Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Skrevet 2. juni 2014 Lurer på hvor mange kalorier dette her blir i sin helhet? Frokost; 1 og et halvt knekkebrød uten noe på. 1/3 banan. Lunsj; 1 skyr og et eple. Middag; 5 sneier fiskepudding og 1/3 pose frosne grønnsaker (brokkoliblanding.) Ca 10 jordbær som mellommåltid. Det hadde vært helt fantastisk hvis noen kunne hjulpet meg med å regne ut kaloriene på dette. Jeg klarer bare ikke å skjønne de der kalori appene og jeg trenger virkelig å gå ned i vekt. Hvis du svarer meg så er jeg deg evig takknemlig <3 Anonymous poster hash: 07731...5e8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #2 Skrevet 2. juni 2014 Greteroede.no har en enkel og fin kalkulator, nettbasert Anonymous poster hash: 8ae56...174
smurfis Skrevet 2. juni 2014 #3 Skrevet 2. juni 2014 Det er ihvertfall alt for lite..Ca 6-700 kcal kanskje (jeg vet ikke hva en snei med fiskepudding er)?
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #4 Skrevet 2. juni 2014 Det står jo på alle produkter hvor mange kalorier ting innholder. På skyr står det kanskje 90 kcal / pr 100 gr. Hvis du spiser 150 gr er det da 135 kcal. Superenkelt. Hvis du skal slanke deg på kcaldiett må du nok lære deg hvordan du teller ellers er det vanskelig. Eple er 55 pr100 gr Anonymous poster hash: fc4e0...004
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #5 Skrevet 2. juni 2014 Det står jo på alle produkter hvor mange kalorier ting innholder. På skyr står det kanskje 90 kcal / pr 100 gr. Hvis du spiser 150 gr er det da 135 kcal. Superenkelt. Hvis du skal slanke deg på kcaldiett må du nok lære deg hvordan du teller ellers er det vanskelig. Eple er 55 pr100 grAnonymous poster hash: fc4e0...004 Hehe, ja du har vel rett i at det må til å lære seg kaloritelling hvis det er sånn jeg skal slanke meg, ellers blir det vel rimelig håpløst Skal vel ikke akkurat slanke meg på kaloritelling...... Tror jeg..... Tenker å prøve meg litt fram for å se hva som fungerer best for meg...... Liker litt 5:2 dietten kombinert med lavkarbo pluss kaloritelling Anonymous poster hash: 07731...5e8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #6 Skrevet 2. juni 2014 Det enkleste er som #4 sier, å få et forhold til hvor mye kalorier som er i en viss matvare per 100 gram, og hvor mye det utgjør (1 dl havregryn er feks 45 g, så lager du havregrøt på det, som er ganske passe for meg iallefall, så vet du hvor mye det inneholder av kalorier). Er ikke snakk om at du skal veie alt du spiser helt nøyaktig, men man lærer seg fort å være bevisst på det. Hvis du ser på pakningsstørrelsen vet du sånn ca hvor mye du tar (tar du halvparten eller tar du hele), og utfra antall gram kan du regne ut kaloriinnholdet. Anonymous poster hash: 8ae56...174
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Det enkleste er som #4 sier, å få et forhold til hvor mye kalorier som er i en viss matvare per 100 gram, og hvor mye det utgjør (1 dl havregryn er feks 45 g, så lager du havregrøt på det, som er ganske passe for meg iallefall, så vet du hvor mye det inneholder av kalorier). Er ikke snakk om at du skal veie alt du spiser helt nøyaktig, men man lærer seg fort å være bevisst på det. Hvis du ser på pakningsstørrelsen vet du sånn ca hvor mye du tar (tar du halvparten eller tar du hele), og utfra antall gram kan du regne ut kaloriinnholdet. Anonymous poster hash: 8ae56...174 Jeg var ikke akkurat et mattegeni på skolen, og jeg merker at når det kommer til dette med kaloritelling så får jeg flashback til mattetimene på skolen og får helt vegring mot å regne ut ting.Men det må vel gjøres. Takk for svar hvertfall. Lærte nå litt av dette Anonymous poster hash: 07731...5e8
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Det står jo på alle produkter hvor mange kalorier ting innholder. På skyr står det kanskje 90 kcal / pr 100 gr. Hvis du spiser 150 gr er det da 135 kcal. Superenkelt. Hvis du skal slanke deg på kcaldiett må du nok lære deg hvordan du teller ellers er det vanskelig. Eple er 55 pr100 grAnonymous poster hash: fc4e0...004 Hehe, ja du har vel rett i at det må til å lære seg kaloritelling hvis det er sånn jeg skal slanke meg, ellers blir det vel rimelig håpløst Skal vel ikke akkurat slanke meg på kaloritelling...... Tror jeg..... Tenker å prøve meg litt fram for å se hva som fungerer best for meg...... Liker litt 5:2 dietten kombinert med lavkarbo pluss kaloritelling Anonymous poster hash: 07731...5e8 Sett deg for Guds skyld inn i hvordan kroppen din fungerer og hva den trenger! Du kan ikke kombinere 5:2 med lavkarbo.. Å telle kalorier er virkelig ikke vanskelig. Det meste står på emballasjen. Og det andre finner du ved hjelp av f eks shape-up appen. Anonymous poster hash: 9c149...359
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Hvor mye er en "snei" med fiskepudding? Hva slags knekkebrød er det snakk om? Det er veldig stor forskjell på kaloriinnholdet i de forskjellige knekkebrødene... Om jeg legger det inn på nettsiden til gratisklubben hos Grethe Roede med Husman-knekkebrød, 5 tynne skiver fiskepudding og 100 gram grønnsaksblanding blir det 412 kalorier. Med tanke på at du bør ligge på mellom 1400 og 1600 kalorier når du slanker deg blir dette rene sultekuren. Skal du gå på 5:2 dietten blir dette en fastedag! Anonymous poster hash: 60b03...48c
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Det enkleste er som #4 sier, å få et forhold til hvor mye kalorier som er i en viss matvare per 100 gram, og hvor mye det utgjør (1 dl havregryn er feks 45 g, så lager du havregrøt på det, som er ganske passe for meg iallefall, så vet du hvor mye det inneholder av kalorier). Er ikke snakk om at du skal veie alt du spiser helt nøyaktig, men man lærer seg fort å være bevisst på det. Hvis du ser på pakningsstørrelsen vet du sånn ca hvor mye du tar (tar du halvparten eller tar du hele), og utfra antall gram kan du regne ut kaloriinnholdet. Anonymous poster hash: 8ae56...174 Jeg var ikke akkurat et mattegeni på skolen, og jeg merker at når det kommer til dette med kaloritelling så får jeg flashback til mattetimene på skolen og får helt vegring mot å regne ut ting.Men det må vel gjøres. Takk for svar hvertfall. Lærte nå litt av dette Anonymous poster hash: 07731...5e8 En tilfeldig valgt matvare inneholder 500 kcal per 100 gram (det finner du ut fra pakken). Du spiser 20 gram (tatt på øyemål ut fra hvor mye av boksen du spiser, eventuelt ei vekt). 500 kcal på 100 gram = 5 kcal per 1 gram. Du spiser 20 gram; dvs 20 gram x 5 kcal = 100 kcal (kcal = kalorier). Så enkelt Dvs del kaloriinnhold per 100 gram på 100 for å få kalorier per gram, og gang opp med antall gram. Anonymous poster hash: 8ae56...174
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #11 Skrevet 3. juni 2014 Det enkleste er som #4 sier, å få et forhold til hvor mye kalorier som er i en viss matvare per 100 gram, og hvor mye det utgjør (1 dl havregryn er feks 45 g, så lager du havregrøt på det, som er ganske passe for meg iallefall, så vet du hvor mye det inneholder av kalorier). Er ikke snakk om at du skal veie alt du spiser helt nøyaktig, men man lærer seg fort å være bevisst på det. Hvis du ser på pakningsstørrelsen vet du sånn ca hvor mye du tar (tar du halvparten eller tar du hele), og utfra antall gram kan du regne ut kaloriinnholdet. Anonymous poster hash: 8ae56...174 Jeg var ikke akkurat et mattegeni på skolen, og jeg merker at når det kommer til dette med kaloritelling så får jeg flashback til mattetimene på skolen og får helt vegring mot å regne ut ting.Men det må vel gjøres.Takk for svar hvertfall. Lærte nå litt av dette Anonymous poster hash: 07731...5e8 En tilfeldig valgt matvare inneholder 500 kcal per 100 gram (det finner du ut fra pakken). Du spiser 20 gram (tatt på øyemål ut fra hvor mye av boksen du spiser, eventuelt ei vekt). 500 kcal på 100 gram = 5 kcal per 1 gram. Du spiser 20 gram; dvs 20 gram x 5 kcal = 100 kcal (kcal = kalorier). Så enkelt Dvs del kaloriinnhold per 100 gram på 100 for å få kalorier per gram, og gang opp med antall gram. Anonymous poster hash: 8ae56...174 Så enkelt - allikevel så vanskelig , hehe, jeg forstår det bare ikke. Tror jeg mangler noen gen (evt hjerneceller) når det kommer til matematiske utregninger. Men skjønte prinsippet tror jeg. At det står bak på matvarene hvor mange kalorier det er pr hundre gram, og så legger jeg til eller trekker fra utfra hvor mye jeg spiser? Får Google litt og så skjønner jeg det sikkert til slutt. Takk for hjelp Anonymous poster hash: 07731...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå