Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Del Skrevet 31. mai 2014 Hei! Var på stranden i dag m treåring, hun var naken, ville det selv, men var eneste nakne barnet der.. Er det blitt mer tabu m nakne barn, hva tenker dere? Lurer også på en ting til, nå i sommer hvor vesla går litt rundt naken i hagen hjemme og ligger og slapper av litt av og til har jeg jo sett at hun tar seg endel i tissen... Av og til legger hun seg og skrever og stikker en finger inn omtrent. Dette er vel helt normalt, men synes selv det blir litt voldsomt, særlig når man har besøk. Har prøvd å si at man ikke skal ta seg så mye der når det er andre der, og at man alltid må vaske seg etterpå osv, men hun bryr seg lite om dette. Føler meg litt dum som plages av dette, og vil jo ikke gi henne skamfølelse eller føle at underlivet er noe skittent og forbudt, men vil jo ikke at folk skal reagere på henne og synes hun er ekkel heller. Har liksom aldri sett andre barn holde på sånn...? Er jeg hysterisk eller...? Noen synspunkter? Anonymous poster hash: eb729...b93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Del Skrevet 31. mai 2014 Sønnen min er tuklete. Tror det er normalt. Men vi sier at sånn kan han gjøre når han er alene og ikke sammen med andre. Ta henne med å vask hende hver gang hun er nede i der, kanskje hun ikke syns det er verdt det når hun stadig må vaske hender. Anonymous poster hash: 8a45a...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velouria Skrevet 2. juni 2014 #3 Del Skrevet 2. juni 2014 Det er jo et stadie, og det er så normalt som det kan få blitt. Å nekte 3-åringene det går i mot behov, naturlig utvikling, samt det å lære seg selv å kjenne. Når det er sagt, så kan man som foreldre regulere litt, ved å ta på badetøy/shorts/truse i de sammenhenger hvor det ikke faller seg naturlig å la barnet være nakent. På stranda så ser man ting an, men i sosiale sammenkomster i en hage så er det mer passelig å kle barnet, mener nå jeg. Alt til sin tid - hjemme og i skjermede omgivelser bør det være helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 3. juni 2014 #4 Del Skrevet 3. juni 2014 Jeg er for nakenhet, men med alle rare mennesker der ute kler jeg på ungene dersom det er offentlige steder. Nakenhet er normalt og tafsing er normalt, jeg tenker mer i kategorien "det er helt greit at du gjør det og syns det er godt, men da må du gå på rommet ditt og gjøre det der". Jeg hadde blitt skikkelig ukomfortabel hvis andres barn gjorde det på sosiale greier. Støtter litt forslaget om å begrense tilgangen med klær og håpe heftig håndvask roer der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå