Gå til innhold

Sex for å setet igang fødsel?

Anbefalte innlegg

Har lest forskjellige plasser at det er et stoff i sæd som også er i stikkpillene de bruker på sykehusene for å sette igang fødsel. Noen som har erfaring om at det funker? 

Vet at det er en fordel å være moden. Her er hodet festet og det er mye rare stikkninger/murringer.

Ikke spesielt behagelig og romantisk å ha sex når man er høygravid og bekkenet er passe vondt. Men vi må jo bare prøve! Så vi hadde sex i går kveld og i dagtidlig. Så nå sitter jeg her og blomstrer og håper på at noe skal skje snart ;)

Anonymous poster hash: eca50...3cf

Fortsetter under...

Er 4 dager på overtid og hadde sex på termindagen søndag + i går kveld. Har ikke funket hittil her iallefall. Blir gal av ventinga :( men fint med sex uansett gravid eller ei, blir jo en tørkeperiode under renselsen så det er verdt å prøve! Lykke til :)

Ut ifra hva jeg har hørt så kan det være med på å modne opp der nede, men da må du ha sex flere dager på rad og kanskje til og med flere på en dag, da det stoffet som er i sæd er i mye mindre dose enn hva som er i modningspillene, samtidig at det ikke hjelper om man ikke har begynt å modnes fra før.

Det med hvile er faktisk sant, jo, mer man stresser og er aktiv i sluttfasen jo lengre tid bruker kroppen på å modnes der nede. Det er derfor så mange fødsler starter på natta når man er mest avslappen, for da kan kroppen gjøre jobben sin uten å jobbe med noe annet.

Derfor anbefaler IKKE det å slite ut kroppen til fødselen setter igang, da har man heller ikke energilager å gå på om fødselen skulle starte og man blir fortere utslitt.

Forrige svangerskap var jeg på kontroll på sykehuset i uke 35 og ble sjekket nedentil, da var jeg moden og 1 cm åpning, fikk beskjed om å avstå fra sex (utløsning fra mannen) om jeg ikke ville gå i fødsel.

Da jeg var 37+0 så hadde vi sex 3 ganger og gutten ble født samme natt. Men man vet jo aldri med slike ting, babyen kommer når den vil komme og noen vil jo ikke ut før de må heller.

Jeg kjenner jo godt på kroppen denne gang at jeg gjerne vil ha denne gutten ut like tidlig som forrige, for da har jeg bare et par uker igjen. Vi skal prøve samme metoden denne gangen for å se om det funker, men jeg må jo være moden først og det er ikke alle jordmødre som vil sjekke slikt før termin.

Anonymous poster hash: 1e5ad...c12

Annonse

Det har litt å si hvordan man faktisk gjør det under og etter akten;-) legg en pute under stumpen så man ligger ideelt for mannen når han avleverer "godsakene" Og etter det bør man ligge med bena høyt, f.eks med bena opp mot veggen slik at "godsakene" kommer godt inn der det skal. Husker ikke hvor lenge man skal ligge slik, men det kan man finne ut av ved å Google Rikshospitalets sex oppskrift. Har nå gjort det 1 gang før fødsel 3 ganger før og hver gang har riene startet etter noen timer. (Så lenge man er klar og moden såklart!)

Anonymous poster hash: 2a67c...2fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...