Gå til innhold

Har lavt jern-nivå innvirkning på babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg er slapp og trøtt, som de fleste andre i 3 trimester. Begynte å lure på om jeg kan ha lite jern, da det er over et halvt år siden jernlageret ble sjekket. Hva slags innvirkning har det evt på babyen min, hvis jeg har lite jern?

Anonymous poster hash: 9681a...001

Fortsetter under...

Tror de sjekker jern rutinemessig når du tar blodprøve hos legen ifbm sv.skapskontroll. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at jeg hadde mer enn nok jern.

Forøvrig er d helt normalt å være trøtt og slapp når man er gravid 😐

Tror de sjekker jern rutinemessig når du tar blodprøve hos legen ifbm sv.skapskontroll. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at jeg hadde mer enn nok jern.

Forøvrig er d helt normalt å være trøtt og slapp når man er gravid

Jeg har ikke tatt annet enn blodprøvene man tar på første kontrollen. Går til JM på sykehuset og har ikke tatt blodprøver på kontrollene.

-hi

Det skal tas på første svangersskapskontroll og ny i ca. uke 28. Det gjorde jeg. Det vil gi en indikasjon om hvordan jernlageret er.

Tok de på første kontrollen, men har ikke tatt siden..snart 35 uker på vei.

-hi

Det skal tas på første svangersskapskontroll og ny i ca. uke 28. Det gjorde jeg. Det vil gi en indikasjon om hvordan jernlageret er.

Tok de på første kontrollen, men har ikke tatt siden..snart 35 uker på vei.

-hi

Jeg er også til tider veldig trøtt som er vanlig når vi har kommet så langt, men hvis du er usikker så bør du reise å ta en blodprøve og du får svar på om det er lavt eller fint. Jeg har også hørt at den prøven de tar på første kontroll gir en god tegning på om du trenger tilførsel av jern senere så derfor tar de ikke den i uke 28., men noen ganger må en passe på å si ifra selv. Jeg var hos lege i uke 25 og da sa legen ifra at jeg måtte si ifra til jordmor i til timen i uke 28 at jeg skulle ta blodprosenten. JM nevnte det ikke før jeg sa det på slutten av timen.

Annonse

Stikker de ikke i fingeren din? For å sjekke HB? 

Tror du burde ta en tur til legen for sjekk av jern. Babyen tar det den trenger, men mor trenger litt også ;) 

Selv har jeg lavt jern, alltid ligget på 10 i HB. Jernlagret mitt på 5 sist. skal ligge over 10. 

Anbefaler en tur til legen så fort som mulig, også ta jern. 

Anonymous poster hash: 97fb6...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...