Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har begynt diskusjonen på navn til lillesøster som kommer i august og som forventer ble vi ikke like enige eller raskt enige som forgje gang. Jeg kunne tenke meg et norrønt eller norsk navn, men et som gjerne ikke er av det helt tradisjonelle. Han er mer tradisjonell etter forslagene han kom med igår (det skal høres normalt ut), men ønsker likevel ikke blant de mest populære/ mye brukte navnene.

Fra før av har vi Askil så ønsker et som passer med det.

Jeg har som favoritt for øyeblikket, Eira og Live.

Navn vi begge hadde ført opp var Tiril og Vilde. Fine navn, men likevel ikke helt det jeg kunne tenke meg føler det er navn som blir brukt en del, spesielt Vilde. Tiril blir lik ending som Askil....

Ønsker helst ikke navn på A og heller ikke helt glad i navn på R, men hadde et som jeg hadde ført opp som min mann kanskje kunne akseptere og det var Ragna.

Har dere noen forslag som kan passe både for meg og min mann?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144146040-navn-til-lilles%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Live er så fint:)

Ragna synes jeg er lite pent. Men smak og behag:)

Forslag:

Vilja: det er så vakkert!

Vilje: også veldig fint

Lilja: pent

Solveig: har så myk og fin klang

Tuva: ganske fint, ikke min favoritt, men kanskje dere liker det?

Embla: passer jo godt til "Ask", fint, men kanskje litt spesielt for dere?

Liva: veldig fint

Elvira: veldig fint

Ingvild: nydelig, og ikke like vanlig som Ingrid: men blir kanskje for lik ending?

Ive: skjønt navn, pent

Oline: fint

Olava: nydelig

Alvilde: blir feil med A?

Maren: koselig navn

Noen dere kan like? :)

Anonymous poster hash: 45ed8...698

Jeg har flere av disse på min liste som aktuelle, men ikke aktuelle for ham. Embla var en hund han kjente til, ellers har jeg selv ført opp Vilja, Lilja, Oline, Olava, Liva og Elvira. Tuva er heller ikke min favoritt. Maren, Ingvild og Solveig er for meg for vanlige navn og folk jeg kjenner fra før. Alvilde fint, men som sagt begynner på A og veldig likt sin tante som heter Alfhild.

Annonse

Flere fine navneforslag, men desverre mange uaktuelle pga blir for merkelige etter min manns smak eller for "vanlige" for meg, samt flere av disse navne som har tilknytning til folk jeg/vi kjenner(venner, familie, bekjente).

Elida har jeg allered på listen, men tar med meg Eivor, Vårin og Saga som nye forslag til listen min av de som er blitt nevnt til nå :)

Har også lagt til Irmelin, Vilma og Othilie.....men vanskelig liker virkelig Eira eller Live

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...