Gå til innhold

ops jeg tror jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg er på ferie hos kjæresten min som bor i utlandet vi har ikke allid brukt kondom når vi har hatt sex men det var første gang igår han kommet inni meg. Men jeg lurte på kan det hende at det kommer litt sæd likevell de andre gangene han har vert inni meg?

Jeg går på cerazette og har gått på de i rundt 2år...men har til tides vært litt sen med å ta de som vil si opp til noen timer forsinket men så tar jeg de med en gang jeg husker på det. 

Jeg hadde mensen for en 2 ukers tid siden og for noen dager siden fikk jeg småblødninger som varte i en dag...det var veldig lite da. Jeg føler meg til tides oppblåst og igår og idag har jeg hatt magekrampe. Litt bekymret også for min familie har veldig lett for å bli gravid!

Men det er så utrolig vanskelig å vite for nå er jeg jo også på ferie og nye bakterier osv...men denne oppblåsheten og magekrampe har ikke kommet før nå og jeg har vert her på ferie i nesten en måned!

Håper noen kan hjelp!  :lete:

Anonymous poster hash: 86d39...0ad
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145070-ops-jeg-tror-jeg-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg gikk på pilla og slurvet med den, så hendte det jeg fikk en liten blødning innimellom.

Men hvis du hadde mens for 2 uker siden, er vel el rundt disse tider..? Og da er det jo i grunnen litt tidlig med symptomer kanskje?

Jaja.. du må jo bare ta en test :-)

Lykke til!:-)

Hentet fra felleskatalogen:

Cerazette brukes for å hindre graviditet. Cerazette inneholder en liten mengde av en type kvinnelig kjønnshormon, progestogenet desogestrel. Derfor kalles Cerazette en gestagenpille. I motsetning til kombinasjonsp-pillen inneholder ikke gestagenpillen et østrogen i tillegg til progestogenet. De fleste gestagenpillene virker hovedsakelig ved å hindre sædcellene fra å trenge inn i livmoren. De forhindrer ikke alltid at et egg modner, noe som er den viktigste effekten av kombinasjonsp-pillen. Cerazette skiller seg fra de fleste gestagenpiller ved at den har en dose som i de fleste tilfellene er høy nok til å hindre at eggcellen modner. Som et resultat av dette sørger Cerazette for høy prevensjonseffekt. I motsetning til kombinasjonsp-pillen kan Cerazette brukes av kvinner som ikke tåler østrogener og av kvinner som ammer. En ulempe er at menstruasjonsblødningene kan komme med ujevne mellomrom ved bruk av Cerazette. Det kan også hende at du ikke får blødning i det hele tatt.

Sannsynligheten for at du er gravid er minimal. Så lenge du har tatt p-pillen hver dag, spiller ingen rolle om du er noen timer forsinket, det er ikke en minipille er sannsynligheten rundt 1%. Små blødninger over en eller flere dager kan være en bivirkning av av du tar pillen på forskjellig tidspunkt hver dag. Det skjedde med meg da jeg gikk på den.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...