Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Er det noen her som har fjernet livmoren, og hvordan har det vært i ettertid? Vært noe ubehag, eller komplikasjoner, eller har ting vært bedre? Er litt usikker på om jeg vil gjøre dette i en alder av 37 år, eller om jeg vil vente noen år til.... Anonymous poster hash: edeb8...3e4
<3 2G <3 Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Jeg hadde gjort det uten tvil om jeg fikk muligheten. Mamma har gjort det, ingen problemer etterpå. Vill beholdt eggstokkene om mulig, så jeg slapp hormoner.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har fjernet livmoren. Har ikke hatt noen komplikasjoner og ingen smerter. Har ikke mensen lenger og det er deilig:) Jeg har begge eggstokkene og kjenner når jeg egentlig skulle hatt mensen den i form av typiske hormonendringer og humørendringer! Er man virkelig ferdig med å barn er det utrolig deilig å være kvitt den:) Anonymous poster hash: 3c7e6...c4d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #4 Skrevet 28. mai 2014 Takk for svar Jeg vil også om mulig beholde eggstokkene, greit å ikke ta bort mer enn en må....Skal nå gå på hormoner noen måneder for å stoppe menstruasjon i håp om at jeg skal bli bedre, hvis ikke blir det operasjon. Blir ikke flere barn her i huset, så den saken er grei Anonymous poster hash: edeb8...3e4
Gjest Skrevet 28. mai 2014 #5 Skrevet 28. mai 2014 Har gjort det. Ikke noen spes problemer i etterkant, unntatt at de ikke fikk fjernet hele livmora pga den var infiltrert eller vokst seg inn i urinblæra Kan ha noen småblødninger innimellom men ikke noe nevneverdig
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Har dere hatt noen problemer med hormonene i etterkant? Overgangsalder, eller bare "vanlige hormoner"? Gikk på synarela for ti år siden, og kom i overgangsalderen så det sang etter, det var rett og slett helt grusomt...måtte på dobbel dose østrogen for å si det slik HI Anonymous poster hash: edeb8...3e4
Gjest Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Ikke i nærheten av noe overgangsalder nei. Så lenge eggstokkene blir bevart, så skal man ikke komme dithen Er forresten 41
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Ikke i nærheten av noe overgangsalder nei. Så lenge eggstokkene blir bevart, så skal man ikke komme dithen Er forresten 41 Så bra, da er det jo håp Skal som sagt prøve hormoner først, og så skal jeg vurdere hvordan dette fungerer. Jeg har endometriose, så legen sa det var mulig de måtte ta eggstokkene også....det føles litt verre Anonymous poster hash: edeb8...3e4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #9 Skrevet 28. mai 2014 De fjernet ikke eggstokkene til meg, og det er jeg veldig glad for. Kjenner noen som folke plager når de tok eggstokkene. Har bare vanlige hormonplager, ingen tegn til overgangsalder. Er 35 forresten:) Anonymous poster hash: 3c7e6...c4d
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #10 Skrevet 28. mai 2014 Håper jeg kan utsette det lengst mulig i tilfelle de vil ta eggstokkene også, men får ikke ta sorgene på forskudd og heller håpe på det beste Hi Anonymous poster hash: edeb8...3e4
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2014 #11 Skrevet 28. mai 2014 Venninna mi har fjernet livmor men beholt eggstokkene, og hun fikk et helt nytt liv etterpå. (Var mye plaget med smerter) ingen bivirkninger ogtrenger ikke hormoner. Anonymous poster hash: 8119b...6d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå