Gå til innhold

Dere som hr spiral; bruker dere tampong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at etter en mens så  var det greit, men har kviet meg litt. Redd for at trådene fra spiralen skal feste seg i tampongen... :-P

Anonymous poster hash: 11939...946

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde kobberspiral og ikke hr, men er jo det samme med den tråden (tror jeg)

Jeg brukte tampong, var ikke noe problem det

Anonymous poster hash: 6b961...e8d

Skrevet

Har du ikke sex da? Regner med Utstyret hans er større enn en tampong

Anonymous poster hash: 1c12a...c59

Skrevet

bruker tampong, ikke noe problem.

Skrevet

Har hatt har.spiral i snart 2 år.

Har ikke mens, men gyn sa kunne fint bruke, bare være litt forsiktig når en tar den ut 😁

Skrevet

Poenget er vel at en penis ikke består av bomullsfibre som kan hekte med seg spiraltrådene...😣

Anonymous poster hash: 63d36...af4

Annonse

Skrevet

I følge min dyktige gynekolog er eneste risikoen ved å bruke tampong å dytte trådene inni vagina, for så å forveksle trådene slik at man drar ut spiralen istedenfor tampongen. Mtp hvor korte trådene til spiralen er, skal man grave ganske godt oppi der for å få tak i dem;-) 

Anonymous poster hash: 495e4...f38
Skrevet

Bruker menskopp.

Anonymous poster hash: df9e2...1a0

Skrevet

Har også konvertert til menskopp. Skal aldri tilbake til tamponger.

Anonymous poster hash: e1847...393

Skrevet

Takk for svar!

I og med at jeg kjenner spiraltrådene ganske godt, så er jeg redd de skal heftes til tampongen.

Er ikke så veldig fan av bind..

hi

Skrevet

Har ikke spiral, men sier meg enig i at jeg aldri skal tilbake til tamponger. Kopp er fantastisk!

Anonymous poster hash: bf195...c50

Skrevet

Flere?

Annonse

Skrevet

.

Skrevet

Menskopp? Er ikke det litt ekkelt? Sjønner ikke helt greia jeg. Ligger blodet og skrupler i koppen inni der til man tømmer den?😝

Anonymous poster hash: 1fb43...aa1

Skrevet

Frister ikke å bruke kopp.

Da bruker jeg heller bind, men jeg savner som sagt å bruke tampong.

Må vel bare prøve. 

hi

Skrevet

Menskopp? Er ikke det litt ekkelt? Sjønner ikke helt greia jeg. Ligger blodet og skrupler i koppen inni der til man tømmer den?

Anonymous poster hash: 1fb43...aa1

Nei, det er ikke ekkelt. Ja, blodet er inne i koppen til man tømmer den. Blodet er også inne i tampongen til du skifter den. Forskjellen er at bakterieveksten er mye større i en tampong. 

Anonymous poster hash: bf195...c50

Skrevet

Haha...for et utrolig dumt spørsmål....

Skrevet

Noen spiraldamer som bruker tampong her i dag?

Skrevet

De fleste som har spiral har vel minimale blødninger (hormonspiral i allefall). Jeg har det og kan derfor ikke bruke tampong. Blør ikke nok til å fylle den minste ob så.

Men jeg spurte gynekologen min og hun kunne forsikre meg om at det var helt trygt! Så lenge man tok ut tampongen forsiktig :)

Anonymous poster hash: 51d9c...1bd

Skrevet

Her er tråden for lang til at jeg tørr å bruker o.b. Jeg kjenner tråden lett, og spesielt rett før mensen.. Ser ingen grunn til å korte ned tråden, når samboeren ikke blir plaget av tråden.

Bruker bind, tryggere når tråden er så merkbar tenker jeg, alt for redd for å ende opp med å dra ut spiralen. Snart 1 år siden jeg satte inn hormonspiralen, og blør fortsatt som jeg gjorde før jeg satte den inn..

Anonymous poster hash: 5e436...7b6
Skrevet

De fleste som har spiral har vel minimale blødninger (hormonspiral i allefall). Jeg har det og kan derfor ikke bruke tampong. Blør ikke nok til å fylle den minste ob så.

Men jeg spurte gynekologen min og hun kunne forsikre meg om at det var helt trygt! Så lenge man tok ut tampongen forsiktig :)

Anonymous poster hash: 51d9c...1bd

Jeg har kobberspiral og blør litt mer enn vanlig, så blør absolutt nok til å fylle tamponger. :-)

hi

Skrevet

Her er tråden for lang til at jeg tørr å bruker o.b. Jeg kjenner tråden lett, og spesielt rett før mensen.. Ser ingen grunn til å korte ned tråden, når samboeren ikke blir plaget av tråden.

Bruker bind, tryggere når tråden er så merkbar tenker jeg, alt for redd for å ende opp med å dra ut spiralen. Snart 1 år siden jeg satte inn hormonspiralen, og blør fortsatt som jeg gjorde før jeg satte den inn..

Anonymous poster hash: 5e436...7b6

Det er nettopp det jeg gjør også. Kjenner tråden ganske lett altså. Men ettersom mannen ikke kjenner den, så lar vi den være som den er. 

Har brukt tampong i dag og dro den veldig forsiktig ut. Gikk bra, men litt stressa... :-)

hi

Skrevet

Jeg også, menskopp er genialt! Aldri mer tamponger.

Svaret var forøvrig ja, brukte tanponger med spiral før jeg oppdaget den fantastiske menskoppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...