SagflisiHåret Skrevet 27. mai 2014 #1 Del Skrevet 27. mai 2014 Mini er 13 måneder. Våkner kvart over fem og er dødtrøtt rundt åtte. Sover da 1 1/2 time, noen ganger to. Så ny hvil på 1 1/2 time rundt ett. Legger seg innen sju. Grunnen til at jeg lurer på om vi skal forsøke å endre er for det første at jeg lurer på om han sover for mye på dagtid og derfor våkner grytidlig. Og for det andre fordi han i august skal begynne i barnehage, og da passer ikke denne rytmen så bra. Det beste ville vært å kommet inn i en rytme med en lang hvil etter lunsj. Noen som har endret søvnmønsteret? Og hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 28. mai 2014 #2 Del Skrevet 28. mai 2014 (endret) Sånn sov vår også. Han er nå 14 mnd. Da han var rundt 12-13 mnd gjorde vi slik at han kunne få sove så lenge han ville den første hvilen, men hvil nr to vekket vi han etter 30 min. Nå har vi akkurat begynt å prøve oss på kun en hvil. Da sover han fra 11 til ca 13-14. Han skal også begynne i bhg til høsten. Foreløpig har det ikke hatt noen innvirkning på nattesøvnen, men å kun sove en hvil har gått greit så lenge han aktiviseres HELE tiden Endret 28. mai 2014 av Mamsen og lilleputt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salvador Skrevet 28. mai 2014 #3 Del Skrevet 28. mai 2014 Mini er 13 måneder. Våkner kvart over fem og er dødtrøtt rundt åtte. Sover da 1 1/2 time, noen ganger to. Så ny hvil på 1 1/2 time rundt ett. Legger seg innen sju. Grunnen til at jeg lurer på om vi skal forsøke å endre er for det første at jeg lurer på om han sover for mye på dagtid og derfor våkner grytidlig. Og for det andre fordi han i august skal begynne i barnehage, og da passer ikke denne rytmen så bra. Det beste ville vært å kommet inn i en rytme med en lang hvil etter lunsj. Noen som har endret søvnmønsteret? Og hvordan gikk det? Min er også 13 mnd og har veldig lik søvnrytme som din. Han går i barnehagen og der har de fulgt hans rytme, så det med barnehagen ordner seg. Han får sove så ofte han trenger det, og så lenge han trenger. Jeg har tenkt tanken på å gjøre noen endringer, men sånn det er nå så fungerer det veldig bra, så da lar vi det være sånn foreløpig. Hvordan tenkte du å endre søvnmønsteret da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 29. mai 2014 #4 Del Skrevet 29. mai 2014 13 mnd her. Hun begynte i bhg nå i mai, her er det ofte sovenekt før lunsj..så går i halvsøvne og sutrer til etter lunsj. Har nå avtalt med de i bhg at de må prøve å legge henne etter frokost også etter lunsj igjen. For her er det opp flere ganger om natta(ofte sovner hun ikke før melk) og morgenblid alt fra 05-07...😳😴 jeg lever i en trøttesenboble..sånn har det vært i et år...ammet frem til 7mnd, så var godt når hun endelig godtok flaske og far kunne hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
topplue Skrevet 31. mai 2014 #5 Del Skrevet 31. mai 2014 Vi hadde samme problem i fjor sommer da snuppa var ca 9 mndr. Løsningen var da å kjøre på med aktiviteter slik at vi fikk forskjøvet første lur til ca kl 10. Hun var veldig trøtt i starten, og sovnet noen ganger for tidlig, men det gikk seg til og hun begynte da også å sove lenger på morgenen. De første mnd i bhg fortsatte vi med en liten lur før lunsj og så sov hun sammen med de andre igjen etter måltidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagflisiHåret Skrevet 3. juni 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 3. juni 2014 Hmmm. Problemet er at det ikke er så lett med soving i barnehagen før felles sovetid etter lunsj. Derfor kunne det vært lurt å endre dette før barnehagestart, pluss at han våkner tidlig. Siden jeg skrev sist, har han begynt å stå opp fire-halv fem. Tortur!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MamsenMedToSmå Skrevet 3. juni 2014 #7 Del Skrevet 3. juni 2014 Hmmm. Problemet er at det ikke er så lett med soving i barnehagen før felles sovetid etter lunsj. Derfor kunne det vært lurt å endre dette før barnehagestart, pluss at han våkner tidlig. Siden jeg skrev sist, har han begynt å stå opp fire-halv fem. Tortur!!! Har du prøvd å legge han tidligere på kvelden? Vi merker veldig godt at vår våkner tidligere hvis han ikke legges tidlig nok. Er han i seng innen 8 våkner ha.n 5-6 men om han sovner før 7 så sover han til 7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagflisiHåret Skrevet 4. juni 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 4. juni 2014 Hmmm. Problemet er at det ikke er så lett med soving i barnehagen før felles sovetid etter lunsj. Derfor kunne det vært lurt å endre dette før barnehagestart, pluss at han våkner tidlig. Siden jeg skrev sist, har han begynt å stå opp fire-halv fem. Tortur!!! Har du prøvd å legge han tidligere på kvelden? Vi merker veldig godt at vår våkner tidligere hvis han ikke legges tidlig nok. Er han i seng innen 8 våkner ha.n 5-6 men om han sovner før 7 så sover han til 7. Brukte å legge ham seks men begynte etterhvert åå drøye den til nærmere sju, ingen endring på morgenen dessverre. Har nå anskaffet lystette gråardiner og håper helt helt mørkt rom kan hjelpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peanutts82 Skrevet 20. juni 2014 #9 Del Skrevet 20. juni 2014 No cry sleep solution boken har masse svar og tips og info. Som oftes vil mini selv endre søvn mønster et par ganger mellom 12 og 24 mnd... ikke stor vits i å prøve å endre dette drastisk spør du meg... med mindre det er stor plage for deg og familien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 21. juni 2014 #10 Del Skrevet 21. juni 2014 De fleste våkner like tidlig uansett om se legges tidligere. Hadde heller prøvd å lagt klokka 18, så søvnmengden øker. De sommerene vår eldste var 1 og 2 våknet han i den tida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rene82 Skrevet 3. juli 2014 #11 Del Skrevet 3. juli 2014 14 mnd. Hun går i bhg og det går veldig bra. Vi måtte be om to dupper fordi en holdt ikke..ble vanskelig å holde henne våken frem til halv sju. Så sover i 9 tiden også kl 15. Alt fra 1t til 2t. Får ikke lov til å ha mer enn 3timer tilsammen. Da er det hopp og sprett midt på natta. Hender vi må legge kl 18, men det går fint. Våkner uansett kl 06. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå