Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hva er forskjellen på en baptist og en vanlig kristen? Anonymous poster hash: 6cf5d...335
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er vokst opp i en familie med baptister og den største forskjellen er at baptister forkaster barnedåpen. Baptister tror på voksendåp, slik det var i opprinnelsen, fordi den som døpes skal være bevisst sitt valg. Prinsippet om å veøge sin tro fritt er svært viktig for baptistene (med unntak som min famor som er svært forkynnende). Anonymous poster hash: 8e9d8...a25
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er vokst opp i en familie med baptister og den største forskjellen er at baptister forkaster barnedåpen. Baptister tror på voksendåp, slik det var i opprinnelsen, fordi den som døpes skal være bevisst sitt valg. Prinsippet om å veøge sin tro fritt er svært viktig for baptistene (med unntak som min famor som er svært forkynnende). Anonymous poster hash: 8e9d8...a25 OK! Takk for svar:) Men har baptistene sitt eget trossamfunn, og går ikke i kirka f.eks? Sorry, jeg er kjempe dum på dette her! Anonymous poster hash: 6cf5d...335
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er vokst opp i en familie med baptister og den største forskjellen er at baptister forkaster barnedåpen. Baptister tror på voksendåp, slik det var i opprinnelsen, fordi den som døpes skal være bevisst sitt valg. Prinsippet om å veøge sin tro fritt er svært viktig for baptistene (med unntak som min famor som er svært forkynnende). Anonymous poster hash: 8e9d8...a25 OK! Takk for svar:) Men har baptistene sitt eget trossamfunn, og går ikke i kirka f.eks? Sorry, jeg er kjempe dum på dette her! Anonymous poster hash: 6cf5d...335 De i vår familie og som jeg kjenner går i vanlig kirke, men tilhører et eget trossamfunn og har et eget menighetshus for baptistene. I menighetshuset er det preken og det holdes også giftemål og begravelse der. Farfar ble bisatt i menighetshuset for baptistene. Anonymous poster hash: 8e9d8...a25
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 En baptist er en vanlig kristen. Forskjellen fra statskirken er at de har barnevelsignelse og voksendåp. De har eget kirkesamfunn. De går i kirken som alle andre, bare i egne baptistkirker. Se baptist.no for mer info Anonymous poster hash: 2cbae...f89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå