Gå til innhold

Tanker om snittdatoen....

Anbefalte innlegg

Heia dere!

jeg har fått snittdato - 24 juli. Menstermin er 27 juli, mens UL-termin er 1 august...

Jeg begynner kjenne litt på at jeg syns ks-datoen er skummelt nærme menstermin....og er faktisk litt bekymret for at det hele kan starte av seg selv...

Skal inn på samtale med JM/lege på sykehuset om et par uker, bør jeg kanskje be om noe tidligere dato...? Hva ville dere andre som har hatt/skal ha ks gjort?

Har erfaring med at jeg kan til dels være med å bestemme dato på det aktuelle sykehuset, har gjort det før...men har ikke tenkt over dette før nå når det gikk opp for meg at dette er veldig nær menstermin...

Anonymous poster hash: c1d2a...bff
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145339-tanker-om-snittdatoen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde snitt 3 dager etter menstermin og 3 dager før UL-termin. For baby kan det vel være liten tvil om at det er best å vente så lenge som mulig? Nå vet jeg ikke hvorfor du skal ha KS, men er det noen grunn til å forvente en styrtfødsel? Skal de ta snitt så kommer de jo til å gjøre dette også om fødsel er i gang (de har jo som regel god tid.... og du kommer jo til å bli prioritert). Det er ingen ulempe for baby at riene er i gang når de tar et snitt ble jeg fortalt...

Anonymous poster hash: d453e...c2e

Jeg fikk inntrykk før av at de satte datoen 2-3 uker før termin. Men da jeg var på konsultasjon sa de at de helst ville ha det så nært termin som mulig, så det ble en uke før. Men nå viste det seg at jeg slipper å tenke på KS likevel :-)

Hei :) Vi har ks-dato nokså tett, vi da. Jeg skal ha en gang på 20-tallet i juli, litt uavklart hvilken dato enda. Fikk først en dato, men så er de nå litt usikre siden jeg går med mye kynnere (mulig premature rier), så jeg skal inn og ha vekstestimering om noen dager.

Sist hadde jeg ks 7 dager før termin, og det gikk heldigvis fint. Men om jeg hadde, som deg, fått ksdato 3 dager før menstermin, hadde jeg nok spurt om å få det noe tidligere. Selvom det som regel går fint dersom fødselen begynner av seg selv, har jeg to venninner som ikke rakk snittet sitt. Hun ene kom til sykehuset, men det var for sent å ta snitt, babyens hode sto omtrent i åpningen. Hun andre fødte i ambulanse...

Jeg for min del vil ikke risikere dette, for for min del er det et absolutt must å IKKE føde vaginalt (forbud fra legene!). Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men hvis du av medisinske årsaker heller ikke skal føde vaginalt, ville jeg bedt om en revurdering av dato. Her kan jeg iallefall bestemme noe selv, innen rimelighetens grenser. 

Så har de selvsagt også rett de over her som skriver at babyen har godt av å være lengst mulig inni der...

men tenk også gjennom hva som vil være godt og bra for deg i denne situasjonen. Det er to hensyn å ta her ;)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...