Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Vi venter en jente. Hun må ha to navn(pga.sterke tradisjoner i familien) og de bør være internasjonale siden vi ikke bor i Norge. Ønsker et litt spesielt førstenavn, uten at det blir rart. Kom over navnet Felicie på nettet. Et litt friskere versjon av Felicia syns jeg Tror det uttales rett frem, fe-li-si Hva syns dere om Felicie Charlotte? Anonymous poster hash: 5a1c8...f84
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Tungt... Og ganske pompøst på en negativ måte synes jeg. Anonymous poster hash: 5cded...87d
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Hva med Felicie Josephine? Anonymous poster hash: 5a1c8...f84
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Sarah Felic Anonymous poster hash: 7fb27...48c
Vårprinsessa Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Når jeg leste det leste jeg det slik: felisie med e en på slutten.. Kanskje finere synes jeg, men må si meg enig i at det nok er litt tungt med felicie Charlotte..
Suebird Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Felicie er et nydelig navn synes jeg Nydelig på norsk også, hvor man uttaler også e'en på slutten. I disse tiderhvor de fleste pikenavn slutter på a, så er det faktisk forfriskende med Aurelie, Cornelie, Rosalie, Marcelie (selv om de to siste ikke er vanlige i Norge). Hva med Coralie? Funker fint på norsk og fransk (bor dere i fransktalende land?). Jeg liker ikke Charlotte, så ville funnet et annet navn
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Jeg ville også uttalt det FeliciE, med e. Men det kan jo fort være annerledes i utlandet. Synes det ikke er sååå fint uttalt Felici Charlotte (eller sier dere kanskje Charlotte på engelsk?). Med e uttalt var det egentlig ganske fint. Begge skal kanskje ikke brukes i det daglige, da? I så fall er det jo null problem. Felicia Charlotte synes jeg hadde vært veldig fint, da. To vakre navn:) Kan evt. Philippa være et alternativ? Dette er bare innspill, gå for det dere liker best selv:) Anonymous poster hash: 83057...9c5
Ammie Skrevet 31. mai 2014 #8 Skrevet 31. mai 2014 Syns begge er pene navn, men tror det blir litt tungt. Felicie betyr vel glede, så det er bra. Tror jeg heller ville valgt noe som Felicie Annabelle eller Felicie Jeanette. Tror jeg ville prøvd å ha det slik at minst et av navnene uttales nesten likt overalt. Kan bli tungt å ha foreldre som bruker en uttale, besteforeldre som har en annen og folk på skolen som har en tredje. Jeg syns feks. at det er tungt å uttale Charlotte med engelsk uttale når jeg snakker norsk (og omvendt). Felicie er litt lettere, for så lenge du holder e'en stum er uttalen lik. Er større forskjell på Sja-lott og Char-lett (om en her tar hensyn til stum E). Litt vanskelig å forklare, men poenget er at det er vanskelig å "bytte" språk midt i en setning for å uttale et navn rett.
sommertiara Skrevet 31. mai 2014 #9 Skrevet 31. mai 2014 Felicie har jeg ikke hørt før, det var veldig pent. Er ikke så begeistret for Charlotte og enig med Ammie. Felicie Helena Felicie Louisa
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2014 #10 Skrevet 31. mai 2014 Når man sier det fort nok så hører man jo kun "fise" Og det blir for tungt med to navn hvis fornavnet er så langt. Ett langt navn er nok Anonymous poster hash: a58cd...837
pinoisme Skrevet 1. juni 2014 #11 Skrevet 1. juni 2014 Jeg liker Charlotte! Nydelig navn - klassisk, sterkt og pent. Synes Felicie Charlotte passer flott sammen på papiret, men kommer litt an på uttalen (norsk/engelsk) hvor lett det er å si.
Gunner Skrevet 1. juni 2014 #12 Skrevet 1. juni 2014 Felicie var ganske fint, men Charlotte liker jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2014 #13 Skrevet 1. juni 2014 Felicie er kjemoe fint på lista mi med fornavn som funker både i norge & resten av verden har jeg : Emerense, Envie, Pemberley (vet dette er litt sært i norge men det er på top listene i usa om dagen & både jeg & mannen liker det) Anonymous poster hash: a88ef...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå