Gå til innhold

Jeg skal ned 20 kg. Kan jeg ligge 1000-1200 kcal pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går tur, rask gange slik at jeg blir svett ca 4 ganger pr uke. Turene er 4-6 km lange.

Anonymous poster hash: 4dbf2...cc6

Skrevet

Du kan det, men det er litt lite...

En ting er at faren for å sprekke er stor når du tyner deg sånn, men det er ikke sunt for kroppen heller med så lite kalorier. Det blir et så stort underskudd at kroppen må hente litt for mye hver dag av reservene sine og da må den tære på musklene, derfor mister du muskelmasse og ikke fettet du så gjerne vil bli kvitt...

Ville heller lagt meg på 12-1600 kalorier, da forstyrrer du ikke stoffskiftet ditt heller.

Anonymous poster hash: 8361a...d2e
Skrevet

Har lagt på ca 1200 og gått ned 12.6 kg så langt på 4 mnd. Lykke til.

Anonymous poster hash: 6e01b...3e3
Skrevet

Det blir for lite på sikt, for da vil du gå veldig opp igjen i vekt med en gang du begynner å spise normalt, noe du på et tidspunkt vil måtte for at ikke helsen din skal bli svekket. Siden det er snakk om så mange kilo, må du beregne å slanke deg en god stund. Derfor ville jeg heller lagt meg på ca 1400-1500 kcal. Det vil selvsagt ta noe lenger tid å gå ned i vekt, men til gjengjeld vil du ha mye større sjanse for å holde vekten da!

Anonymous poster hash: 4eb39...97b
Skrevet

Lite.. spesielt siden du trener.. legg deg på rundt 1500 kcal er mitt tips...

Anonymous poster hash: 0b23c...f95

Skrevet

Takk for svar. Tenkte å ligge på 1000-1200 kun 3-4 uker for en pangstart, for så å sakte med sikkert øke inntaket opp mot 1500, gradvis. Hvordan høres det ut?

Anonymous poster hash: 4dbf2...cc6

Skrevet

Anbefaler boka "franske kvinner blir ikke fete". Det er et spørsmål om sunn fornuft og å nyte maten, ikke å telle kalorier og å kutte ut alt du synes er godt.

Anonymous poster hash: c861c...e08

Skrevet

1000 er veldig lite for en person med normal aktivitet i løpet av dagen + rask tur.

Hadde lagt meg nærmere 1200. Det er vanskeligere å holde over tid jo mindre kalorier du får i deg.

Skrevet

Jeg lever på knekkebrødkuren (900kcal/dag)

Frokost .

2 knekkebrød valgfritt pålegg.

1 glass melk Eller 1 youplait yoghurt 0%.

Vann og grønnsaker i fri mengde evt kaffe å te

uten melk og sukker.

Lunsj.

Samme som frokost.

middag.

150g mager fisk

eller

70g fet fisk

eller

1kyllingbryst bakt eller stekt uten fett.

eller

100g magert kjøtt , tilberedt uten fett.

tilbehør :

1potet

eller

2ss fullkornsris

eller

2ss fullkornspasta.

kveldsmat.

samme som frokost og lunsj.

i tillegg.

1,5 liter væske iform av vann, mineralvan lettsaft, kalorifri brus, kaffe eller te uten melk/sukker.

Uten om dette kan du spise kokte eller rå grønnsaker i frie mengder. 1 frukt per dag.

Jeg har levd på dette i 3 mnd å til nå gått ned 17kg :)

Anonymous poster hash: 91b7d...2bf

Skrevet

1200 kcal er under konkurransediett!! Spis mer og tren masse, så går du ned i vekt. Min PT er fitnessdeltaker og jeg fikk streng beskjed om å ikke spise så lite som 1200 kcal. En dag sprekker du, og da er det gjort.

Anonymous poster hash: fa574...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...