Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #51 Skrevet 29. mai 2014 Saft i tåteflaska, i 9 av 10 tilfeller. Det er min gjetning, men "alle" som har unger med råtne tenner vil nok fremføre at skaden skyldes forhold utenfor dem selv. Samme som når man kræsjer bilen, det. Som vanlig har du helt rett. Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #52 Skrevet 29. mai 2014 Mannen min har stygge brune tenner som er ufattelige dårlig etter for mye fluor i drikkevannet. Kommer ikke fra Norge. Anonymous poster hash: cd918...a49 Dette er en reell sykdom -Dental fluorose. Dette rammer svært sjeldent nordmenn. De som drikker brønnvann er oftere utsatt. Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #53 Skrevet 29. mai 2014 Rart at tannlegen min sier det samme om min refluks gutt. Konstant magesyre og medsiner gir skadde tenner. Fått det bekreftet av kommunale og private tannleger. Anonymous poster hash: 9ba80...2ef Hvis du leser lengere opp så ser du at diskusjonen dreier seg om andre problemstillinger enn refluks. Sure oppstøt kan på sikt tære på tannemaljen slik at den blir tynnere. Men refluks i seg selv gir ikke karies/tannråte. Medisiner med lav pH kan også tære på emaljen. Men her gikk diskusjonen på antibiotika, og kun det. Og antibiotika er helt trygt for tenner. Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #54 Skrevet 29. mai 2014 [q ot.e name=Anonym bruker" post="146403752" timestamp="1401311474] Min datter måtte trekke 5 tenner, alle foran i overkjeven da hun var 4 år. Tennene ble ødelagt pga profylaktisk behandling med antibiotikamikstur siden hun var noen mnd gammel. Alle trodde det var pga dårlig tannhygiene, men det var det så visst ikke.Anonymous poster hash: bfad5...a37 Ingen må trekke fem tenner i okj pga antibiotika. Det der skyldtes enten karies eller et traume. Anonymous poster hash: 4d532...3cf Du har ingen anelse hva du skriver om. Du klarer vel knapt å finne noe info om emnet, men det er ikke sååå vanskelig skjønner du ;-)Anonymous poster hash: bfad5...a37 At hva? Finne info om emnet? Etter fem års studium og 15 års jobberfaring føler jeg meg ganske trygg på at jeg vet mere om dette enn deg. Hvem trenger vel Google når man har autorisasjon ;-)Anonymous poster hash: 4d532...3cf Autorisasjon har jeg selv etter flere års utdanning ;-) Her er det snakk om mikstur gitt med sprøyte i munnen. Hvis noen tannleger påstår at ingen medisiner ødelegger tenner bør de virkelig utdanne seg på nytt. Helt tragiske svar fra "tannlegene" her.Anonymous poster hash: bfad5...a37 Det spiller ingen rolle hvordan du administrerer den, antibiotika ødelegger ikke frembrutte tenner. Vis meg den tannlegen som vil drite seg ut med å komme med en slik uttalelse til en kollega, og jeg skal spise munnbindet mitt! ;-) Hva har du autorisasjon i da? Er det i det hele tatt relevant her hva slags utdannelse du har? Jeg er nemlig autorisert Cand. Odont. Anonymous poster hash: 4d532...3cf Selvfølgelig har administrasjonen av medikamentet alt å si på effekt og bivirkninger. Lærer dere virkelig ingenting om det i "studiet" ? Rett og slett skremmende å lese her, hvis dere "tannleger" virkelig er tannleger vel og merke ? Hva jeg er autorisert som skriver jeg ikke på et forum som dette, har 8 års studier bak meg, og har jobbet med faget mitt i 16 år Anonymous poster hash: bfad5...a37 Nå gikk diskusjonen på antibiotika og ikke all verdens andre legemidler, husk det. Og om du er autorisert fotpleier eller negldesigner så er det ikke relevant i denne diskusjonen. Jeg er tannlege, med all den ekspertise det innebærer, og jeg sier deg nå for siste gang: antibiotika administrert oralt (på hvilken som helst måte) fører ikke til ødelagte tenner. Men merk deg at mange av miksturene inneholder/inneholdt sukker, og DET gir karies! Så hvis man ikke nøye følger opp tannpuss under langtidsbruk av mikstur; ja da er det omtrent bankers at det blir karies. Det du beskriver om barnet ditt sammenfaller ganske bra med bottle caries syndrome. Google det! Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #55 Skrevet 29. mai 2014 Som sagt: disse vandrerhistoriene har jeg hørt mange ganger i min tid som tannlege. 1 av 6 barn fødes med emaljeskader? Nei nei og atter nei! Det stemmer ikke! Og jeg underviser på høyskolen i Oslo en dag i uken, bare så det et sagt. Min erfaring er at tannleger er redde for å plassere skylden der den hører hjemme, av frykt for det sinnet vi alltid ser at foreldrene mønstrer. Det er liksom ikke verdt det, man beskytter seg selv og jatter med. Når det gjelder traumer, kan det ofte ende med at tenner må trekkes. Men det er en helt annen problemstilling og skyldes ikke karies, men at tannens nervevev dør. Det er fullt mulig å forsømme tannstellet på et barn i søskenflokken, det har jeg sett titt og ofte. Foreldrene er gjerne ikke bevisste på det selv. Hehe, nå ble jeg minnet på hvorfor jeg sluttet som skoletannlege for ti år siden og gikk over i privat praksis: for å slippe å høre på sinte foreldre med hodeløse unnskyldninger! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Min 7-åring har fått stadfestet MIH. Hun har emaljeskade på jeksler og fortenner. Hun hadde periodisk febersyndrom som liten. Veldig leit hvis folk tror dette kommer av dårlig tannhygiene, og mest leit for jenta vår så klart. Vi pusser til den store gullmedaljen, men frykter at det blir mange hull. I tillegg ser det jo ikke pent ut. Stemmer det at hun må bli voksen før man kan gjøre noe særlig med de dårlige tennene? Anonymous poster hash: 36e87...29c Så leit at jenta di har MIH. Er det store skader som dekker hele tannen/tennene, eller er det flekkvis? Er hun plaget av ising? Jeg har sett mange MIH-pasienter komme seg gjennom barndommen uten å få karies, så det er mulig! Alt avhenger av hvordan dere løser det med tannpussen. Dere må pusse mere og grundigere enn andre foreldre må. Og fortsett å pusse for henne til hun er iallefall 12 år, gjerne lengere. Vent med de store behandlingene til hun er ferdig utvokst, er min anbefaling. Især på fortennene. Er det de to i midten foran og så alle 6-års-jekslene som er involvert? Det styggeste flekkene foran kan jo dekkes med plastfylling. Men det holder gjerne ikke lenge av gangen. Er jekslene hardt angrepet og vonde kan de dekkes med stålkroner midlertidig. Jeg ville kontaktet høyskolen hvis dere bor i nærheten av en. Mye god hjelp å få der. MIH er vanskelig. Men det kan gå veldig fint, og som voksen vil hun plages lite av dette med riktig behandling. Lykke til! Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #56 Skrevet 29. mai 2014 Datteren min hadde stygge brune hull midt foran på begge fortennene sine og det er fordi hun nektet å pusse tennene som liten. Hun strammet overleppa over tennene og måtte holdes fast, munnen brytes opp, jeg måtte tvinge en finger inn under leppa og få den vekk fra tennene.. Prøvde alt, lek, kos, sinne, elektrisk tannbørste, alt. Hun nektet. Pusset med tvang hver dag helt til hun var 2 år, da forsto hun endelig at denne kampen kunne hun ikke vinne og kapitulerte. Men det var litt for sent, hun hadde da en brun flekk foran på begge fortennene. Jeg vil ikke kalle det omsorgssvikt for jeg gav meg aldri og tvangspusset hver dag, for en kamp det var. Men det er jo likevel helt klart at det var dårlig tannpuss som var årsaken for jeg fikk jo aldri pusset godt nok.. Anonymous poster hash: e75e2...f53
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #57 Skrevet 29. mai 2014 Som sagt: disse vandrerhistoriene har jeg hørt mange ganger i min tid som tannlege. 1 av 6 barn fødes med emaljeskader? Nei nei og atter nei! Det stemmer ikke! Og jeg underviser på høyskolen i Oslo en dag i uken, bare så det et sagt. Min erfaring er at tannleger er redde for å plassere skylden der den hører hjemme, av frykt for det sinnet vi alltid ser at foreldrene mønstrer. Det er liksom ikke verdt det, man beskytter seg selv og jatter med. Når det gjelder traumer, kan det ofte ende med at tenner må trekkes. Men det er en helt annen problemstilling og skyldes ikke karies, men at tannens nervevev dør. Det er fullt mulig å forsømme tannstellet på et barn i søskenflokken, det har jeg sett titt og ofte. Foreldrene er gjerne ikke bevisste på det selv. Hehe, nå ble jeg minnet på hvorfor jeg sluttet som skoletannlege for ti år siden og gikk over i privat praksis: for å slippe å høre på sinte foreldre med hodeløse unnskyldninger! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Min 7-åring har fått stadfestet MIH. Hun har emaljeskade på jeksler og fortenner. Hun hadde periodisk febersyndrom som liten. Veldig leit hvis folk tror dette kommer av dårlig tannhygiene, og mest leit for jenta vår så klart. Vi pusser til den store gullmedaljen, men frykter at det blir mange hull. I tillegg ser det jo ikke pent ut. Stemmer det at hun må bli voksen før man kan gjøre noe særlig med de dårlige tennene? Anonymous poster hash: 36e87...29c Så leit at jenta di har MIH. Er det store skader som dekker hele tannen/tennene, eller er det flekkvis? Er hun plaget av ising?Jeg har sett mange MIH-pasienter komme seg gjennom barndommen uten å få karies, så det er mulig! Alt avhenger av hvordan dere løser det med tannpussen. Dere må pusse mere og grundigere enn andre foreldre må. Og fortsett å pusse for henne til hun er iallefall 12 år, gjerne lengere. Vent med de store behandlingene til hun er ferdig utvokst, er min anbefaling. Især på fortennene. Er det de to i midten foran og så alle 6-års-jekslene som er involvert? Det styggeste flekkene foran kan jo dekkes med plastfylling. Men det holder gjerne ikke lenge av gangen. Er jekslene hardt angrepet og vonde kan de dekkes med stålkroner midlertidig. Jeg ville kontaktet høyskolen hvis dere bor i nærheten av en. Mye god hjelp å få der. MIH er vanskelig. Men det kan gå veldig fint, og som voksen vil hun plages lite av dette med riktig behandling. Lykke til! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Takk for godt svar og gode råd. :-) Det er flekkvis på 6-årsjeksler og de to foran nede. De oppe har ikke kommet ennå, så vi er spente på hvordan de blir. Hun har også fått beskjed om at hun må ha regulering når hun blir større, så jeg tenker litt med skrekk og gru på hvordan den kombinasjonen blir... Vi skal absolutt pusse tennene for/med henne lenge til. Vi bor ikke langt unna Oslo (Follo), så kanskje vi skulle høre med høgskolen. Kan vi ta kontakt selv, eller må det gå gjennom skoletannlegen? Anonymous poster hash: 36e87...29c
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #58 Skrevet 29. mai 2014 Rart at tannlegen min sier det samme om min refluks gutt. Konstant magesyre og medsiner gir skadde tenner. Fått det bekreftet av kommunale og private tannleger. Anonymous poster hash: 9ba80...2ef Hvis du leser lengere opp så ser du at diskusjonen dreier seg om andre problemstillinger enn refluks. Sure oppstøt kan på sikt tære på tannemaljen slik at den blir tynnere. Men refluks i seg selv gir ikke karies/tannråte. Medisiner med lav pH kan også tære på emaljen. Men her gikk diskusjonen på antibiotika, og kun det. Og antibiotika er helt trygt for tenner. Anonymous poster hash: 4d532...3cf Rart disse tannlegene jeg har pratet med mener det samme om antibiotika. Anonymous poster hash: 9ba80...2ef
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #59 Skrevet 29. mai 2014 Som sagt: disse vandrerhistoriene har jeg hørt mange ganger i min tid som tannlege. 1 av 6 barn fødes med emaljeskader? Nei nei og atter nei! Det stemmer ikke! Og jeg underviser på høyskolen i Oslo en dag i uken, bare så det et sagt. Min erfaring er at tannleger er redde for å plassere skylden der den hører hjemme, av frykt for det sinnet vi alltid ser at foreldrene mønstrer. Det er liksom ikke verdt det, man beskytter seg selv og jatter med. Når det gjelder traumer, kan det ofte ende med at tenner må trekkes. Men det er en helt annen problemstilling og skyldes ikke karies, men at tannens nervevev dør. Det er fullt mulig å forsømme tannstellet på et barn i søskenflokken, det har jeg sett titt og ofte. Foreldrene er gjerne ikke bevisste på det selv. Hehe, nå ble jeg minnet på hvorfor jeg sluttet som skoletannlege for ti år siden og gikk over i privat praksis: for å slippe å høre på sinte foreldre med hodeløse unnskyldninger! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Min 7-åring har fått stadfestet MIH. Hun har emaljeskade på jeksler og fortenner. Hun hadde periodisk febersyndrom som liten. Veldig leit hvis folk tror dette kommer av dårlig tannhygiene, og mest leit for jenta vår så klart. Vi pusser til den store gullmedaljen, men frykter at det blir mange hull. I tillegg ser det jo ikke pent ut. Stemmer det at hun må bli voksen før man kan gjøre noe særlig med de dårlige tennene? Anonymous poster hash: 36e87...29c Så leit at jenta di har MIH. Er det store skader som dekker hele tannen/tennene, eller er det flekkvis? Er hun plaget av ising?Jeg har sett mange MIH-pasienter komme seg gjennom barndommen uten å få karies, så det er mulig! Alt avhenger av hvordan dere løser det med tannpussen. Dere må pusse mere og grundigere enn andre foreldre må. Og fortsett å pusse for henne til hun er iallefall 12 år, gjerne lengere. Vent med de store behandlingene til hun er ferdig utvokst, er min anbefaling. Især på fortennene. Er det de to i midten foran og så alle 6-års-jekslene som er involvert? Det styggeste flekkene foran kan jo dekkes med plastfylling. Men det holder gjerne ikke lenge av gangen. Er jekslene hardt angrepet og vonde kan de dekkes med stålkroner midlertidig. Jeg ville kontaktet høyskolen hvis dere bor i nærheten av en. Mye god hjelp å få der. MIH er vanskelig. Men det kan gå veldig fint, og som voksen vil hun plages lite av dette med riktig behandling. Lykke til! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Takk for godt svar og gode råd. :-) Det er flekkvis på 6-årsjeksler og de to foran nede. De oppe har ikke kommet ennå, så vi er spente på hvordan de blir. Hun har også fått beskjed om at hun må ha regulering når hun blir større, så jeg tenker litt med skrekk og gru på hvordan den kombinasjonen blir... Vi skal absolutt pusse tennene for/med henne lenge til. Vi bor ikke langt unna Oslo (Follo), så kanskje vi skulle høre med høgskolen. Kan vi ta kontakt selv, eller må det gå gjennom skoletannlegen? Anonymous poster hash: 36e87...29c Jeg ville ringt selv og fortalt om diagnosen. Krever de henvisning får du det av tannlegen din ved å ringe og be om det. Anonymous poster hash: 4d532...3cf
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2014 #60 Skrevet 29. mai 2014 For noen inkompetente "tannleger" det er her da. Min datter måtte trekke de tennene pga profylaktisk antibiotika behandling. Dvs en dose antibiotika HVER dag, og min datter måtte det i nesten 5 år. Tennene ble ødelagt, men som legene på rikshospitalet sa så klarer man seg fint uten melketenner, LITT verre å klare seg uten nyrer! Og hva tennene til mine andre barn, og datteren som måtte trekke, har de aldri hatt hull. Den tannlegen som påstår noe annet er neimen ikke mye til tannlege!Anonymous poster hash: bfad5...a37 Antibiotika generelt ødelegger ikke tenner, men tetracyclin gjør det om det taes i den perioden tennene dannes. Melketenners emalje er ferdigdannet før de er født. Så det er en merkelig påstand fra legene på riksen. Dessverre er det ofte slik at leger har svært lite kunnskap om tenner. Har veldig mange legevenner iom vi studerte sammen i begynnelsen av studiet. De lærer rett og slett nesten ingenting om tenner ila studiet mot fem år på oss tannleger. Det er ikke så lurt å stole på leger fremfor tannleger når det gjelder tenner... Men ditt valg!Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Er selv lege og grunnen til at vi ikke kan noe om tenner er at vi ikke får undervisning om emnet siden dette er tannlegenes område. Det blir jo som at tannlegene ikke kan så mye om resten av kroppen. Særlig liker de å henvise til oss om de har gravide og ammende som trenger antibiotika, for det tør de visst ikke å ta ansvar for selv. Anonymous poster hash: 1b35f...378
BellaSuz Skrevet 29. mai 2014 #61 Skrevet 29. mai 2014 Ja, det må den tannlegen være. For en stygg munn du har. Anonymous poster hash: 4d532...3cf Signerer. Hilsen annen tannlege Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Åååå! Er vi flere her inne? Så hyggelig! Anonymous poster hash: 4d532...3cf Hei, tannleger 😊 Benytter anledningen til å be om råd jeg 😛 Har to gutter, en på 2 og en på 4. Den eldste er veldig flink når vi pusser tenner og det går som en lek. Bra siden ham bruker astmamedisin. Men den minste lille rakkeren kjemper i mot. Jeg har prøvd det meste av lokking og kos men har endt med tvang. Vi pusser morgen og kveld, men jeg føler at jeg aldri får pusset godt nok. Han har nå blitt e sterk liten sak og det er max 1 minutts pussing om jeg er heldig. Om han hyler får jeg i det minste pusset, men nå har han begynt knipe igjen tennene og jeg har vanskelig for å holde han Tips? 😊 Hei, jeg er absolutt ingen tannlege, men om jeg kan få komme med et lite tips likevel? Har en på 6 år og ei på 1 år. Slet masse med å få 6 åringen til å gape og han holdt ut tunga hele tiden i begynnelsen da vi startet m tannpuss. Så kjøpte vi OralB børste og etter det gikk tannpussen som en lek! Minsta var heller ikke glad i tannpuss med vanlig børste og hadde følgelig fått med seg at alle andre brukte annen tannbørste med lyd:-D. Så da fikk hun også prøve det, og nå går tannpussen mye bedre! Hun synes det er gøy å gape:) Også får du jo også pusset mye bedre m elektrisk tannkost også
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #62 Skrevet 30. mai 2014 Mannen min har stygge brune tenner som er ufattelige dårlig etter for mye fluor i drikkevannet. Kommer ikke fra Norge. Anonymous poster hash: cd918...a49 En av vanlige årsaker til mineraliseringsforstyrrelse. Dette var vannet han drakk mens de voksne tennene hans ble dannet. Dannelsen av disse begynner allerede første leveår... Spesielt somaliere har slike skader... Men kan være lokale brønner osv pga jordsmonnet... Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Han er fra usa hvor de tilsetter fluor i drikkevannet =/ Anonymous poster hash: cd918...a49
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #63 Skrevet 30. mai 2014 Barnet mitt har fine tenner, men må bare kommentere dette med antibiotika og emaljen. Jeg gikk på sterk antibiotikakur i 6 mnd. På pakningsvedlegget står det at bruk av denne typen antibiotika kan skade emaljen på tennene. Og etter lang tids bruk ser jeg tydelig en endring på noen av tennene. Emaljen virker tynnere. Men, på den andre siden har jeg ikke fått hull eller andre problemer pga dette. *bank i bordet* Anonymous poster hash: a063a...ebd Igjen antibiotika ødelegger ikke tenner som er kommet frem. Årsaken til tynnere emalje er syrepåvirkning. Antibiotika er ikke syre. Om du har tynnere emalje nå er det fordi tennene har vært utsatt for mer syre ingen annen årsak... Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Antibiotikaen jeg tok var Doxylin. Dette står i felleskatalogen: Forsiktighetsregler: Kan pga. sin affinitet til kalsium i voksende benvev, tenner og tannanlegg gi irreversible forandringer i emalje og tannsubstans, og reversible forandringer av benvev. Effekten er størst i siste halvdel av svangerskapet og hos barn <12 år, hvor preparatet bare bør brukes unntaksvis og på klare indikasjoner. Anonymous poster hash: a063a...ebd
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #64 Skrevet 30. mai 2014 Barnet mitt har fine tenner, men må bare kommentere dette med antibiotika og emaljen. Jeg gikk på sterk antibiotikakur i 6 mnd. På pakningsvedlegget står det at bruk av denne typen antibiotika kan skade emaljen på tennene. Og etter lang tids bruk ser jeg tydelig en endring på noen av tennene. Emaljen virker tynnere. Men, på den andre siden har jeg ikke fått hull eller andre problemer pga dette. *bank i bordet* Anonymous poster hash: a063a...ebd Igjen antibiotika ødelegger ikke tenner som er kommet frem. Årsaken til tynnere emalje er syrepåvirkning. Antibiotika er ikke syre. Om du har tynnere emalje nå er det fordi tennene har vært utsatt for mer syre ingen annen årsak... Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Antibiotikaen jeg tok var Doxylin. Dette står i felleskatalogen: Forsiktighetsregler: Kan pga. sin affinitet til kalsium i voksende benvev, tenner og tannanlegg gi irreversible forandringer i emalje og tannsubstans, og reversible forandringer av benvev. Effekten er størst i siste halvdel av svangerskapet og hos barn <12 år, hvor preparatet bare bør brukes unntaksvis og på klare indikasjoner. Anonymous poster hash: a063a...ebd Det er nettopp det vi tannleger har sagt hele tiden. Det påvirker ikke ferdig dannede tenner, bare idet de dannes! Melketenner er ferdig dannet emalje før de er født derfor kan det ikke påvirke melketenner, slik noen her hevdet. Men det dannes permanente tenner etter at de er født, og visdomstannen sist i tolvårsalder, men disse tennene kommer jo da senere. Feks fronttennet dannes første året og har du tatt feks doxylin som er en tetracyclin kan du få skade på fortanna som kommer senere. Håper du forstår nå! Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2014 #65 Skrevet 30. mai 2014 For noen inkompetente "tannleger" det er her da. Min datter måtte trekke de tennene pga profylaktisk antibiotika behandling. Dvs en dose antibiotika HVER dag, og min datter måtte det i nesten 5 år. Tennene ble ødelagt, men som legene på rikshospitalet sa så klarer man seg fint uten melketenner, LITT verre å klare seg uten nyrer! Og hva tennene til mine andre barn, og datteren som måtte trekke, har de aldri hatt hull. Den tannlegen som påstår noe annet er neimen ikke mye til tannlege!Anonymous poster hash: bfad5...a37 Antibiotika generelt ødelegger ikke tenner, men tetracyclin gjør det om det taes i den perioden tennene dannes. Melketenners emalje er ferdigdannet før de er født. Så det er en merkelig påstand fra legene på riksen. Dessverre er det ofte slik at leger har svært lite kunnskap om tenner. Har veldig mange legevenner iom vi studerte sammen i begynnelsen av studiet. De lærer rett og slett nesten ingenting om tenner ila studiet mot fem år på oss tannleger. Det er ikke så lurt å stole på leger fremfor tannleger når det gjelder tenner... Men ditt valg!Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0 Er selv lege og grunnen til at vi ikke kan noe om tenner er at vi ikke får undervisning om emnet siden dette er tannlegenes område. Det blir jo som at tannlegene ikke kan så mye om resten av kroppen. Særlig liker de å henvise til oss om de har gravide og ammende som trenger antibiotika, for det tør de visst ikke å ta ansvar for selv. Anonymous poster hash: 1b35f...378 Så synd st du har et så nedlatende syn på tannleger. Skjønner ikke helt at du ble fornærmet over at leger ikke kan særlig om tenner når du er enig. Aldri henvist noen til lege pga antibiotika og aldri hørt noen kollegaer gjøre det heller. Så det synes jeg er rart... Eneste er når pasienter har diagnoser som tyder på at de bør utredes av lege. Feks hadde jeg her om dagen en pasient med en alvorlig tilstand som jeg ba utrede seg. Det viste seg at han hadde HIV. Av og til må vi samarbeide for pasientens beste, så trist med en slik snerpete tone fra en lege. Men deg om det... Anonymous poster hash: 8c2a4...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå