Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Jeg nyser og klør så fælt når jeg holder på med klær som har hengt på snoren eller er i vaskekjelleren og styrer med tørketrommelen, det samme gjeder ellers i hverdagen. Vi har en leilighet som samler noe sinsykt med støv uansett hvor ofte jeg prøver å bli kvitt det. Lufter bra, smekker puter og pledd utenfor, har skaffet en fancy støvsuger som vist skulle blåse mindre støv ut. Men det flyger jo rundt her og jeg nyser og nyser og klør og klør. Verst er det om kveldene når jeg skal legge meg, da ligger jeg å nyser hele natten. Er det noe jeg kan gjøre? Noe jeg kan teste? Er slitsomt i lengden og er jo nesten ikke inne lenger fordi det er blitt en så stor plage. Anonymous poster hash: 33d78...4d3
Chl85 Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Går du ikke på allergi medisiner?? Samboeren min har støvallergi og så lenge han går på medisiner så holdes kløingen og slikt i sjakk.. Få deg legetime
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Har allergi-tab mot pollen, men de gjør visst ikke sin nytte på støv :-/ hehe. Ikke at jeg trodde de ville gjøre det heller da. Ja jeg får ringe inn når legen er tilbake :-) Anonymous poster hash: 33d78...4d3
Chl85 Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Har allergi-tab mot pollen, men de gjør visst ikke sin nytte på støv :-/ hehe. Ikke at jeg trodde de ville gjøre det heller da. Ja jeg får ringe inn når legen er tilbake :-) Anonymous poster hash: 33d78...4d3 Du må nok bruke medisin for støv ja Gubben her har tatt vanlig allergiker medisiner når han har glemt å hente resepten sin... Men det funker ikke like bra
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Hvilken medisin bruker han mot støv? Anonymous poster hash: 2d656...039
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Hvilken medisin bruker han mot støv? Anonymous poster hash: 2d656...039 Min bruker nasonex Anonymous poster hash: d5d57...46c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Bare et lite spørsmål, kan symptomer som kløe på huden og tett nese også være tegn på allergi mot katt? Minstejenta har vært plaget av dette i hele vinter, og har time hos lege i neste uke. Helsesøster avskrev kløen og den tette nesen med den tørre, kalde vinteren vi har hatt. Vi tok allergitester før katten kom i hus, og ingen fikk utslag på noen allergier i det hele tatt. Siden symptomene ikke har forsvunnet nå som det er varmere i været, mistenker jeg en form for allergi. Men håper virkelig ikke det er katten hun reagerer på... Anonymous poster hash: d938c...3f1
Chl85 Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Hvilken medisin bruker han mot støv? Anonymous poster hash: 2d656...039 Noe som jeg tror heter Telfast.. Men du må jo ha det på resept tror jeg
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Bare et lite spørsmål, kan symptomer som kløe på huden og tett nese også være tegn på allergi mot katt? Minstejenta har vært plaget av dette i hele vinter, og har time hos lege i neste uke. Helsesøster avskrev kløen og den tette nesen med den tørre, kalde vinteren vi har hatt. Vi tok allergitester før katten kom i hus, og ingen fikk utslag på noen allergier i det hele tatt. Siden symptomene ikke har forsvunnet nå som det er varmere i været, mistenker jeg en form for allergi. Men håper virkelig ikke det er katten hun reagerer på... Anonymous poster hash: d938c...3f1 Det kan selvfølgelig være katten hun reagerer på. Husk at allergi ikke alltid slår ut på tester! Det sikreste er å prøve en periode uten katt (husk at kattepels bruker flere mnd på å bli kvitt det allergikere reagerer på, og man får aldri huset hundre prosent pelsfritt. Pelsen legger seg faktisk under gulvlister og alt mulig rart). Vi har nettopp vært gjennom det samme som deg. Slo ikke ut på noen allergier. Vi var likevel sikre på at hunden var "synderen", så vi lot familie ta vare på ham i først tre måneder, hvor barnet var helt uten kontakt med dyr generelt. Hun reagerte fremdeles, men langt fra like sterkt. Så flyttet vi før hunden kom hjem igjen, og da ble hun helt bra med det samme. Det var nesten som å slå på en bryter (tok kanskje et par dager/uke før hun ble heeelt fin, men det kan være det tok litt tid fordi vi voksne var endel i det fraflyttede huset i forbindelse med hussalg). Vi måtte dessverre omplassere hunden, men barnet er friskt. Nå merker vi derimot med det samme vi er i et hus hvor det bor en hund, eller hun er i kontakt med hunder. Det virker som om det er blitt verre, men jeg tenker det kanskje er fordi hun alltid har vært litt sånn tett og sånn (hunden kom før barnet), så nå som hun er helt frisk, ser vi stor forskjell når hun er borti hund igjen. Men, det kan være mange andre grunner også til at barnet er tett! Anonymous poster hash: 7def0...a0a
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2014 #10 Skrevet 11. juni 2014 Bare et lite spørsmål, kan symptomer som kløe på huden og tett nese også være tegn på allergi mot katt? Minstejenta har vært plaget av dette i hele vinter, og har time hos lege i neste uke. Helsesøster avskrev kløen og den tette nesen med den tørre, kalde vinteren vi har hatt. Vi tok allergitester før katten kom i hus, og ingen fikk utslag på noen allergier i det hele tatt. Siden symptomene ikke har forsvunnet nå som det er varmere i været, mistenker jeg en form for allergi. Men håper virkelig ikke det er katten hun reagerer på... Anonymous poster hash: d938c...3f1 Det kan selvfølgelig være katten hun reagerer på. Husk at allergi ikke alltid slår ut på tester! Det sikreste er å prøve en periode uten katt (husk at kattepels bruker flere mnd på å bli kvitt det allergikere reagerer på, og man får aldri huset hundre prosent pelsfritt. Pelsen legger seg faktisk under gulvlister og alt mulig rart). Vi har nettopp vært gjennom det samme som deg. Slo ikke ut på noen allergier. Vi var likevel sikre på at hunden var "synderen", så vi lot familie ta vare på ham i først tre måneder, hvor barnet var helt uten kontakt med dyr generelt. Hun reagerte fremdeles, men langt fra like sterkt. Så flyttet vi før hunden kom hjem igjen, og da ble hun helt bra med det samme. Det var nesten som å slå på en bryter (tok kanskje et par dager/uke før hun ble heeelt fin, men det kan være det tok litt tid fordi vi voksne var endel i det fraflyttede huset i forbindelse med hussalg). Vi måtte dessverre omplassere hunden, men barnet er friskt. Nå merker vi derimot med det samme vi er i et hus hvor det bor en hund, eller hun er i kontakt med hunder. Det virker som om det er blitt verre, men jeg tenker det kanskje er fordi hun alltid har vært litt sånn tett og sånn (hunden kom før barnet), så nå som hun er helt frisk, ser vi stor forskjell når hun er borti hund igjen. Men, det kan være mange andre grunner også til at barnet er tett! Anonymous poster hash: 7def0...a0a En oppdatering... Legebesøket er overstått, blodprøver ble tatt og legen ringte nå i ettermiddag. Prøvene viste dessverre katteallergi. Så nå må jeg finne et nytt hjem til verdens vakreste og snilleste katt Har heldigvis verdens beste og mest engasjerte oppdretter som er på saken allerede. Jenta mi har fått medisin hun skal bruke en tid framover, hun må nok bruke den en god stund etter katten har flyttet pga at katten "sitter i gulv og vegger". Uff. Har ikke fortalt det til barna enda, de er ute og leker... Det blir en trist melding å gi dem når de kommer inn Anonymous poster hash: d938c...3f1
Gjest Beatrix Potter Skrevet 11. juni 2014 #11 Skrevet 11. juni 2014 Hvilken medisin bruker han mot støv? Anonymous poster hash: 2d656...039 Noe som jeg tror heter Telfast.. Men du må jo ha det på resept tror jeg Jeg har også svært hyppig støvallergi samt. all verdens allergi mot alt av støvpartikler og pels og hår og skit og lort. Og jeg har som sagt luftveisinfeksjon (akutt allergi). Tar også Telfast 120 mg, og de virker som et skudd på meg! Så var veldig merkelig at de ikke funker på gubben a, siden de her er noe som er regnet som den sterkeste allergimedisinen. Og hvis han vet på bevisst at han har støvallergi, og disse ikke funker, så må han vente til i vinter med å ta ny konsultasjon hos legen for å få nye prøver om mulig verre allergi.
Gjest Beatrix Potter Skrevet 11. juni 2014 #12 Skrevet 11. juni 2014 Bare et lite spørsmål, kan symptomer som kløe på huden og tett nese også være tegn på allergi mot katt? Minstejenta har vært plaget av dette i hele vinter, og har time hos lege i neste uke. Helsesøster avskrev kløen og den tette nesen med den tørre, kalde vinteren vi har hatt. Vi tok allergitester før katten kom i hus, og ingen fikk utslag på noen allergier i det hele tatt. Siden symptomene ikke har forsvunnet nå som det er varmere i været, mistenker jeg en form for allergi. Men håper virkelig ikke det er katten hun reagerer på... Anonymous poster hash: d938c...3f1 Det kan selvfølgelig være katten hun reagerer på. Husk at allergi ikke alltid slår ut på tester! Det sikreste er å prøve en periode uten katt (husk at kattepels bruker flere mnd på å bli kvitt det allergikere reagerer på, og man får aldri huset hundre prosent pelsfritt. Pelsen legger seg faktisk under gulvlister og alt mulig rart). Vi har nettopp vært gjennom det samme som deg. Slo ikke ut på noen allergier. Vi var likevel sikre på at hunden var "synderen", så vi lot familie ta vare på ham i først tre måneder, hvor barnet var helt uten kontakt med dyr generelt. Hun reagerte fremdeles, men langt fra like sterkt. Så flyttet vi før hunden kom hjem igjen, og da ble hun helt bra med det samme. Det var nesten som å slå på en bryter (tok kanskje et par dager/uke før hun ble heeelt fin, men det kan være det tok litt tid fordi vi voksne var endel i det fraflyttede huset i forbindelse med hussalg). Vi måtte dessverre omplassere hunden, men barnet er friskt. Nå merker vi derimot med det samme vi er i et hus hvor det bor en hund, eller hun er i kontakt med hunder. Det virker som om det er blitt verre, men jeg tenker det kanskje er fordi hun alltid har vært litt sånn tett og sånn (hunden kom før barnet), så nå som hun er helt frisk, ser vi stor forskjell når hun er borti hund igjen. Men, det kan være mange andre grunner også til at barnet er tett! Anonymous poster hash: 7def0...a0a En oppdatering... Legebesøket er overstått, blodprøver ble tatt og legen ringte nå i ettermiddag. Prøvene viste dessverre katteallergi. Så nå må jeg finne et nytt hjem til verdens vakreste og snilleste katt Har heldigvis verdens beste og mest engasjerte oppdretter som er på saken allerede. Jenta mi har fått medisin hun skal bruke en tid framover, hun må nok bruke den en god stund etter katten har flyttet pga at katten "sitter i gulv og vegger". Uff. Har ikke fortalt det til barna enda, de er ute og leker... Det blir en trist melding å gi dem når de kommer inn Anonymous poster hash: d938c...3f1 Så svaret ditt her nå, a little bit too late matey. IGJEN, jeg er allergisk mot ALT av dyrepels, men ikke så mye katter, og Telfast'en min klarer også å holde nesen min i sjakk når det er kattedyr i nærheten, må bare sørge for å ha tatt medisinen hvertfall 2 timer før nærkontakt med kattepels.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå