Gå til innhold

Juni/Juli-babyer - sommerferie?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om dere som skal ha juni og julibabyer, har planlagt noe sommerferie? Eventuelt hvilken type ferie skal dere/kan man dra på med en nyfødt?

Alle tips mottas med takk. Håper å finne på noe så vi ikke sitter hjemme hele sommeren :)

Anonymous poster hash: 6bba7...53b
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145300-junijuli-babyer-sommerferie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har vi ikke planlagt noe ferie, pga formen min i svangerskapet og jeg vet at barseltiden kan være slitsom. Jeg har termin 12. juli, så da kan det fort bli "for sent" med ferie hvis jeg skulle gå over også ;) Men håper å få til noen dagsturer, fornøyelsesparker mm. :)

Tar ting litt på sparket. Barna skal på ferie med besteforeldre noen dager, så de får gjort litt annet enn å gå hjemme :)

Annonse

I ventetiden skal vi på et sommersted på Tjøme. Reiser dit når jeg er i uke 34-35 (skal ha snitt i  slutten av uke 38)Der blir vi et par uker og bare flater ut, drar på noen leke/badeland i nærheten og litt sånt. Må jo finne på noe gøy for de kommende storesøsken mens vi venter.

Etter fødsel skal vi kose oss hjemme, bruke tid på å komme inn i rutiner og ikke minst bli kjent med den lille.

Så reiser vi til Spania alle sammen når hun er 2, 5 mndr, og blir da værende 3 uker..... :) så blir det litt ferie da.  :)

Her skal guttungen på en ukes ferie til besteforeldrene hvis han har lyst. Ellers bor vi på Sørlandet, så han får dratt i dyreparken og sånn. Ellers er det ikke planlagt noe spesielt, jeg tror jeg får nok å henge fingrene i med den nyfødte ;)

Her får vi baby i begynnelsen av juni (forhåpentligvis) og har tenkt å ta det med ro hjemme til å begynne med. Vi har strand og turområder i nærheten og satser på f.eks en dag til Bjørneparken ol så storesøster får oppleve litt. Hytta med besteforeldre hvor storesøster kan bade, spikke, sove i telt osv er også et alternativ. De siste to ukene før skolestart har vi tenkt å reise til vårt faste feriested sydover. Det er et lite og fredelig sted hvor vi er godt kjent, kort vei til sykehus og flyplass osv. Satser på at det går fint, baby er da rundt 2 mnd og ammingen går forhåpentligvis greit. Siden det er barn nr 2 og vi reiste mye med første barnet også så satser vi på at dette kommer til å gå fint, men er selvfølgelig forberedt på å legge opp dagene etter den lilles behov og ser for oss at det blir å være en del på rommet og slappe av i skyggen, bytte på å sitte i skyggen med lille som skal sove osv. Tenker at det blir rolige dager og kos det også, mindre farting og utflukter enn vi pleier, men så lenge storesøster får kose seg med bading og har fine dager så har vi andre det også fint.

Anonymous poster hash: 23152...ade

Har termin om noen dager, og tenker å ta ut ferien til storesøster i fra slutten av juli, slik at vi kommer oss. Om det går bra med baby og meg, tenker vi oss til hytta og bilferie til oldemoren. Så det blir litt kjøring. Satser på ferger, slik at vi får strekt oss litt. :-)

Annonse

Nei, null ferie i år - det orker jeg ikke med nyfødt. Vet av erfaring at dagene går fort, og at det er mye som plutselig oppstår, som brystbetennelser, økedøgn, at de ikke tar puppen etc etc.

Får mye mer utav ferien når de er noen måneder større, typisk fem måneder eller så.

Men vi skal i bryllup, og sender nok de store ungene til besteforeldre sporadisk så de får noen fine avbrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...