Gå til innhold

Flere med rastløse legger?

Anbefalte innlegg

Hver kveld jeg legger meg i senga får jeg helt rastløse legger som jeg bare må bevege på, sinnsykt irriterende! Flere med det samme problemet? Det hjelper ikke å spise mat med magnessium i (Bananer, havregrøt går det mye i her), heller ikke å ta beina opp. Jeg trener så de kan heller ikke være rastløse av for lite bevegelse... Jeg håper virkelig at noen har tips mot dette! :/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144145021-flere-med-rastl%C3%B8se-legger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det som deg, og du har all min sympati. Det der er noe herk! Jeg får ikke sove pga det der, og våkner på nettene og har det minst like ille da... Kjipt. Tok det opp med både lege og JM, og begge sier tilskudd av magnesium er det som evt kan hjelpe. Hjelper ikke på meg, da...Synd det ikke funker på deg heller. Har dessverre ikke andre råd å komme med, håper bare det kan gi seg snart...

Har det hele tiden jeg, hatt det siden jeg kom i puberteten. Vi er mange I familien som har det. Hvis det blir skikkelig ille, står jeg opp og går ut på verandaen litt. Kjølige bein er roligere, virker det som. Kald dusj kan også hjelpe, hvis det ikke er kaldt nok ute. Står ikke lenge, bare til beina er kjølige, og skynder meg tilbake i senga. En ulltråd rundt ankelen er kjerringråd, må være helt ren ull, ikke blanding. Tar også tilskudd av magnesium, 600 mg i døgnet. Og til sist så ligger jeg alltid og gnir beina mot hverandre, gjør det uten å tenke på det, samboeren sier jeg gjør det etter at jeg har sovnet også :-D

Annonse

Jeg har tunge legger/bein om natta. Snur meg mye fra side til side for å bytte stilling pga leggene. Så snart jeg står opp går det over. Får det aldri på dagen når jeg ligger på sofaen med hodet og ryggen høyt, kun om natta når jeg ligger flatt på siden. JM snakket om at det skyldes dårligere sirkulasjon i leggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...