Gå til innhold

Duotest, kan man kontakte sykehuset direkte?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du må bli henvist av fastlegen. Du skal også helst være fylt 38 år ved termin eller høyere alder. Du an også bli henvist dersom du har født et barn med kromosomfeil tidligere ( eller mistet barn pga. det ). Det er restriksjoner på duo test i Norge og det er bare fastlege som kan henvise. Vær obs. på at dette må gjøres i 1. trisem.

Lykke til:-)

Anonymous poster hash: 45ad1...70e
  • 4 uker senere...

Min lege henviste uten å påvise graviditet først.

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ta testen, men er glad jeg gjorde det. Ut fra min alder (38) ville det statistisk være 1:127 risiko for kromosonfeil. Etter blodprøve og måling av nakkefold var det redusert til 1: 1025. Kjenner kun til ett par som har fått dårlige tall, de ble sendt til Trondheim for morkakeprøve og mistanken om trisomi ble avkreftet.

Annonse

Min lege henviste uten å påvise graviditet først.

Jeg var veldig i tvil om jeg skulle ta testen, men er glad jeg gjorde det. Ut fra min alder (38) ville det statistisk være 1:127 risiko for kromosonfeil. Etter blodprøve og måling av nakkefold var det redusert til 1: 1025. Kjenner kun til ett par som har fått dårlige tall, de ble sendt til Trondheim for morkakeprøve og mistanken om trisomi ble avkreftet.

Min beste venninne fikk gode resultater på dobbeltesten og fikk et barn med Down syndrom.

Anonymous poster hash: 55ec8...d27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...