Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #1 Skrevet 31. mai 2014 Kan ikke ta betennelsesdempende pga magen.. Kjører på med gurkemeie, sitronvann, grønn te, ingen sukker, hvete eller ris. Hvor lang tid tror dere det tar å bli bedre? Skal begynne i ny jobb neste uke. Hjelp!! Anonymous poster hash: f7973...079
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Kommer litt an på hvilken betennelse det er snakk om, men jo mer konsekvent du er på å unngå raske karbohydrater, jo fortere går det. I heldigste kan smertene være over på noen dager. Du kan med fordel også bruke ingefær i kosten i tillegg til det du allerede tar. Du bør kjøre på med større doser omega3! Jeg har i perioder tatt 8-10 mg daglig (dette skal du ikke gjøre hvis du skal ta en operasjon! - i så fall må du stoppe omega3-tilskuddene 3-4 dager før operasjon) og da går det som regel raskt. Tar du så store doser så tar du det ikke over lang tid, men noen uker går greit. Trapp ned når du merker bedring. Doser mengden på 2-3 ganger pr dag f.eks. 3 gram tre ganger daglig. Unngå alt av soyaolje og solsikkeolje som har store mengder omega6 som vi som regel har altfor mye av ift omega3. For mye omega6 i kroppen trigger betennelse. Hvis det er en diabetes eller insulinintoleranse som ligger bak betennelsene eller annen kronisk betennelsessykdom, da kan det ta lenger tid å bli kvitt betennelsene, men oppskriften er den samme. Anonymous poster hash: f257b...32c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Takk for svar! Tar i tillegg macarot pulver. Skal ut og kjøpe omega 3 nå Anonymous poster hash: f7973...079
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Interessant! Hva slags betennelsesreaksjoner er det snakk om da, muskulære eller i mage/tarm eller hva? Hvis det hjelper på muskulære vet jeg hva jeg skal gjøre heretter! Anonymous poster hash: b57c9...025
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Skrevet 31. mai 2014 Takk for svar! Tar i tillegg macarot pulver. Skal ut og kjøpe omega 3 nå Anonymous poster hash: f7973...079 Kom på en viktig ting å legge til om omega3 - bruker du blodfortynnende så skal du ikke ta så høye doser omega3. Da må du følges opp av lege og trolig kutte ut blodfortynnende en periode - men det gjøres selvfølgelig ikke på eget initiativ, men i samarbeid med lege. Anonymous poster hash: f257b...32c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Interessant! Hva slags betennelsesreaksjoner er det snakk om da, muskulære eller i mage/tarm eller hva? Hvis det hjelper på muskulære vet jeg hva jeg skal gjøre heretter! Anonymous poster hash: b57c9...025 Det virker på betennelsesreaksjoner generelt, så både muskulært og mage/tarm. Ibux og NSAID-medisiner (betennelsesdempende) virker bare på en av betennelsesreaksjonene, så der man har betennelse av den (de) andre typene så virker det bedre om man kombinerer HIs og min oppskrift - det tar begge (alle) typer betennelse. Anonymous poster hash: f257b...32c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Skrevet 31. mai 2014 Interessant! Hva slags betennelsesreaksjoner er det snakk om da, muskulære eller i mage/tarm eller hva? Hvis det hjelper på muskulære vet jeg hva jeg skal gjøre heretter! Anonymous poster hash: b57c9...025 Det virker på betennelsesreaksjoner generelt, så både muskulært og mage/tarm. Ibux og NSAID-medisiner (betennelsesdempende) virker bare på en av betennelsesreaksjonene, så der man har betennelse av den (de) andre typene så virker det bedre om man kombinerer HIs og min oppskrift - det tar begge (alle) typer betennelse. Anonymous poster hash: f257b...32c Tusen takk for svar, dette kan potensielt endre livet mitt. Takk! Anonymous poster hash: b57c9...025
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 På meg tok det 6 mnd.. Neste uke høres urealistisk ut. Husk at svin og kylling også bør kuttes i starten.. Anonymous poster hash: bf8e0...8f7
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Sjekk nivå av vitamin d. Ofte ved langvarige betennelser er dette for lavt. Anonymous poster hash: b7dcf...f56
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 På meg tok det 6 mnd.. Neste uke høres urealistisk ut. Husk at svin og kylling også bør kuttes i starten.. Anonymous poster hash: bf8e0...8f7 Ok, så kutte følgende: Svin Kylling Ris Hvitt mel Sukker soyaolje solsikkeolje Og legge til omega-3 ingefær maca-rot Har jeg glemt noe? Og hvor får man macarot og hvordan spises den (og hva smaker den)? Anonymous poster hash: b57c9...025
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Skrevet 31. mai 2014 På meg tok det 6 mnd.. Neste uke høres urealistisk ut. Husk at svin og kylling også bør kuttes i starten.. Anonymous poster hash: bf8e0...8f7 Ok, så kutte følgende:Svin Kylling Ris Hvitt mel Sukker soyaolje solsikkeolje Og legge til omega-3 ingefær maca-rot Har jeg glemt noe? Og hvor får man macarot og hvordan spises den (og hva smaker den)? Anonymous poster hash: b57c9...025 Sjekk d vitamin hos lege. Hjalp meg å bli kvitt betennelse sammen med økning av omega3 og reduksjon omega6 Anonymous poster hash: b7dcf...f56
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Sjekk nivå av vitamin d. Ofte ved langvarige betennelser er dette for lavt. Anonymous poster hash: b7dcf...f56 Selvfølgelig Jeg glemte å nevne D-vitamin, men det er viktig å få sjekket. Sliter man med betennelser så bør man egentlig ikke gi seg før man ligger på 100 nmol/L eller mer av D-vit på prøvene hos legen. Det krever mye sol og det krever også en god del tilskudd hvis man har en mangeltilstand. Legene sier ofte at en skje med tran er nok til de som ligger lavt eller har en mangel av vit. D, men dette stemmer ikke, da greier ikke kroppen å få opp nivåene. Det er best å ta vit. D3 siden kroppen tar dette lettere opp enn D2 som man kan få hos legen. Anonymous poster hash: f257b...32c
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 Flott, jeg noterer vit D3 også! Anonymous poster hash: b57c9...025
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 Kan ikke ta betennelsesdempende pga magen.. Kjører på med gurkemeie, sitronvann, grønn te, ingen sukker, hvete eller ris. Hvor lang tid tror dere det tar å bli bedre? Skal begynne i ny jobb neste uke. Hjelp!! Anonymous poster hash: f7973...079 Har gått på lavkarbo i mange år og når jeg møtte sambo fortre og halvt år siden hadde han kronisk akne vulgaris spesielt på ryggen hadde slitt i 14 år med det og gjort alt!!! Sa til han at dette kan fikses ned kosthold og forklarte prinsipper med lavkarbo. En mnd senere var alt borte og aldri kommet tilbake, bortsett fra noen ganger i året han skeier ut med raske karbohydrater. Da kommer de tilbake på timen. Tror du vil være mye bedre på ca en mnd... Anonymous poster hash: e3058...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå