Snowflake_83 Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Jeg har fått tilbud om Hysteroskopi etter SA'en min i April, etter 2. Ferskforsøk. Noen av dere jenter som kan dele erfaringer rundt dette? Fikk beskjed å ta kontakt når TR var kommet, og den kom i dag 👍☀️🙏🙏
F*PCO Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 For de fleste går det kjempefint, mange sier de ikke engang kjente selve skopet eller hadde ubehag i det hele tatt. Jeg googlet nemlig pasienterfaringer på norsk og engelsk etter min undersøkelse. Jeg hadde ordentlig vondt de første par minuttene, ble kvalm og hadde følelsen av å skulle besvime. Smertene var type sterke, strålende menssmerter, og litt annen type smerte og trykk når skopet gikk gjennom livmorhalsen. Jeg er helt uvant med menssmerter på det nivået av skalaen, og det kom brått på, og det gjorde nok at jeg reagerte med å bli så uvel. Det ble klippet en liten polypp, men det var helt smertefritt. Undersøkelsen var nyttig, og jeg ville greid å gjøre det igjen uten smertestillende, men jeg ville gjerne hatt med mannen. Legen og sykepleieren merket ikke hvor dårlig jeg var.
Snowflake_83 Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2014 For de fleste går det kjempefint, mange sier de ikke engang kjente selve skopet eller hadde ubehag i det hele tatt. Jeg googlet nemlig pasienterfaringer på norsk og engelsk etter min undersøkelse. Jeg hadde ordentlig vondt de første par minuttene, ble kvalm og hadde følelsen av å skulle besvime. Smertene var type sterke, strålende menssmerter, og litt annen type smerte og trykk når skopet gikk gjennom livmorhalsen. Jeg er helt uvant med menssmerter på det nivået av skalaen, og det kom brått på, og det gjorde nok at jeg reagerte med å bli så uvel. Det ble klippet en liten polypp, men det var helt smertefritt. Undersøkelsen var nyttig, og jeg ville greid å gjøre det igjen uten smertestillende, men jeg ville gjerne hatt med mannen. Legen og sykepleieren merket ikke hvor dårlig jeg var. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare F*PCO :-) Ringte Haugesund i dag og fikk time neste torsdag...skal følge rådet ditt og ta med mannen Bor i Stavanger, så da er det greit med en som kan kjøre bilen hjem etterpå.....
*ønskegull* Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Skal du på sykehuset eller Hausken? Jeg tok i Haugesund i 2012. Jeg fikk noe smertestillende/slappe litt mer av- medisin før jeg skulle inn, pga. jeg sa jeg var nervøs og sånn. Det var ikke direkte vondt, men kanskje litt smårart og ubehagelig. Jeg hadde mannen med, og det var veldig ok. Jeg må ta ny fordi Haugesund ikke tok prøver.
Snowflake_83 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2014 Skal til Haugesund - Helse Fonna. Hvordan foregår undersøkelsen? Ligger man på OP bordet, eller i samme stilling som ved innsett/uttak?
*ønskegull* Skrevet 31. mai 2014 #6 Skrevet 31. mai 2014 Vet du om de har ventetid? Tenkte kanskje om Sus kunne henvise meg dit i stedet for å vente leeenge. Vi var inne på rommet til venstre etter de henter oss inn i gangen. Men ikke helt inn der jeg har hatt innsett/uttak. Ligger i en gynstol.
Snowflake_83 Skrevet 31. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2014 Vet du om de har ventetid? Tenkte kanskje om Sus kunne henvise meg dit i stedet for å vente leeenge. Vi var inne på rommet til venstre etter de henter oss inn i gangen. Men ikke helt inn der jeg har hatt innsett/uttak. Ligger i en gynstol. Det virket som om dem hadde kapasitet - fikk tilbud på mandag også, men det rekker jeg ikke ihht jobben min :-( Men nytt ferskforsøk, det måtte jeg vente til høsten med
*ønskegull* Skrevet 2. juni 2014 #8 Skrevet 2. juni 2014 Huff, ventetiden er så lang Lykke til med både hysteroskopi og forsøket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå