Gå til innhold

Lana eller Alana?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en tråd hvor jeg sa at jeg ønsket Lana som navn til jenten min. Var mange som sa at det var et pent navn og det ble jeg veldig glad for. Men så var det en som sa at Lana baklengs ble litt uheldig, og det hadde jeg ikke lagt merke til. Det stemmer jo, så nå lurer jeg på om det er noe jeg bør ta hensyn til?  Nå synes jeg at dette ble så vanskelig for hadde egentlig bestemt meg for at det skulle bli Lana, men lurer nå på om jeg heller skal velge Alana?

Hva synes dere er penest, Lana eller Alana? og ville dere tatt hensyn til hva Lana betyr baklengs?

Anonymous poster hash: 2dea9...0cf
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146192-lana-eller-alana/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt Alana:)

-slipper Lana baklengs

-slipper at det likner så på Lano

-A er en så vakker forbokstav

-Alana var rett og slett mye penere

Jeg kan lett si at det ikke er sååå viktig med baklengsordet, men helt ærlig så kjenner jeg at jeg selv aldri ville valgt noe som blir et sånt ord.

Foreslår også Elana, fordi jeg er så glad i E, og fordi det hørtes så pent ut:) Enda penere enn Elana, synes jeg. Litt "blidere", liksom:)

1. Elana

2. Alana

3. Lana

Lykke til:)

Anonymous poster hash: 52f09...b2e

Hei.

Elana var jo pent, det har jeg ikke tenkt på selv, takk for tipset. Har noen gutter og vil egentlig at alle skal ha hver sin forbokstav og da jeg allerede har en gutt som begynner på A så var jeg litt betenkt med Alana. Men jeg er så forelsket i navnet Lana så da er jo Elana noe å tenke på.

Annonse

Hmmm, ja det er kanskje ikke så dumt. Kan jo kalle henne Lana selv om hun heter Alana på papiret. For meg så er Lana et navn som jeg bare føler at jeg må ha, det er liksom ingen andre navn som kan måle seg med det. Men jeg tar gjerne imot forslag på navn som har Lana i seg. Elana og Alana er jo alternativer som vi tenker på nå.

Ja, Lana er jo et skjønt kallenavn hvis du velger Elana (eller Alana;)). Synes det er så koselig med kallenavn, jeg. :) Og her får du jo det beste av alt: Lana blir med i navnet, forbokstaven blir så fin, navnet er pent, ikke feil baklengs, og hun kan kalles Lana. Perfekt:) Med Elana får man enda flere kallenavnmuligheter, også: Elle, Ela, Ellie, Lana, Ana (har selv et håpløst navn slik sett, så tenker litt på sånt også, jeg), det synes jeg er en fin ting for barnet.

Selv liker jeg å skrive navnet ned litt, med små og med store bokstaver, og med og uten etternavn. Prøver å se for meg et liv der man går rundt og heter navnet, presenterer seg, søker jobber, blir statsminister osv. ;) Og sier det litt høyt for meg selv og med mannen.

Milana, Olana og Ilana er også forslag (navneguiden). Svetlana velger jeg å overse;)

Google gir meg også bl.a.:

Arlana

Carlana

Jolana

Kalana

Helana

Marlana

Malana

Melana

Nolana

Philana

Shalana

Sharlana

Charlana

Lilana

Har uthevet de jeg synes kan gå, men mener Elana er finest av alle. Ellers synes jeg Milana, Ilana og Olana også er ok, sammen med de uthevede.

Annonse

He,he..bra du overså Svetlana, for der går grensen for min del :-) Takk for alle forslagene, men når jeg leser gjennom de så ser jeg at jeg fortsatt foretrekker Alana eller Elana, men Arlana tar jeg med meg, for det var et pent navn.

Tusen takk. Ja, det må jeg jo gjøre. Bruker nok en liten stund til å bestemme oss 100%, men er jo ikke så altfor lenge til hun kommer og vi ønsker å ha navnet klart. Blir nok Elana,Alana eller muligens Arlana, men kallenavnet blir mest sannsynlig Lana.

Det er ikke nødvendigvis så dumt å se henne først heller. Kanskje kan hun ikke være noe annet enn en liten Elana? Eller muligens er det ingen tvil om at hun må hete Alana? Men forstår det hvis dere vil bestemme dere på forhånd også.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...