjør at den er ganske rimelig.) Anonymous poster hash: 7c319...541
Vaffelstrikk Skrevet 3. juni 2014 #13 Skrevet 3. juni 2014 Enig i at ICA sine er bra. Til og med de som er med krydder/hvitløk, styrer som regel unna, men syns ICA sine er bra på det også.
Optatium Skrevet 3. juni 2014 #14 Skrevet 3. juni 2014 I lys av siste tids avsløringer om hvordan tomatplukkerne i Italia egentlig har det, hadde jeg kanskje kjøpt den dyrere (eller aller helst fairtrade).. Men nå har jeg ikke kjøpt tomater på boks etter tv-programmet om Bisfenol A, det satte skrekken i meg når det gjelder hermetikk
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #15 Skrevet 3. juni 2014 http://www.klikk.no/mat/article832532.ece Anonymous poster hash: fd174...db5
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #16 Skrevet 3. juni 2014 Mutti sin er god synes jeg (både de hakkede og cherrytomatene), ca tre ganger prisen som de biligste (12-15 kr kontra 4-5 kr per boks). Biona sin skal visst være veldig god (økologisk) men den har jeg ikke funnet enda. Anonymous poster hash: 700a9...fc7
millemille Skrevet 3. juni 2014 #17 Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes det er forskjell. Bruker helst cherrytomater fra mutti. Kjøper inn en del på meny, de har ofte tilbud på 9,90,- per boks.
Anonym bruker Skrevet 4. juni 2014 #18 Skrevet 4. juni 2014 Jeg ville styrt unna de på hermetikkboks, siden det kan inneholde skadelige stoffer. Skal du ha hermetiske burde du kjøpe slike i pappkartong. Anonymous poster hash: 1876f...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå