Gå til innhold

hvordan krydre råe kyllingklubber som skal i ovnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket krydder bruker dere på, og smører dere på olje? Har bare kjøpt ferdigkrydrede før så er litt usikker på hva som er best.

Anonymous poster hash: 15a88...a94

Skrevet

Kommer jo litt ann på hva du liker da, men her i gården pleier vi å ha. (Tinte kyllingklubber,kyllinglår eller vinger, litt annerledes på filetene) Men ja.

Ta en kopp, ha litt olje i 3 ss eller noe til ca 5 kyllinglår. (Lag ekstra dersom du vil bruke det som marinade) 

Ha i paprikakrydder 1-2 ss.

grillkrydder 1 ss.

hakk oopp ett par fedd med hvitløk å bland i.

fersk kvernet pepper.

ha i friske urter og eller andre krydder dersom du vil det :) 

en liten dæsj med sitron eller lime lager litt ekstra spiss på det:)

Smør inn kjøttemnene, jo lengre de står (romtemperert en time eller to) Eller i kjøleskapet over natten, jo mer smak er det i kjøttet (ikke bare overflaten) :) 

Veldig godt med grønn salat, rotmos og baguetter til.

eller med bernaise og grønnsaker.

:P

Anonymous poster hash: 9857c...cdf
Skrevet

Jeg krydrer rå kylling med urter, ikke krydder som minner om gatekjøkken (paprikapulver, grillkrydder, pommesfrites krydder o.l).

Timian, persille, basilikum, rosmarin, hvitløk, sitron og smør er mine favoritter. River skallet av en sitron med egnet rasp og finkutter det for å få ut mest mulig sitronolje. Du kan blande alt jeg nevnte i noen klatter romtemperert smør. Deilig :) Jeg bruker stekte potetbåter til og småtomater mørnet i ovnen i litt olje og basilikum (smaker rødvinsaktig).

Anonymous poster hash: 6f1d6...bed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...