sug lut Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Hvor vellykket er det å grave til seg noen av rotskuddene på en syrin og plante dem om? Får jeg med nok rot, og vil den vokse, eller blir det et tusenårsprosjekt og deretter død? Og kan jeg kupere toppen i så fall for å få flere rotskudd og dermed fyldigere syrin?
Gjest Kira Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Det har gått kjempe fint her hos oss. Vi ønsket å forlenge syrinhekken rundt et hjørne, og plukket da små skudd på kanskje 5-7 cm i høyde. Nå tre år senere har det blitt ganske robuste og tykke stammer på dem, og de er vel omkring 1 meter høye.
amandine Skrevet 28. mai 2014 #3 Skrevet 28. mai 2014 Jeg har et helt kratt av småsyrin som stadig vekk må lukes bort, de er jækla standhaftige! Vil du ha pakke i posten med småtasser, luten? Kan by på hvite eller lys lilla, riktignok enkle, men meget velduftende.
sug lut Skrevet 28. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2014 Flott, Kira, jeg bør også få det til da, selv om mine blir i potte. Jeg vil nemlig ha duftbalkong. Jatakk, jeg tar gjerne imot småtasser, Amandine, lys lilla duftende er det jeg ønsker meg ved siden av sitteplassen.
*Miss Marple* Skrevet 28. mai 2014 #6 Skrevet 28. mai 2014 Åh, det vil jeg også ha! Min mor har syriner, kan jeg altså ta stiklinger (eller hva det heter) rett fra treet? Er det noen som gidde å forklare en hageanalfabet akkurat hvordan man gjør det? Og er det tiden for slikt nu?
amandine Skrevet 28. mai 2014 #7 Skrevet 28. mai 2014 Åh, det vil jeg også ha! Min mor har syriner, kan jeg altså ta stiklinger (eller hva det heter) rett fra treet? Er det noen som gidde å forklare en hageanalfabet akkurat hvordan man gjør det? Og er det tiden for slikt nu? Vil tro at det funker? Men da bør du ha sånt pulver som hjelper til å lage røtter? ellers er det ofte småsyriner nede ved roten rundt gamle som du kan grave opp. Lønner seg å grave, ikke nappe, for du vil ha med alle de bitte bitte små hårrøttene som ryker om du napper..
amandine Skrevet 28. mai 2014 #8 Skrevet 28. mai 2014 Flott, Kira, jeg bør også få det til da, selv om mine blir i potte. Jeg vil nemlig ha duftbalkong. Jatakk, jeg tar gjerne imot småtasser, Amandine, lys lilla duftende er det jeg ønsker meg ved siden av sitteplassen. Kommer til en postkasse nær deg en gang i neste uke!
sug lut Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2014 Flott, Kira, jeg bør også få det til da, selv om mine blir i potte. Jeg vil nemlig ha duftbalkong. Jatakk, jeg tar gjerne imot småtasser, Amandine, lys lilla duftende er det jeg ønsker meg ved siden av sitteplassen. Kommer til en postkasse nær deg en gang i neste uke! Du er en engel. Du burde ellers snart poste deg sjøl over fjellet også - jeg bare nevner det...
bIomstre Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Åh, det vil jeg også ha! Min mor har syriner, kan jeg altså ta stiklinger (eller hva det heter) rett fra treet? Er det noen som gidde å forklare en hageanalfabet akkurat hvordan man gjør det? Og er det tiden for slikt nu? I Grønn glede på nrk nå på tirsdag så viste de metoden for dette! Episodene ligger vel på nett? Dette var årets første. Og de brukte bare bakepulver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå