Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje ikm denne uken! Har nettopp sluttet på p-piller, så vet ikke hvor lang syklusen er. Før jeg begynte på piller var den på litt mindre enn en måned, i alle fall. Tipper 27-28 dager. Men det er jo 10-11 år siden.. Går i alle fall rundt og tripper og venter! Og veldig redd for at tr skal komme. Er nok litt ekstra rart første gangen. Kjenner masse symptomer hele tiden, men de kan jo være både pms, graviditet eller ingenting;) Dette er så skummelt og så spennende på samme tid!

Har tester klare, men vil vente til ikm beregnet for 28 dager..

Men bør man kontakte lege umiddelbart hvis man skulle få en positiv? Reiser snart på ferie, så litt vanskelig.. Innen hvor mange uker ville dere gjort det, i så fall? :)

Lykke til, dere! :)

Anonymous poster hash: f21ef...6ab

Fortsetter under...

Jeg har kanskje ikm denne uken! Har nettopp sluttet på p-piller, så vet ikke hvor lang syklusen er. Før jeg begynte på piller var den på litt mindre enn en måned, i alle fall. Tipper 27-28 dager. Men det er jo 10-11 år siden.. Går i alle fall rundt og tripper og venter! Og veldig redd for at tr skal komme. Er nok litt ekstra rart første gangen. Kjenner masse symptomer hele tiden, men de kan jo være både pms, graviditet eller ingenting;) Dette er så skummelt og så spennende på samme tid!

Har tester klare, men vil vente til ikm beregnet for 28 dager..

Men bør man kontakte lege umiddelbart hvis man skulle få en positiv? Reiser snart på ferie, så litt vanskelig.. Innen hvor mange uker ville dere gjort det, i så fall? :)

Lykke til, dere! :)

Så spennede :) Er første pp for oss også, har kjent en del symtomer, men ikke tatt noen test ennå.. Vet ikke om jeg klarer å vente å se om TR kommer, men er samtidig redd for å bil veldig skuffet hvis jeg tar en test og den er negativ..

Er litt usikker på hvor fort man bør kontakte lege, kanskje noen andre mer erfarne som vet ? :)

Vanlig med første kontroll mellom uke 7-12 om det ikke er noe spesielt. Mange tar tidlig ul privat i den tiden for å se hva som er der. Første kontroll er som regel bare utfylling av skjema og blodtrykk. Ganske lite spennende egentlig. Med meg sjekket de lite.

Mh90: Så gøy! Er vanskelig å vente, ja! Men jeg vet at hvis jeg tar den dagen før og den blir negativ, så vil jeg uansett prøve neste dag.. så føler det er litt bortkastet. De er jo ikke såå billige (blir innkjøp av billigstrimler om det ikke klaffer fort, kjenner jeg;)). Og så er jeg redd for skuffelsen..

Åh, takk for svar! Vi har snakket en del om det, og ønsker nok tidlig ultralyd. Men tenker man bør vente til uke 11-12, om jeg har forstått det rett, for å se mest mulig?

Godt poeng, *flux*! Er så sjelden hos legen, men når du sier det er det som regel lang ventetid! Og kanskje ferie fremover også.

Jaja, først må jeg jo få en positiv test;) Krysser fingrene for dere alle!

Mh90: Så gøy! Er vanskelig å vente, ja! Men jeg vet at hvis jeg tar den dagen før og den blir negativ, så vil jeg uansett prøve neste dag.. så føler det er litt bortkastet. De er jo ikke såå billige (blir innkjøp av billigstrimler om det ikke klaffer fort, kjenner jeg;)). Og så er jeg redd for skuffelsen..

Åh, takk for svar! Vi har snakket en del om det, og ønsker nok tidlig ultralyd. Men tenker man bør vente til uke 11-12, om jeg har forstått det rett, for å se mest mulig?

Godt poeng, *flux*! Er så sjelden hos legen, men når du sier det er det som regel lang ventetid! Og kanskje ferie fremover også.

Jaja, først må jeg jo få en positiv test;) Krysser fingrene for dere alle!

Det er veldig sant :P blir innkjøp av billigere tester her også hvis det ikke klaffer :)

Masse lykke til til deg og alle andre her inne som venter spent ! :)

Masse

Annonse

Er det noen som har hatt det sånn at den ene puppen blir mer hoven enn den andre? Puppene mine er i utgangspunktet i ulik størrelse, men det er som at den minste har blit akkurat nok hoven til å utfylle sitt potensial, mens den andre har blit større i tillegg. Så nå er det kjempestor forskjell på de... Ser ganske rart ut i BH, den ene holder på å falle ut og den andre fyller akkurat koppen :P Dette har aldri skjedd meg før. 

Har masse menssmerter som kommer av og på da, så jeg forventer at mensen kommer i løpet av halvannen dag. Hvis ikke skal jeg ta en test på lørdag eller søndag ;) 

Noen som har testen enda?

Hehe, ja faktisk så hadde jeg nesten bare vondt i venstre pupp da jeg ble gravid første gangen! Men de vokste kanskje ganske så likt, nææh jeg husker ikke helt.. Men hadde iallefall mer vondt/var mer øm i den ene puppen enn den andre! Klarte ikke gå ned bakken ved huset vårt uten å holde fast puppene ;) For et syn ;) 

Er litt usikker på om jeg kan forvente å få TR til "riktig" tid siden jeg hadde en SA i forrige periode, noen som vet noe om det? Mistet jo übertidlig, nesten bare en forsinket mens liksom, så man skulle vel tro at kroppen kommer i syklus med en gang igjen?? 

Testinga venter jeg litt med enda, men det blir på søndag hvis TR ikke har kommet! Er invitert på fest nemlig, så hadde vært greit å vite om jeg skal sprette den alkoholfrie vinen og tømme den over i en annen flaske eller faktisk drikke en god vin ;) Hehehehehe! 

Hehe, ja faktisk så hadde jeg nesten bare vondt i venstre pupp da jeg ble gravid første gangen! Men de vokste kanskje ganske så likt, nææh jeg husker ikke helt.. Men hadde iallefall mer vondt/var mer øm i den ene puppen enn den andre! Klarte ikke gå ned bakken ved huset vårt uten å holde fast puppene ;) For et syn ;)

Er litt usikker på om jeg kan forvente å få TR til "riktig" tid siden jeg hadde en SA i forrige periode, noen som vet noe om det? Mistet jo übertidlig, nesten bare en forsinket mens liksom, så man skulle vel tro at kroppen kommer i syklus med en gang igjen?? 

Testinga venter jeg litt med enda, men det blir på søndag hvis TR ikke har kommet! Er invitert på fest nemlig, så hadde vært greit å vite om jeg skal sprette den alkoholfrie vinen og tømme den over i en annen flaske eller faktisk drikke en god vin ;) Hehehehehe! 

Jaa! Jeg har det litt sånn jeg også, har ikke så innmari store pupper i utgangspunktet så de er ikke akkurat i veien til vanlig, men nå driver den ene å spretter rundt bare jeg går bortover :P Kanskje det er et sikkert tegn? at den ene puppen blir mer hoven?

Det skader vel ikke egentlig å ta en test før du skal på fest, men en negativ test er ikke nødvendigvis et svar. Jeg tillot meg selv å ta noen glass vin på bursdagen min selv om det var etter eggløsningen. Det anbefales ikke, men det er jo mange som ikke vet at de er gravid selv etter flere fester og babyen klarer seg fint. Jeg har inntrykk av at det skal ganske store mengder over lang tid for at det skal ha større påvirkning på babyen. Ikke at jeg kommer til å ta et eneste glass når jeg er gravid!! Nå er det jo slit at jeg er intolarant til gjær da, så det er lettere å hodle seg unda alkohol uansett :P

Jeg ville tatt en test ;) For å ikke snakke om at jeg ahr skikkelig lyst til å ta en test selv akkruat nå :P

Jaa! Jeg har det litt sånn jeg også, har ikke så innmari store pupper i utgangspunktet så de er ikke akkurat i veien til vanlig, men nå driver den ene å spretter rundt bare jeg går bortover :P Kanskje det er et sikkert tegn? at den ene puppen blir mer hoven?

Det skader vel ikke egentlig å ta en test før du skal på fest, men en negativ test er ikke nødvendigvis et svar. Jeg tillot meg selv å ta noen glass vin på bursdagen min selv om det var etter eggløsningen. Det anbefales ikke, men det er jo mange som ikke vet at de er gravid selv etter flere fester og babyen klarer seg fint. Jeg har inntrykk av at det skal ganske store mengder over lang tid for at det skal ha større påvirkning på babyen. Ikke at jeg kommer til å ta et eneste glass når jeg er gravid!! Nå er det jo slit at jeg er intolarant til gjær da, så det er lettere å hodle seg unda alkohol uansett :P

Jeg ville tatt en test ;) For å ikke snakke om at jeg ahr skikkelig lyst til å ta en test selv akkruat nå :P

Har ikke tatt noen test enda jeg heller er på dag 32 i syklusen og det seneste TR har kommet er på dag 33 (ikke 34 som jeg har skrivd tidligere, jeg har telt feil), men heldigvis ingen tegn på TR enda :) så er bare å krysse fingrene for at den ikke har tenkt til å komme heller :) så får vi se om jeg klarer å la vær å ta en test før i morgen :P Blir spennende å høre å høre hvordan det går med dere andre også :) så håper vi på noen positive tester ! :)

Blir nok å ta en test hvis TR ikke dukker opp på søndag ja :) Greit å vite uansett! 

Artig at jeg har hatt det på samme måte som deg ang en vond pupp Fine-phine ;) Hehehe! Den første gangen jeg ble gravid var den eneste gangen jeg faktisk har hatt mange symptomer. Det var en Blighted Ovum (tom fostersekk), så jeg hadde de klassiske tegnene som vonde/ømme pupper, oppblåst til tusen, svimmel som ei kirkerotte på jakt etter mat og uggen HELE tiden. Men symptomene kom ikke før i uke 7 tror jeg. Så det blir spennende å se om det blir likedan neste gang jeg blir gravid! Håper å slippe unna svimmelheten, det var definitivt det verste.. 

Anonym: Jeg har syklus på 32 dager til vanlig, det er lang syklus synes jeg.. Hehe er litt i overkant utålmodig jeg da ;) Ta testen i morgen tidlig du, med morgenurin! Spennende saker :) 

Krysser fingrene for positive tester for oss alle :) 

Blir nok å ta en test hvis TR ikke dukker opp på søndag ja :) Greit å vite uansett! 

Artig at jeg har hatt det på samme måte som deg ang en vond pupp Fine-phine ;) Hehehe! Den første gangen jeg ble gravid var den eneste gangen jeg faktisk har hatt mange symptomer. Det var en Blighted Ovum (tom fostersekk), så jeg hadde de klassiske tegnene som vonde/ømme pupper, oppblåst til tusen, svimmel som ei kirkerotte på jakt etter mat og uggen HELE tiden. Men symptomene kom ikke før i uke 7 tror jeg. Så det blir spennende å se om det blir likedan neste gang jeg blir gravid! Håper å slippe unna svimmelheten, det var definitivt det verste.. 

Anonym: Jeg har syklus på 32 dager til vanlig, det er lang syklus synes jeg.. Hehe er litt i overkant utålmodig jeg da ;) Ta testen i morgen tidlig du, med morgenurin! Spennende saker :)

Hvordan var det med symptomene forrige gang da? 

Ja, synes det er lenge å vente :P Kjipt med varierende syklus så man ikke vet sikkert hvilken dag TR kommer.. kan hende jeg må det ja, klarer ikke å vente så mye lenger ! :P

Ja jeg krysser alt jeg kan for alle sammen :)

Annonse

Jeg som var så cool med dette klarte ikke å vente lenger, så jeg løp innom apoteket på vei til trening. Jeg var blitt mer og mer sikker på at jeg var gravid. Det var liksom ikke grubling, det var som en sannhetsfølelse. Og hadde heg ikke rett!! Testen var svak, men positiv :D

post-859667-0-01021500-1401884040_thumb.jpg

Jeg som var så cool med dette klarte ikke å vente lenger, så jeg løp innom apoteket på vei til trening. Jeg var blitt mer og mer sikker på at jeg var gravid. Det var liksom ikke grubling, det var som en sannhetsfølelse. Og hadde heg ikke rett!! Testen var svak, men positiv :D

Så bra :D gratulerer så mye ! :)

Takk! Vet liksom ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg nå :P lønner det seg å skaffe seg en legetime for å være helt sikker og for å sjekke om man har noen mangler? Jern, vitamin D, C, B...?

Det skjønner jeg :) Håper jeg har den samme følelsen snart :) vet ikke helt hvordan det er ang.legetime.. Er lurt å ta folat hvertfall hvis du ikke tar det allerede :) ellers vet jeg ikke om det er noe annet man bør ta :)

Altså, jeg har tatt en b-vitaminblanding lenge som ejg tilfeldigvis så det var folat i, men det er bittelitt mindre enn anbefalt mengde og tør ikke ta ekstra tilskudd oppå i det igjen, det blir det for mye. Men ellers vet jeg at det er viktig å ha riktig jernnivå, b-vitamin, d-vitamin og c-vitamin som gravid. Man skal prøve å få i seg nok kalsium og omega 3 også (moren min er ernæringsfysiolog). Man skal passe på dette uansett, men jeg tenker at det kan være lurt å sjekke om ma har noen mangler i utgangspunktet.  ;) 

Krysser fingrene for dere andre her. Hadde vært atrtig og ta følge gjennom svangerskapet siden vi er i samme ikm uke, da er vi jo også i samme terminuke ^^

Det skal mye til for at det er noen mangler men det kan være greit å ta kontakt med legen for en time om ikke lenge. Tror de tar utvidet blodprøve når de skriver ut helsekortet. Men det skjer sjelden før slutten av 1 tri

Jeg har hatt både jernmangel, b12 mangel og d-vitamin mangel tidligere. To av dem har dukket opp flere ganger. Jaja, det er vel kanskje ikke sikkert at legen kommer til å gjøre så mye med det uansett... Hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...