Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hjelp! Barnet er allergisk mot solkrem, vi har forsøkt mange ulike fra butikk og apotek. Er det noen her med erfaring med dette som har noen gode råd så ikke ferien går i vasken? Uten solkrem i varmt land med masse sol er dessverre ikke et alternativ:-( Anonymous poster hash: 43850...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 har du sjekket listen over solkremene testet av Grønn hverdag http://www.gronnhverdag.no/nor/Klaer-Hudpleie/Hudpleie/Groenn-Hverdag-anbefaler/Solkremer Kanskje det er noen der dere ikke har prøvd?? Anonymous poster hash: e0bda...940
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Lancaster har noen uten olje. Det må jeg ha ellers får jeg soleksem.. Anonymous poster hash: 45b27...ef6
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Til mer rennende solkremen er til mer sannsynlig er det at ømfintlig hud tåler den. Om ikke vil uv drakt og opphold mest mulig i skyggen være mulig, men uten solkrem må dere nok være hjemme. 14dager ved bassenger i syden blir iallefall galskap uten solkrem på barnet i mine øyne... Anonymous poster hash: cb9ee...7b4
Tipp topp Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Bruk uv drakt så får du i alle fall dekket mye av kroppen. Man får mange fine og de er ikke ubehagelige å ha på som mange tror. Men fjes, hender ol blir det jo litt være med. Har dessverre ingen forslag der.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Her tåler ikke hun enenoen ting, hun andre tåler litt mer. Hun må ned i faktor 15, de andre blir for tykke. Jeg kan ikke smøre henne flere ganger om dagen heller, da bobler huden hennes. Vi bruker ekstremt sjeldent solkrem, her vil heller ungene gå i store vide t-skjorter. Og de får en brunfarge selv med dette på, så etterhvert kan de ta den litt av. Nå er ikke ungene de som blir solbrente heller, så hadde nok vært anderledes om de ble røde så fort de så noe sol. Vi har hatt så mange år med eksem at ungene er godt vant til dette og vet konsekvensene, slik at de tar på seg klær, og er mer i skyggen osv. Nå bader også ungene veldig mye i saltvann, og det gjør underverker for huden deres. Eneste tiden hun ene er fri for eksem, men ligger ikke å steker seg i solen etter en dukkert. En liten parasoll på stranden er kjekt, mine unger syns det har vært deilig å ha ett sted å trekke seg under når det er mye sol. Anonymous poster hash: 1fbf2...008
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Tusen takk for alle forslag! Costa, som står på ok-listen til grønn hverdag er hun allergisk mot. Hun reagerer veldig i ansiktet, da hjelper dessverre ikke uv-drakt:-( hjelper det med lavere faktor altså? Hvorfor er det annerledes med lavere faktor? Anonymous poster hash: 43850...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Tusen takk for alle forslag! Costa, som står på ok-listen til grønn hverdag er hun allergisk mot. Hun reagerer veldig i ansiktet, da hjelper dessverre ikke uv-drakt:-( hjelper det med lavere faktor altså? Hvorfor er det annerledes med lavere faktor? Anonymous poster hash: 43850...7b8 Cosmica, ikke Costa. Autocorrect... Anonymous poster hash: 43850...7b8
Bondejenta&lillegutt Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Finn ut om barn kan få betakaroten, hvis begynn på dette i god tid før dere reiser.. Jeg har Alltid reagert på solkrem, type ser ut som en kjøttkake, men etter eg prøvde betakaroten, har eg kunnet bruke solkremene uten paryme, og hat aldri siden sett ut som en kjøttkake
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Eg tole kun piz buin.. Men sjekk om betakaroten e muli, og antihistamin (allergimedisin). Allergimedisin hjelpe godt på min eksem iallefall. Begynn før avreise. Anonymous poster hash: e6395...6ec
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Finn ut om barn kan få betakaroten, hvis begynn på dette i god tid før dere reiser.. Jeg har Alltid reagert på solkrem, type ser ut som en kjøttkake, men etter eg prøvde betakaroten, har eg kunnet bruke solkremene uten paryme, og hat aldri siden sett ut som en kjøttkake Det skal jeg forsøke! Tusen takk for tipset:-) Anonymous poster hash: 43850...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Eg tole kun piz buin.. Men sjekk om betakaroten e muli, og antihistamin (allergimedisin). Allergimedisin hjelpe godt på min eksem iallefall. Begynn før avreise. Anonymous poster hash: e6395...6ec Piz buin tåler hun heller ikke, dessverre:-( vi har fått abtihistamintabletter, håper de hjelper. Anonymous poster hash: 43850...7b8
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Tykkelsen på kremen har alt å si her i huset! Pitz Buin kremen er umulig, mens sprayen er så tynn at den går fint. Samme med Garnier sin rapido spray vs krem. Har du prøvd spray? Anonymous poster hash: e2586...745
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå