Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er over middels interessert i navn tror jeg, og liker alt fra de helt spesielle til de helt vanlige navnene. Veslegutten vår kommer i september, og jeg har tenkt på navn til han fra før han ble unnfanget. Jeg har et stort ønske om at navnet hans skal bety noe fint, vil gjerne at det skal være bibelsk, og at det skal være kort og ikke for uvanlig. Mannen min er også veldig bestemt, og har avvist flere titalls av mine forslag.

Slik det ligger an nå er det disse navnene vi diskuterer:

Isak (gledens sønn/han som ler): Elsker betydningen av navnet, syns det klinger helt OK, men er ikke typisk det jeg ville valgt tidligere

Isaac: mannen liker ikke den norske stavemåten, jeg syns den engelske blir litt... pretensiøs?

Filip/Philip (han som elsker hester): har vært favoritten min lenge, men mannen syns det er litt vanlig, pluss at betydningen er litt kjedelig

Leon (løve): mannen elsker det, jeg syns det er litt for pusete og det er dessuten ikke biblesk

Hva synes dere om navnene? Har dere noen andre forslag? Blir SÅ takknemlig for hjelp! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145555-det-store-valget/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg ville velge Isak eller Leon fra listen deres.

Vil ellers foreslå Abel.

Det viktigste er jo at dere blir enige om et bra navn. Hvorfor akkurat bibelsk? Om det ikke ligger en religiøs grunn bak ville jeg ikke stå så hardt akkurat på det punktet. Jeg tror de fleste av oss har måttet gå på kompromiss i forhold til de navnene vi startet ut med å ville ha til ungene, for man er tross alt to som skal være med å bestemme dette. ;)

Endret av Giss

Takk for god tilbakemelding! Grunnen til at jeg ønsker bibelsk navn er rett og slett fordi jeg er kristen. Men det er ikke et must liksom.

*Dubsgirl* Benjamin hadde jo skikkelig fin betydning! Lykkens sønn må jo være perfekt :) Det skal definitivt opp på lista. Av de dere har foreslått liker jeg også godt Jonas (due), Markus (stor kriger) og Samuel (Gud hører) - men så var det det med betydningen av navnet da... Får lufte disse med mannen ;)

Endret av Håp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...