rytme Skrevet 2. juni 2014 #1 Del Skrevet 2. juni 2014 Jeg har en gutt på 15 mnd som sover 1 gang dagtid nå. Det hender at sover 2 ganger (hvis lur nr 1 er kort), men da er det nesten alltid problemer med legging på kvelden, så vi prøver å unngå det. Problemet er at han sover så lite hvis vi er ute og han må sove i vognen. Legger jeg han hjemme i sengen hans i 11 tiden, så kan han sove 2 timer eller mer. Hvis vi er ute og triller sover han kanskje 30 min... Hvis han sovner i vognen og jeg bare reiser rett hjem og parkerer vognen utenfor før det har gått 30 min, så sover han kaaanskje 1,5 time hvis vi er heldig. Det er helt åpenbart at han trenger mer søvn på dagen enn en halvtime. På natten sover han fra 18-19 til ca 6... Han våkner ca 6 uansett når han legges, virker det som. Dette er noe som har snudd litt de siste mnd for før sov han gjerne lengre hvis han ble trillet på. Det er litt irriterende, for da er det vanskelig å komme seg ut i løpet av dagen. Drar vi i åpen barnehage eller en annen plass på morgenen så sovner han så og si alltid i vognen på vei hjem.. Noen som opplever det samme? Noen tips? Går det kanskje over? Bhg begynner i august så hadde jo vært fint hvis han sov godt i vognen til da, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 3. juni 2014 #2 Del Skrevet 3. juni 2014 Hva med å gå på slike ting etter luren? Min sover kjempe kort hvis han trilles i søvn, men hvis vogna står stille går det mye bedre. Nå er min under året, men vi gjør alltid ting utenfor huset mellom lurene (dersom det er mulig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 11. juni 2014 #3 Del Skrevet 11. juni 2014 Vår eldste var vant til å sove i sengen på dagen, men det gikk helt fint å få henne vant til å sove i vogn i barnehagen. Etter det sov hun i vogn i barnehagen og i sengen hjemme i helgene - fungerte helt greit. Vår yngste er derimot vant til å sove i vogn, men - som din - sover han mye lenger hvis vognen står stille hjemme enn hvis vi er ute på tur, da våkner han typisk etter 30-40 minutter. Jeg har bare avfunnet meg med at slik er det, så hovedregelen hos oss er at dagluren skjer hjemme, og så må aktiviteter skje før eller etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 15. juni 2014 #4 Del Skrevet 15. juni 2014 Begge våre hadde lur i senga til påfølgende vår/sommer. Legger de bare ut i vogna og rugger litt de første gangene. Etterhvert babler de seg i seng... da vi la de ut da de var yngre krevde det mye innsats. Anbefaler å venne de til å sovne i en vogn som står stille ift barnehage! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 20. juni 2014 #5 Del Skrevet 20. juni 2014 Min liker også seng bedre enn vogn.... merkelig at når han var nyfødt så var det om å gjøre å bli bevegd mest mulig men nå er han liksom så voksen blitt.... kun seng... vogn, bil, bussing...er kun nødstilfeller og maks 30-40 min. Sover best og lengst i sengen. Begynner i barnehagen til høsten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 21. juni 2014 #6 Del Skrevet 21. juni 2014 Prøv aktivt å få til vognsovinga, er få av bhg som har mulighet til å legge de i senger og er fordel med at de er vant med lur i litt støy. Ved litt aktiv innsats blir det fort bedre i løpet av noen uker :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå