Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Del Skrevet 30. mai 2014 Har en liten som aldri har sovet noe godt. Er nå 7 måneder og vi er fortsatt på 3-5 oppvåkninger i løpet av natta (19-7) og 2-3 måltider.. Er så usikker på om hun får nok mat om dagen til at jeg kan begynne å avvende nattmaten. Tips og erfaringer søkes Anonymous poster hash: beb89...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 30. mai 2014 #2 Del Skrevet 30. mai 2014 Hvor mye og hva type mat får hun på dagen da? :-) hørtes litt mye ut å våkne så mye på natten, nå har jeg flaskebarn da, så kan jo ikke helt sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Del Skrevet 30. mai 2014 Får 2-3 måltid om dagen, går fortsatt mest i pupp. Blir som oftest 1-2 grøtmåltid og enten fruktmos eller middagsglass. Drikker mye vann til måltidene og litt ekstra med pupp nå i varmen. Har hatt dårlig søvnkvalitet hele livet (kolikk, astma og eksem), men har blitt langt bedre etter hun fylte 6 måneder. Anonymous poster hash: beb89...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 30. mai 2014 #4 Del Skrevet 30. mai 2014 2-3 måltider i løpet av hele dagen??det var da fryktelig lite. håper grøtmåltidene er i tillegg til det, ellers er det Ikke noe rart hun er sulten på natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #5 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg ville fokusert på å få opp mengden mat på dagtid før jeg kuttet nattamming. Anonymous poster hash: eb08a...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #6 Del Skrevet 31. mai 2014 Anonymous poster hash: eee7f...3f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #7 Del Skrevet 31. mai 2014 2-3 måltider i løpet av hele dagen??det var da fryktelig lite. håper grøtmåltidene er i tillegg til det, ellers er det Ikke noe rart hun er sulten på natta 2-3 måltider fast føde. Ammer fortsatt mest, 6-8 ganger i døgnet, både sammen med måltid og mellom. Så tror ikke hun lider noen nød. Anonymous poster hash: beb89...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limm82 Skrevet 31. mai 2014 #8 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har fått beskjed av helsesøster at når babyen spiser 4 faste måltider hver dag trenger den ikke lenger pupp om natten. Så ville prøvd å få til flere måltider på dagen før jeg kutta nattmaten helt sliter med det samme selv. her er det 4 måltider om dagen, vann og amming, likevel vil babyen ha mat 2 ganger pr natt. Håper enda det vil gå over av seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilith Skrevet 31. mai 2014 #9 Del Skrevet 31. mai 2014 2-3 måltider i løpet av hele dagen??det var da fryktelig lite. håper grøtmåltidene er i tillegg til det, ellers er det Ikke noe rart hun er sulten på natta 2-3 måltider fast føde. Ammer fortsatt mest, 6-8 ganger i døgnet, både sammen med måltid og mellom. Så tror ikke hun lider noen nød. Anonymous poster hash: beb89...a4b Da misforsto jeg:) da får hun nok bra kan være det bare er puppekos som er behovet på natta da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Del Skrevet 31. mai 2014 3 fulle måltider fast føde og du kan kutte nattamming, men om du er oppe i 3 måltider kan du prøve å kutte minst 1 måltid, da vil nok matbehov på dag også øke. Et tips er å skyve det først måltidet så lenge som mulig. Er det f.eks kl 23 skyver du på det til kl 02. Det må skje litt gradvis. Ikke alt i ett jafs. Anonymous poster hash: 75529...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #11 Del Skrevet 31. mai 2014 3 fulle måltider fast føde og du kan kutte nattamming, men om du er oppe i 3 måltider kan du prøve å kutte minst 1 måltid, da vil nok matbehov på dag også øke. Et tips er å skyve det først måltidet så lenge som mulig. Er det f.eks kl 23 skyver du på det til kl 02. Det må skje litt gradvis. Ikke alt i ett jafs. Anonymous poster hash: 75529...b63 Takk for tips, da skal jeg prøve å skyve litt på måltidene på natta Anonymous poster hash: beb89...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Del Skrevet 31. mai 2014 Jeg har fått beskjed av helsesøster at når babyen spiser 4 faste måltider hver dag trenger den ikke lenger pupp om natten. Så ville prøvd å få til flere måltider på dagen før jeg kutta nattmaten helt sliter med det samme selv. her er det 4 måltider om dagen, vann og amming, likevel vil babyen ha mat 2 ganger pr natt. Håper enda det vil gå over av seg selv Fire måltider høres jo fornuftig ut, får vente med å kutte helt til da. Er litt dårlig til å gi mat til faste tidspunkt, også er det mye raskere med pupp, mindre gris og er alltid tilgjengelig. Får jobbe litt med å lage gode måltidsrutiner Anonymous poster hash: beb89...a4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 31. mai 2014 #13 Del Skrevet 31. mai 2014 Det er ingenting i vegen for å fortsette med nattamming om du ønsker det selv. Noen barn er klare for å sove natta gjennom (dvs minst 6 timer i strekk, faktisk) fra de er noen få måneder gamle, andre er det ikke før de nærmer seg to. Det er på INGEN MÅTE unormalt eller uvanlig å nattamme et barn på 7 måneder!!Skal du ha minst mulig skriking under avvenningen så anbefaler jeg å vente til barnet selv er klart - til du kan snakke med det og forklare at nå er det slutt. Men om du selv plages av nattamminga så er det helt greit å starte nattavvenning tidligere. En myk start kan være å prøve å skyve litt på nattmåltidene, og å først forsøke med trøst, kos og vann, og gjerne ved at far eller en annen prøver før deg. Avtal på forhånd hvor lenge vedkommende skal forsøke å trøste/roe ned, og hvor mye skriking dere aksepterer, og bruk klokke. (Avtalen kan godt være null, eller ti sekunder eller tre skrik, det er på ingen måte nødvendig å lide seg gjennom ti minutter med gråt selv om dere gjør en avtale om mengden skriking. Bare vær enige slik at ingen av dere skriker i kor med barnet.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå