Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #1 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg er for tiden 50 pst sykemeldt og inntil nylig så har det gått bare fint. Har kontorjobb som krever ganske mye "presisjon". Dette er nr.2 og førstemann kom tidlig i uke 34 uten årsak ( infeksjon, sv.forg.osv.), fin spontan fødsel men litt tidlig. Denne gangen følges jeg litt mer dvs. regelmessige målinger av cervix, som har vært bra. Er i uke 30 og den siste uken har det vært tungt å jobbe, sover dårlig og klarer ikke å konsentrere meg på jobben, syns det er tungt å stå, tungt å sitte og frustrerende å hente f.eks.utskrift...føler at jeg bruker lang tid å komme meg hjem ( går 500 m og klarer ikke mer, vonde hofter...). Liker å jobbe syns tiden går fortere og det blir ikke mye etterarbeid for mine kollegaer, men jeg blir så utrolig slitsom når jeg kommer hjem, har egentlig bare lyst å grine...Burde jeg presse meg mer eller burde jeg be legen om 100%... Har ikke lyst å føde for tidlig igjen, men summen av alle disse plager gjør meg så nervøs og irritert og skriker ofte til både mannen og barnet ;-(. Anonymous poster hash: 88891...ec7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenx2 Skrevet 2. juni 2014 #2 Del Skrevet 2. juni 2014 Når du er så sliten så synes jeg du skal sykemelde deg 100% - i hvert fall i en periode. Det er ikke bra å være fullstendig utslitt for hverken deg eller babyen. En ting er å presse seg litt, men det kan bli for mye også - dette kjenner du best selv. Men ut i fra hvordan du beskriver det, så høres det jo ut som at du har behov for det. Jeg har også kontorjobb og er 100% sykemeldt de siste tre ukene før permisjon. Jeg sover kjempedårlig, og fungerer dermed veldig dårlig på jobb. Når jeg da aldri får henta meg inn, så blir jeg kvalm og uvel og får magesmerter. Dette gav seg ikke hos meg og det endte med at i helgene så lå jeg bare i fosterstilling i sofaen og orka ingenting fordi jeg var fullstendig utslitt. Det endte med at mannen min pressa meg til å gå til legen å få sykemelding - for som han sa, så trenger jeg energi til fødselen og tida etterpå også. Legen forstod og veldig godt at det ikke var så greit å jobbe sånn som dette. Lytt til kroppen din, og ikke bry deg om hva andre evt måtte mene - du kjenner deg og din kropp og situasjon best! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/#findComment-146414258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2014 #3 Del Skrevet 2. juni 2014 Tusen takk for svar mrsmarie ;-). Samme her sover kjempe dårlig og har bare lyst å hvile..klarer ikke å tenke engang! Jeg bekymrer meg ikke hva andre måtte tenke men føler et stort ansvar for jobben, jeg vet det er helt tullete, men er en arbeidsnarkoman som liker kontroll... Når jeg kommer til legen for sv.kontroll så virker jeg som om jeg klager og syter og vet som regel ikke hvordan jeg skal presentere plagene mine slik de fremstår for meg. Lykke til med fødsel og barsel :-) HI Anonymous poster hash: 88891...ec7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/#findComment-146414350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa79 Skrevet 2. juni 2014 #4 Del Skrevet 2. juni 2014 Det er ingen som takker deg for at du presser deg på jobb... Selv om samvittigheten sier noe annet. Jeg har vært sykmeldt siden uke 21 (100 %) pga. pustebesvær, svimmelhet, høy puls, blodtrykk opp/ned. Det har vært kjempe tøft å ikke kunne jobbe, for det ville jeg virkelig. Jeg har nå begynt å få litt mer energi igjen (har vært bedre de siste 2-3 ukene) og jeg er nå i uke 35. Jeg hadde uansett ikke klart å jobbe, da jeg ble sengeliggende uten å kunne løfte nesten en finger fra uke 21 og samvittigheten og følelsen av å ikke ha kontroll over situasjonen har vært overveldende. Følelsen av å ikke strekke til hverken på jobb (som jeg trives i) og hjemme gjorde meg rett og slett deprimert. Tenk på deg selv og den lille, det er en stor jobb kroppen din gjør! Og når du fødte tidlig sist, så er jo det et argument i seg selv. Lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/#findComment-146414353 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirakel <3 Skrevet 3. juni 2014 #5 Del Skrevet 3. juni 2014 Sykmeld deg 100%! Du er ikke tjent med å slite deg ut og at det går utover privatlivet fordi du absoulutt må være i jobb. Det blir helt feil dette med at folk sier at graviditet ikke er en sykdom, det er mye som følger med som gjør at det blir litt likt det å være syk.Sykmeld deg og bli hjemme og, prøv å kos deg de siste ukene, det er du mest tjent med og babyen Jeg har vært sykemeldt ifra 50 % til 90 % nå den siste mnd. Pga alderer min, mye dårlig de første mnd og at det har vært en kronglete vei for å bli gravid gjorde at jeg ble sykmeldt av lege uten spørsmål. Dette har gjort at jeg fikk tatt meg inn igjen og svangerskapsplagene ble mindre da jeg lyttet til kroppen min. Har også en samboer som har vært enestående og hjulpet til masse ihjemme.Nå på slutten følte jeg at jeg ikke strakk til på jobben ( jobber i helsevesenet) så nå er det greit med bare noen timer. Jeg er en altfor pliktoppfyllende person så derfor ble det beste å være sykmeldt mest mulig fra jobb. De siste 3 mnd har vært ganske bra formmessig og jeg er ikke i tvil om sammenheng med ro i svangerskapet og et bedre svangerskap henger sammen. Hørte om et land som blir gravide sendt til en rolig idyllisk plass under svangersskapet for å slappe av og bare tenke på seg selv og barnet, de fikk massasje, sunn mat osv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/#findComment-146415631 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2014 #6 Del Skrevet 3. juni 2014 Takk for deres svar, Fillipa og Mirakel, jeg har også en samboer som virkelig er til hjelp med alt, vet ikke hva jeg ville gjort uten han! Han ber meg om å sykemelde meg ser at jeg sliter! Dere begge skriver at dere har fått mer energi etter at dere ble sykemeldte og det er så fristende, jeg har ikke hatt overskudd i energi siden høsten før jeg ble gravid. Tror jeg ringer legen i morgen da det er noen uker igjen til sv.kontroll og jeg tror jeg ikke klarer å vente til da. Takk og masse lykke til begge ;-) Anonymous poster hash: 88891...ec7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145998-100-sykemelding/#findComment-146417232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå