Gå til innhold

Skateboard rampe i hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboen over veien bygde for en uke siden en skateboard rampe i hagen. Den er ikke VELDIG stor, og selve konstruksjonen sjenerer meg ikke i det hele tatt, men har rimelig høyt støynivå (fra 9 om morgenen her på fridagene til 10 om kvelden). Flere av nabo ungene har også nå blitt rekruttert  så det blir bare mer og mer.

Vi kjenner ikke naboen på den siden veldig godt, så jeg kvier meg litt for å si noe uten å føle at jeg har noe å komme med bortsett fra at det er 100% vanskligere å legge ungene med konstant during og dunking på utsida.. 

Mannen er gammel skater selv, men har alltid brukt skatehall eller anlegg som ikke sjenerer naboer. Har noen erfaring? Er det lov å bygge skaterampe i boligområde uten tilatelse?

Anonymous poster hash: 1b81b...c00

Fortsetter under...

Skrevet

Men har de alternativer da ?

Om det hadde vært en skaterampe 100 meter nedi veien, hadde jeg nok bedt dem gå dit. Men om de ikke hatr det tilbudet i umniddelbar nærhet, så må det vel være kun positivt at ungene utfolder seg ute fremfor å sitte stille med en iPad i hånden ?

En trampoline har omtrent samme effekt som du nevner, og de er det jo knapt en hage uten.

Ikke vær surpomper. Har du selv barn i skatealder ?

Anonymous poster hash: c9d95...cd7
Skrevet

Tror nok dette bare er noe du må regne med altså, så lenge de holder nattero kan du ikke nekte barna å skate i egen hage...

At barnefamilier har bassenger, trampoliner, dukkestuer, huskestativ og nå en skateramp i hagen som ungene kan leke med er ikke mer enn man må tåle når man bor tett på andre folk.

Er noen skatere i gata her også, gutter mellom 8 og 14 år omtrent, de har ingen ramp da, men de hoper og dunker, snekrer "rails" og hopp osv og herjer ute her. Jeg kan ikke la meg sjenere av det, de ler og roper, dunker og hopper, men de er ute og leker og har det gøy med kompisene sine, det er bare positivt synes jeg.

Anonymous poster hash: cacb2...815
Skrevet

Går jo an å be om ro akkurat i legge perioden, tar jo ikke så fryktelig lang tid å få små barn til å sove. Spør om du ikke kan gi de et vink når barna skal sovne inn (hørtes litt tvilsomt ut, he, he ) så kan de pause litt, en halvtimes tid, times tid.

Går jo an å snakke med folk. De har "loven" på sin side, de respekterer nattero og ordensbestemmelsene, men de bor også tett på folk, og det går jo an for dem å tilpasse seg litt, de også.

Anonymous poster hash: b13a3...f6f
Skrevet

Det tror jeg nok bare du må finne deg i. Naboen vår gjorde det samme da det var dårlig miljø i skateparken her, og hun ville ha gutten sin og kompisene hjem. Helt greit, forstod henne godt. Det var veldig mye bråk i begynnelsen, men så roet de seg etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...