Gå til innhold

Er smarttelefon et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt bevisst valgt å ikke ha smarttelefon. Ser jo at det kan være praktisk innimellom, f.eks. til å betale med på bussen osv, men jeg setter så stor pris på å ikke ha all verdens app'er og nettet tilgjengelig hele tiden. Vet med meg selv at jeg fort hadde sittet med den i hånda i tide og utide, og det ønsker jeg ikke å utsette meg selv eller andre for

Anonymous poster hash: 073af...758
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kvitta meg med smarttelefonen.

De har så dårlig batteri, alle sammen...

Det jeg har gjort er å skaffe et mininettbrett med tvillingsim som jeg har i vesken, der har jeg alt tilgjengelig samtidig som telefonen alltid er mulig å ringe med.

Telefonen min har et godt kamera og det er fullt mulig å gå på nett med den hvis man må.

Går nok aldri tilbake til smarttelefon.

Anonymous poster hash: cf768...068
Skrevet

Jeg har ikke. Nyter fri fra nett og skjerm. Nok av det i hverdagen. Se på tbanen, alle nistirrer inn i skjermene sine. Skremmende syn igrunn. Ingen snakker sammen, ser ut av vinduet eller tenker over dagen.

Jaja

Skrevet

Jeg har ikke. Nyter fri fra nett og skjerm. Nok av det i hverdagen. Se på tbanen, alle nistirrer inn i skjermene sine. Skremmende syn igrunn. Ingen snakker sammen, ser ut av vinduet eller tenker over dagen.

Jaja

Jeg er enig. Det er betenkelig, for hjernen får aldri pauser slik som man gjorde tidligere. Hjernen må hele tiden forholde seg til enorme mengder informasjon eller inntrykk, men får aldri riktig tid til å fordøye det.

Jeg tror at det at alle er så "på" hele tiden på sikt vil føre til at flere blir utbrente.

Noe av det første de som blir utbrente gjør, er å gjøre seg selv mindre tilgjengelige, de kutter ned på nesten alt av inntrykk for å greie å hente seg inn igjen.

Jeg tror vi trenger de pausene på vei hjem fra jobb osv. Og jeg tror samfunnet trenger at folk ikke isolerer seg fra andre på den måten som gjøres i dag.

- meg med tastetelefon på side 1

Anonymous poster hash: 7e3bb...215

Skrevet

Jeg har blitt litt avhengig ... Men bruker den til masse praktisk og masse gøy. Ringe, sms, e-post og kamera er selvfølge, og Facebook, Twitter og Instagram sjekker jeg flere ganger om dagen. Spiller spill som Wordfeud, Quizup o.l. Sjekker Yr, pollenvarsel, rutetider, kjøper tog- og sporveisbilletter, bruker nettbank,skrittteller, kart, gps, leser e-bøker til og fra jobb (bruker ikke dtatrafikk på det) og masse mer, Og hører musik! Abonnementet mitt koster 99 kr i måneden (OneCall).

Anonymous poster hash: 51a14...13d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...