Gå til innhold

Balansesykkel/Løpesykkel til 6 åring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er livredd for å sykle, og tør ikke slippe seg selv om han nok hadde mestret det utmerket om han bare hadde prøvd.

Da han var 2-3 år hadde vi balansesykkel til han, men den var han totalt uinteressert i og den ble derfor solgt for å gjøre plass i boden.

Nå har han imidlertid prøvd en slik sykel hos en venn, og det var visst MYE bedre å øve med ifølge han selv. Da klarte han finne balansen, og han turde prøve å lage løpefart og holde balansen. Det gjør han ikke med sykkelen.

Er det helt bortkastede penger å kjøpe en slik sykkel til han nå ? Det vil nok ta veldig kort tid før han klarer sykle, men han må ha litt hjelp over kneika.

Vi øver hver gang han er motivert for det, men fordi han er så redd for å falle og miste kontrollen så kommer vi liksom ingen vei.

Hva tror dere ?

Biltema har en 12" til 499,-

Har prøvd å se på Finn.no men de er veldig små de som finnes der.

Anonymous poster hash: a55a1...111
Skrevet

Vi kjøpte til vår 6 åring for 4 uker siden. Han er av den veldig forsiktige typen. I dag sykler han uten støttehjul :)

Anonymous poster hash: 668f1...802

Skrevet

Hvilken kjøpte dere, og hvor ?

Skrevet

Skru pedalene av sykkelen han allerede har😉 Så har dere løpesykkel😊

Anonymous poster hash: 2bb2d...8d7

Skrevet

Gutten vår på 5.5 fikk en sånn fra Biltema for en mnd siden, 2 uker etter tok vi av støttehjulene på den andre sykkelen, og vi trengte ikke holde på han en gang, bare syklet avgårde av seg selv:) han digger fortsatt motorsykkelen sin som han kaller den balansesykkelen:) bruker faktisk den mest enda:)

Mitt råd, invester i en sånn:)

Anonymous poster hash: 82855...5ab

Skrevet

Vi kjøpte brukt på finn :)

Anonymous poster hash: 668f1...802

Skrevet

Noen som vet om den fra Jollyroom er bra ?

Skrevet (endret)

Noen som vet om den fra Jollyroom er bra ?

Står at det er med plastdekk, og det er ikkje så solid eller bra, men for å ha ein øvesykkel ei kort tid før vanleg sykkel hadde ikkje eg gidda betalt noko meir.  Den funkar sikkert bra, men biltemasykkelen har gummihjul, og kom relativt bra ut i test.  Gutar synes ofte den er kul, fordi den er litt motorsykkelaktig.

http://biltema.no/no/Fritid/Lek-og-hobby/Utendors/Lekekjoretoy-og-skate/Lopesykkel-12-14317/

Endret av soleia
Skrevet

Kikket på den fra Biltema , men Jollyroom sin var bittelitt større. Derfor jeg gikk forcden.

Hmmm. Men plasthjul er jo ikke noe særlig da.

Hi

Skrevet

Skru pedalene av den sykkelen han allerede har.

Anonymous poster hash: ed152...917

Skrevet

Blir ikke optimalt siden kjedekassa og de "pinnene" pedalene henger på ikke kan tas av like enkelt.

Har bestilt denne nå.

Hi

Skrevet

Balansesykkel er genial som trening før to-hjulsykkel. Sønnen min øvde to uker på balansesykke, så syklet han avgårde på to-hjulsykkel på første forsøk. :-) Spiller ingen rolle om de er 3 eller 6 år. Man må øve opp balansen før to-hjuling uansett, så balansesykkel er supert. :-)

Skrevet

Biltema sin er helt ok - langbeinte snupp på 6 sykler nå på sin 20" etter å ha brukt en slik i laaang tid. Hun syklet uten støttehjul på 16" sin også, men det var kun motvillig.

Fremdeles har hun av og til løpesykkelen med i barnehagen fordi det er gøy å leke med å letter å manøvrere inne i barnehagen.

Anonymous poster hash: 7bfe8...fbc
Skrevet

Så godt å høre at det ikke er helt koko å kjøpe slik sykkel til han nå.

Takk Takk.

HI

Skrevet

Så godt å høre at det ikke er helt koko å kjøpe slik sykkel til han nå.

Takk Takk.

HI

Vil bare si at jeg har en Kettler balansesykkel til min 5,5 åring, tror den er 10". Hun har brukt den i 3 år nå, og selv om det ikke er gummihjul, så er sykkelen kvalitet. Hun sykler på vanlig sykkel nå (selv om hun sa for noen uker siden at hun ikke skulle gjøre det før hun fylte 6 år), men velger ofte å "sykle" med balansesykkelen. Ikke vær bekymret at du har bommet på å spare penger på den, Kettler er en bra sykkel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...