Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hentet i bhg og fikk da vite han hadde slått seg på kneet. De stripset det, men sa : Jeg fikk ikke renset det, for det var så dypt.. Og ville liksom ikke grave nedi der. Ble litt sjokkert, men tenkte jeg kunne rense hjemme. Får kjøpt inn strips osv, kommer hjem og ser at hun på apoteket har gitt meg vanlig plaster ( det står bare strips på pakken). Så fikk ikke gjort annet enn å rense på utsiden. tante som tilfeldig så det, sa jeg burde vært hos legevakten, for å se om det trengs å sy. JEg har ikke fjernet stripsene, men tenkte å sette på nye imorgen tidlig( fått tak i nå). Reiser på ferie om noen dager, og det kunne vært kjekt å se om det burde gjøres noe mer med det, eller ei. kanskje legge ut et bilde her? så kan noen kanskje se? Anonymous poster hash: 2989d...400
Babykilo Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Syns jo det ser veldig lukket og fint ut sånn som det er nå da. Tror nok jeg hadde latt det være sånn, men viktig å understreke at jeg ikke er helsepersonell av noen sort.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Hmm tanta mi som så på det er sykepleier, MEN det skal jo sies at vi ikke har fjernet stripsene enda. Det må jeg gjøre imorgen, for å rense det skikkelig det som er inni der. Søren altså, rett før vi skal bade i klor og gudene vet hva! skummelt å sette strips på når man aldri har gjort d før. Redd for å sette det feil. Men da trenger man kanskje ikke sjekke hos legevakt? Som sagt, vet ikke HVOR dypt det er enda. Fikk bare høre det var ganske dypt Anonymous poster hash: 2989d...400
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Hvis det skal syes, så må det gjøres før det har gått 6 timer. Det var de veldig nøye på da vi var på legevakta med sår som måtte syes. Det var lang kø, men vi ble prioritert sånn at de skulle være helt sikre på at det ikke gikk lengre tid enn det, så antagelig er det uansett for sent å sy såret til gutten din nå. Anonymous poster hash: ea99c...63e
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Da får jeg heller bare prøve å rense vekk grus og skitt inni der, og være rask og sette på strips igjen. Søren altså. Jeg tenkte jo ikke tanken etter bhg istad, for det var først senere jeg tenkte litt på det de sa... :/ de har blitt så vant til at mine barn skader seg. Hmm burde jo evt kanskje kommet tidliere, eller fått en vurdering på tidligere tidspunkt Anonymous poster hash: 2989d...400
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Hvis du er usikker på om trengs å syns eller ikke, så må det sjekkes kjapt etter ulykken en ute. Det var iallfall det vi fikk beskjed om på legevakten - helst innen 4 timer. Dagen etter er for sent fordi såret da allerede har begynt å gro. Sår vil jo gro av seg selv. Sting er egentlig kun nødvendig for å holde sårkantene ordentlig sammen slik at det skal gro sammen "riktig" Anonymous poster hash: 76deb...969
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Det ser ok ut, mtp sårkantene. Så da får jeg satse på at kroppen gjør det som er best for den.... Men da får jeg dra av stripsene forsiktig, rense, og sette på nye. slik som de står nå? er så redd det skal sprike skikkelig. slik de sa i bhg. hmm.. Anonymous poster hash: 2989d...400
...gull... Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Det d er jo bra det er på et kne. Litt arr gjør ingenting. men du burde rense såret så fort som mulig. Infeksjon kommer raskt!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 Det d er jo bra det er på et kne. Litt arr gjør ingenting. men du burde rense såret så fort som mulig. Infeksjon kommer raskt! Jeg fikk renset noe istad, men ordentlig inni må keg ta imorgen tidlig m en gang han våkner . Jada ungene har masse masse arr på knærne så det går fint, men hvordan tror dere det blir med bading i klor med no slik? Anonymous poster hash: 2989d...400
...gull... Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Ang bading er det jo veldig mye basselusker i badevann og man skal helst ikke bade med åpne sår. Jeg tenker strips for å holde såret på plass samt legge kompress over slik at såret får grodd uforstyrret. Om såret ser dypt ut, ville jeg tatt han med til legen for en skikkelig rens. Er veldig kjedelig med infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Putt han i dusjen og spyl med rikelig lunkent vann. Viktig å få renset det ordentlig pga infeksjoner. Anonymous poster hash: a7fdb...0fb
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #12 Skrevet 28. mai 2014 Ift bading så er der mye gode bandasjer som er vanntett. Ta deg en tur på apoteket eller bandagisten så hjelper de deg. Anonymous poster hash: 917d6...bba
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #13 Skrevet 28. mai 2014 Uff, så ikke godt ut. Samme skjedde her i bhg en gang og endte med at såret og området rundt bør rødt i hovent. Var nok ikke renset bra nok før de plaster nei. Ville renset så raskt som mulig. Ville gap hatt på bacimycin eller brulidine før jeg stripset på nytt. Ang bading; såret gror raskt og det finnes plaster som er vanntett. Det går nok helt fint:-) Anonymous poster hash: a5f9b...1e6
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Takk for svar! Når vi sto opp idag var såret allerede grodd fast! Så jeg fikk ikke vasket inni så jeg må bare håpe den rensingen de gjorde var bra nok, men fikk renset best mulig og stripset på nytt . Tenkte å kjøpe den salven ja, ( den på med antibiotika i seg. Kjekt å ha med på tur om det skulle bli no infeksjon . Nå må jeg bare håpe det blir bedre og at den rensingen som ble gjort holder. Og st kroppen ordner opp Anonymous poster hash: 2989d...400
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå