LykKeFisK Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Tar sporadisk D-vitamin og skal begynne med jernbanelinjen snart.. Dette pga lave verdier Gravidbelte har jeg ikke brukt, lurer også på fra ca når det evt bør brukes?
Sienna85 Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Jeg har tatt de pillene fra apoteket i den gravid boksen. Folat, multivitamin og omega 3 fra uke 3. Gravid belte skal jeg få av en venninne i dag, så begynner vel kanskje bare å bruke det nå.
FrukenB Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Jeg tenker det er logisk å bruke gravidbelte (i bil) fra og med når livmora stikker over kanten på skambenet. Inntil da er den vel godt beskyttet i bekkenet? Ang. vitaminer tar jeg d-vitamin og folat. Ser det er flere som tar omega 3. Hvorfor det?
solmor1 Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Har gravid belte liggende, men har ikkje begynnt å bruke det enda :-) Er 5+5 idag og har tatt Gravid Kosttilskudd som eg har kjøpt på apoteket, siden den dagen eg fekk første positive test for snart 2 uker siden :-) Har mistet før og tenker at denne gangen skal eg gjøre alt eg kan for at spiren sitter der den skal til termin :-)
Smusa Skrevet 2. juni 2014 #7 Skrevet 2. juni 2014 Jeg tenker det er logisk å bruke gravidbelte (i bil) fra og med når livmora stikker over kanten på skambenet. Inntil da er den vel godt beskyttet i bekkenet? Ang. vitaminer tar jeg d-vitamin og folat. Ser det er flere som tar omega 3. Hvorfor det? Jordmora mi fortalte at omega 3 er vitenskapelig bevist å fremme utviklingen av hjernen til barnet og at barnet er vist å bli smartere dersom omega 3 taes under graviditeten. Uansett kan det vel aldri skade
Løvinne30 Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Siden livmoren min er ved navlen allerede bruker jeg bilbelte for gravide nå Mener det er anbefalt å begynne mellom uke 8 og 12 et sted. Mener det sto på pakken jeg kjøpte i 2010.
Oktoberbabyen Skrevet 2. juni 2014 #9 Skrevet 2. juni 2014 Gravidbelte er absolutt ikke nødvendig. Det beskytter ikke babyen ved en kollisjon, så det er kun for komforten. http://www.nrk.no/buskerud/--utnytter-gravides-sarbarhet-1.11120893 http://www.tv2.no/a/3295985
Apex Skrevet 2. juni 2014 #10 Skrevet 2. juni 2014 Tar Omega3 & folsyre og dropper ekstrautstyr i bilen da det i utgangspunktet er nok å bruke setebeltet riktig (som linket til over).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå